فقدان نظارت بر قیمت اجاره‌ بهای مسکن

3
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اتحاد مشاوران املاک با یکدیگر در زمینه اجاره‌بها می‌تواند به بازار آشفته مسکن سامانی دهد.
بازار اجاره بها

به گزارش دلتا مگ به نقل از راه دانا، یکی از نیاز‌های مهم هر خانواده‌ای مسکن است چرا که هر فردی در ابتدای تشکیل زندگی خود نیاز دارد مسکنی تهیه کند. اما با وجود اوضاع نابسامان اجاره‌ بها در بازار مسکن عاملی که باعث شده فشار اقتصادی زیادی به مستاجران وارد شود، نرخ‌های نامتعارفی است که برخی از صاحبخانه‌ها برای خانه‌های خود تعیین می‌کنند.

یکی از مهم ترین نیاز های هر خانواده ای تهیه مسکن است

با توجه به آنکه افزایش قانون اجاره‌ بها 15 تا 20 درصد اعلام شده اما عده‌ای از صاحبخانه‌ها نرخ اجاره‌بها را تا 70 درصد افزایش می‌دهند. می‌توان گفت عامل اصلی این افزایش قیمت در سال‌های اخیر کمبود ساخت‌ و ساز و فراوانی مستاجر در حوزه مسکن بوده و آنچه که می‌تواند باعث سامان‌دهی این بازار آشفته شود، اقدام وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن باتوجه به نیاز مستاجران است.

فقدان نظارت بر قیمت رهن و اجاره

از دیگر موارد مهمی که باعث بهم ریختگی بازار مسکن می‌شود می‌توان به نبود نظارت بر قیمت‌گذاری در حوزه املاک اشاره کرد. عدم توازن قیمت‌گذاری بین صاحبخانه و املاک باعث به وجود آمدن تورم در بازار مسکن شده است. اما یکی از مشاوران املاک در راستای نظم‌دهی به این بازار آشفته اقدام شایسته‌ای انجام داده است. وی در مشاور املاک خود از عقد قرارداد‌های نامتعارف جلوگیری کرد، که این طرح مورد استقبال مستاجران قرار گرفت. همچنین از صاحبخانه‌هایی که ملک خود را با قیمت معقولی اجاره بدهند کمیسون دریافت نمی‌کند.

مطلب پیشنهادی:  تورم 3 درصدی مسکن در فروردین ماه

املاک نقش بسزایی در قیمت ملک دارند

یکی از مسئولان اتحادیه املاک می‌گوید: یکی از دلایل افرایش قیمت مسکن، بالا بودن قیمت مصالح است و دلیل دیگر وجود شرکت‌هایی است که خانه‌های چند طبقه را با قیمت‌های میلیاردی خرید و فروش می‌کنند که خود به خود در افزایش قیمت مسکن تاثیر دارد.

وی افزود: از آنجا که اتحادیه املاک نظارتی بر قیمت اجاره‌بها ندارد و از سوی دیگر کمبود فایل اجاره‌ای خانه، عامل اصلی افزایش قیمت ملک است.

پیشنهاد مطالعه:  برای آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب «واگذاری زمین برای ساخت خانه‌های ویلایی» را در دلتا مگ بخوانید.

3 دیدگاه

  1. […] بیشتر: مطلب «فقدان نظارت بر قیمت اجاره‌بهای مسکن» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] برای آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب «فقدان نظارت بر قیمت اجاره‌بهای مسکن» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  3. […] آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب «فقدان نظارت بر قیمت اجاره‌بهای مسکن» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …