کاهش چشمگیر صدور پروانه ساختمانی در تهران

1
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تهران از سال ۹۰ تاکنون از صدور ۳۲ هزار پروانه ساختمانی به یک ششم این میزان رسیده در حالی که رشد جمعیت در این بازه زمانی در تهران بسیار بالا بود.
احداث مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از فارس، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران به سرانجام نرسیدن طرح‌های جامع مسکن اشاره کرد. او گفت: باید بررسی کنیم تا ببینیم که چرا نمی‌توانیم الگوی موفقی در بحث مسکن به کار بگیریم. یک دلیل آن این است که برنامه‌هایی که در آن آمار و اطلاعات دقیق وجود نداشته باشد به شکست منتهی می شود.

او در ادامه گفت که زمان صدور پروانه در ابتدای این دوره از مدیریت شهری ۳۱۳ روز بود. اما تا خرداد ۱۴۰۱ زمان صدور پروانه را به دو ماه خواهیم رساند.

وی تاکید کرد که قانون‌گذاران کشور باید به این جمع بندی برسند که حکمران محلی تهران را اداره کند. چرا که تهران را نمی‌توان با بخشنامه مشترکی که برای همه شهرها ابلاغ می‌شود، اداره کرد.

فناوری شرکت های چینی و ترک

معاون شهردار تهران اعلام کرد: تهران از سال ۹۰ تاکنون از صدور ۳۲ هزار پروانه ساختمانی به یک ششم این میزان رسیده است. در حالی که رشد جمعیت در این بازه زمانی در تهران بسیار بالا بود.

صارمی با بیان اینکه تا سال ۹۲ مشکل حاد در بحث مسکن در کشور نداشتیم. اما در تهران ظرف یک سال ۱۵ درصد تغییر در شاخص های مسکن به وجود آمده است‌.

مطلب پیشنهادی:  بازار مسکن در خواب فرو رفت!

وی با بیان اینکه هزار 245 شهر در کشور داریم که ۹ مورد آنها کلانشهر هستند. این تعداد کلانشهر، ۴۰ درصد جمعیت را به خود اختصاص داده‌اند. صارمی اعلام کرد که از این تعداد، ۹ میلیون جمعیت ثابت در تهران قرار گرفته‌اند.

او می‌گوید که برخی معتقدند که ظرفیت جمعیت پذیری تهران کم است. در حالی که باید توجه کنیم که ما در شهرداری مسئول آمایش سرزمین نیستیم و نمی توانیم جمعیت را به بیرون هدایت کنیم.

او تاکید کرد برای اینکار باید خدمات و امکانات برای آنها فراهم کنیم و فرآیندها را تسهیل نماییم.

این مقام مسئول در شهرداری تهران اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات این است که انبوه‌سازان و شهرداری نسبت به هم شناخت کمی دارند. در حالیکه باید برای تحقق هدف ارتقای کیفیت زندگی در تهران با هم حرکت کنند.

مطالعه بیشتر: مطلب «جزئیات و شرایط گرفتن زمین دولتی» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] اطلاع بیشتر از اخبار حوزه مسکن، مطلب «کاهش چشم‌گیر صدور پروانه ساختمانی در تهران» را مطالعه […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…