احیای بافت فرسوده و بهره مندی از اراضی ناکارآمد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بخش‌های فراوانی در شهر‌ها به عنوان بافت‌های فرسوده و ناکارآمد وجود دارند که استفاده صحیح از آنها حیاتی تازه به چهره شهر می‌بخشد.
تاپایان خرداد 15 هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود

به گزارش دلتا مگ به نقل از دنیای اقتصاد، شهرداری تهران بنا دارد عملیات ساخت ۱۵‌هزار واحد مسکونی را تا پایان ماه جاری آغاز کند؛ که مطابق این برنامه سالانه زیرساخت 150 هزار واحد مسکونی در تهران فراهم می‌گردد. همچنین بنا به اعلام مدیران ارشد شهری، تا پایان امسال، نوسازی 30 هزار واحد مسکونی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

بحث احیای بافت فرسوده شهر‌ها، از موضوعات مهمی است که از دهه‌های اخیر در دستور کار توسعه شهرسازی قرار گرفته است. در این میان مدیران، برنامه‌های فراوانی از جمله افزايش ميزان تراکم ساختماني، بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

هدف از استفاده اراضی ناکارآمد

کاوه علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران درباره آخرین برنامه شهرداری در حوزه مسکن می‌گوید: یکی از بسته‌های اجرایی در این حوزه ساخت 15 هزار واحد مسکونی در پایتخت تا پایان خرداد است.

وی درباره مکان ساخت واحدهای مسکونی می‌گوید: از مناطق یک تا بیست شهرداری، در هر منطقه که امکان اجرای پروژه وجود داشته باشد عملیات ساخت، اجرایی می‌شود.

بر طبق این گزارش، ساخت 15 هزار واحد مسکونی یک جزء از برنامه مسکن و شهرسازی است و هدف بعدی این سازمان نوسازی بافت‌های فرسوده است.

مطلب پیشنهادی:  سود وام قانون جهش تولید مسکن چقدر است؟

مدیر ارشد این سازمان در گفت‌و‌گوی خود با یکی از خبرگزاری‌ها اظهار کرد: با در نظر گرفتن چارچوب قوانین و مقررات طرح‌های تشویقی را قرار دادیم تا شهروندان را به نوسازی بافت فرسوده تشویق کنیم.

بازسازی اراضی ناکارآمد از شوش تا حرم عبدالعظیم

وی همچنین ادامه داد: قصد داریم از اراضی ناکارآمد در تهران در بحث ساخت و ساز شهری استفاده کنیم. برای مثال در اطراف خیابان فدائیان اسلام از شوش تا حرم عبدالعظیم، اراضی با مساحت حدودا 550 هکتار  وجود دارد که این اراضی در گذشته کاربرد صنعتی و کارگاهی داشتند که تقریبا از دهه 70 به بعد بدون استفاده رها شده است. طی توافقاتی که با شهرداری صورت گرفته برنامه نوسازی این خیابان در شورای عالی تصویب شد. همچنین اولین پروژه ساخت در قالب 800 واحد مسکونی از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب «رکورد فروش مسکن در تهران » را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …