5 خاصیت آویشن کوهی که معجزه می‌کند

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به دنبال یک گیاه دارویی هستید که علاه بر خوش طعم و عطری، خواص زیادی برای سلامت شما دارد، این مطلب را از دست ندهید.
خواص آویشن کوهی

خواص آویشن کوهی بسیار زیاد است. این گیاه با عطر خوبی که دارد شما را مبهوت خود می‌کند. گیاه آویشن هم خانواده گیاه نعنا می‌باشد. اگر تمایل دارید که از خواص نعنا مطلع شوید، این مطلب با این دمنوش جادویی سلامت خود را تضمین کنید را مطالعه فرمایید. آویشن انواع مختلفی دارد که تقریبا 400 نوع است. این گیاه را اکثرا به صورت خشک شده در غذا و یا ماست میل می‌کنند. دمنوش آویشن کوهی نیز خواص بسیار زیادی دارد. این گیاه خوش عطر و طعم پر از خواص مختلف است. برای آشنایی با خواص آویشن کوهی با دلتامگ همراه شوید.

خواص آویشن کوهی چیست؟

قبل از اینکه با خواص آویشن کوهی آشنا شوید باید به شما بگوییم که اگر خواص این گیاه را بدانید، دیگر از داروهای شیمیایی بی نیاز خواهید شد.  این گیاه قیمت کمی دارد و برای استفاده در غذاهای شما نسز بسار مناسب است. برای طعم دار کردن دوغ و ماست یک گزینه بسیار عالی است. طعم تند و شور دارد و به غذای شما عطر خوبی نیز می‌دهد.

خواص آویشن کوهی برای سرفه

از برگ‌های این گیاه یک اسانس طبیعی به دست می‌آید که برای درمان سرفه فوق العاده مفید و اثربخش است. آویشن کوهی به قدری برای سرفه درمان خوبی است که حتی کسانی که آسم دارند و یا به بیماری‌های ریوی مبتلا شده‌اند نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. اگر در کنار سرفه گلودرد هم دارید می‌توانید از دمنوش آویشن کوهی استفاده کنید. اما اگر فقط سرفه می‌کنید، می‌توانید از بخور آن استفاده کنید.

خواص آویشن کوهی

با آویشن کوهی فشار خون خود را کاهش دهید

این گیاه با توجه به ترکیباتی ک دارد به کمتر شدن کلسترول در خون شما کمک می‌کند. این نتایج از پژوهش‌های به عمل آمده در این باره به دست آمده است. آویشن به دلیل طعم خوبی ک دارد یک چاشنی خوبی برای تمامی غذاهای شماست و می‌توانید به جای اینکه با استفاده از نمک فشار خون خود را بالا ببرید، از این گیاه در غذای خود استفاده کنید. با یک تیر دو نشان می‌زنید. هم عطر و طعم غذایتان بهتر خواهد شد هم نمک که برای سلامتی شما مضر است را حذف خواهید کرد.

مطلب پیشنهادی:  رفع یبوست با این رژیم غذایی 10 روزه

آویشن خواص ضدعفونی کننده دارد

آویشن تمامی میکروب، باکتری و حتی قارچ‌ها را از بین می‌برد. شما می‌توانید روغن آویشن کوهی را از عطاری تهیه کنید. سطوح آلوده را با این روغن به خوبی پاک کنید. حتی اگر بر روی پوست خود زخمی کوچک و بسته دارید می‌توانید با استفاده از این روغن آن را ضد عفونی کنید. البته باید توجه داشته باشید که برای زخم‌های کوچکی که بسته شده‌اند قابل استفاده است.

خواص آویشن کوهی

آویشن کوهی روحیه شما را تقویت می‌کند

یکی از اسانس‌هایی که در گیاه آویشن کوهی وجود دارد، کارواکرول نام دارد. این اسانس باعث آرامش شما می‌شود. یکی دیگر از خواصی که این اسانس دارد این است که بسیار خوش عطر است و برای ساختن عطر نیز استفاده می‌شود. وقتی مضطرب هستید می‌توانید با استفاده از این اسانس به خود آرامش بخشید. کارواکرول بر نورون‌های مغزی شما نیز تاثر می‌گذارد و به همین جهت هورمون شادی شما را فعال می‌کند. بنابریان سعی کنید تا آویشن را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا تاثیرات مثبت آن را بر شادی، آرامش و خلق عمومی خود ببینید.

خواص آویشن کوهی

تقویت ایمنی با آویشن کوهی

این گیاه می‌تواند برای سلامتی بدن شما مفید باشد. در واقع مانند ویتامین‌ها عمل می‌کند و تاثیر بسیار خوبی بر بهبود سلامتی شما دارد. اگر در هنگام بیماری یا سرماخوردگی از این دمنوش استفاده کنید، انرژی زیادی خواهید گرفت. اگر بی‌حال و بی‌انرژی هستید و نیاز دارید تا با انرژی به انجام وظایف خود برسید، حتما از این دمنوش استفاده کنید. یک خواص آویشن کوهی که شما را شگفت زده می‌کند، انرژی بخشی بالای آن است.

 

یک نظر

  1. ناشناس

    4 اردیبهشت 1403 در 0:53 ق.ظ

    چه خوب عالیه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

بهترین جاذبه‌های گردشگری دنیا را از دست ندهید

بهترین جاذبه‌های گردشگری دنیا را نباید از دست بدهید. در این دنیا با این وسعت بسیار زیاد جا…