ثبت‌نام 5.6 میلیون نفر در طرح‌های حمایتی دولت

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دولت با ارائه طرح‌های حمایتی دو هدف مهم پیش‌رو دارد. ساخت و ساز 800 هزار واحد برای دهک‌های اول تا سوم با حداکثر حمایت دولت و تسهیلات 5 درصدی و هدف بعدی ساخت مسکن برای گروه‌های متوسط در حد استطاعت و با کمک نسبی دولت می‌باشد.
طرح‌های حمایتی دولت

به گزارش دلتامگ به نقل از تجارت نیوز، محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: تاکنون 5.6 میلیون نفر در  7 فاز اعلام شده در طرح‌های حمایتی دولت ثبت‌نام کرده‌اند. 90 درصد ثبت‌نام کنندگان، پالایش شده‌اند و اطلاع‌رسانی نیز توسط ادارات کل استان و شهرهای جدید برای طی مراحل موردنیاز جهت تشکیل و تکمیل پرونده انجام شده است.​

مطابق آمار، 10 درصدی که در این طرح ثبت‌‍‌نام نکرده‌اند شامل دو گروه از افراد می‌شوند. گروهی که از 15 تیرماه به بعد در طرح‌های حمایتی دولت ثبت‌نام کرده‌اند و گروهی از خانواده‌ها که بیش از 3 فرزند دارند. این خانواده‌ها شامل قانون حمایت از جمعیت می‌شوند که ثبت‌نام آن‌ها نیز آغاز شده است.

با توجه به اینکه مقرر شده 4 میلیون واحد مسکن ملی ساخته و تحویل متقاضیان بشود، از این تعداد 3.2 میلیون آن به واحدهای شهری تعلق می‌گیرد باقی آن مربوط به واحد‌های روستایی است. به همین منظور تاکنون یک میلیون و 580 هزار واحد زمین مسکونی برای واحدهای شهری تامین شده است.

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب در حوزه مسکن هستید، مطلب«شرایط دریافت وام جعاله مسکن» را در دلتامگ بخوانید.

طرح‌های حمایتی دولت

شرط لازم بر ای ثبت‌نام مجدد مسکن ملی

چنانچه تا پایان مردادماه، کل اراضی مورد نیاز برای 4 میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی آماده شود ثبت‌نام جدید آغاز می‌شود. به همین منظور دستورالعملی در شورای‌عالی شهرسازی تصویب شد. مطابق این دستورالعمل مقرر شد شرایطی را برای بخش‌های خصوصی و دولتی فراهم کنند تا بتوانند ساخت شهرک‌های جدید را آغاز کنند.

مطلب پیشنهادی:  کدام خانه‌ها با قیمت‌مناسب به فروش می‌رسند؟

در همین راستا تاکنون مطالعات اولیه 40 شهرک انجام شده، 9 شهرک هم مصوبات نهایی شورای عالی مسکن را دریافت کرده‌اند. اقدامات صورت گرفته به عنوان فرصت‌های جدید توسعه شهری در طرح نهضت ملی مسکن محسوب می‌شوند.

طرح‌های حمایتی دولت

محمودزاده در رابطه با اهمیت کیفیت در واحدهای مسکونی نهضت ملی بیان کرد: جهت بالا بردن کیفیت این واحدها تفاهم‌نامه‌ای کلی با یک شرکت بیمه امضا شد. بر این اساس تمام ساکنین بافت‌های فرسوده کشور می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن استفاده کنند که این تسهیلات برای تهران 450 میلیون تومان به مدت 20 سال و بدون نیاز به خرید اوراق و سپرده‌گذاری است. از سوی دیگر دولت در تلاش است تا با کاهش سود تسهیلات ساخت‌و‌ساز در واحدهای فرسوده را افزایش دهد.

نیجه‌گیری: دولت در تلاش است تا با ارائه راهکارهای مناسب اولین واحدهای مسکن ملی را در شهریور امسال تحویل متقاضیان دهد. در همین راستا شهرهایی که جمعیت آن‌ها زیر 100 هزار نفر است، اولویت واگذاری زمین به شکل گروهی یا فردی به آنها تعلق می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب «جزئیات بسته جدید دولت برای حمایت از بازار مسکن» را در دلتامگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] ثبت‌نام 5.6 میلیون نفر در طرح‌های حمایتی دولت […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …