7 مدل کوسن مبل راحتی که امسال مد شده‌اند!

0
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کوسن مبل راحتی

در میان انواع مبلمانی که در بازار موجود است، مبلمان راحتی طرفداران بسیاری دارد و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ یکی از وسایلی که باعث جذابیت بیشتر مبلمان می‌شود کوسن‌ها هستند که تنوع بسیاری دارند و شما می‌توانید با توجه به سبک مبلمان یکی را انتخاب کنید.

برای داشتن یک چیدمان جدید و تغییر دکوراسیون، نیازی نیست که هزینه بالایی بپردازید و وسایل گران قیمت مانند مبلمان را تعویض کنید؛ در چنین شرایطی گاهی با اضافه کردن یک اکسسوری زیبا یا تعویض بعضی از آن‌ها مانند کوسن‌ها، می‌توانید به چیدمان خانه رنگ و بوب دیگری ببخشید؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم جدیدترین مدل کوسن مبل راحتی را به شما معرفی کنیم.

کوسن مبل راحتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

انتخاب پارچه برای کوسن مبل از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به گونه‌ای انتخاب شود که علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط و کاربردی بودن چند ویژگی دیگر نیز داشته باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

  • راحتی و نرمی مناسب
  • قابلیت تمیز کردن و شست‌وشوی آسان
  • مقاومت در برابر رنگ پریدگی
  • هماهنگ بودن با ابعاد و شکل مبلمان
  • قابلیت تعویض یا شستشو کاور
  • باکیفیت بودن دوخت کوسن

کوسن مبل راحتی

جدیدترین انواع مدل های کوسن مبل راحتی

کوسن‌ها نیز مانند سایر وسایلی که در دکوراسیون استفاده می‌شوند سبک‌های متفاوت دارند که برای داشتن یک چیدمان اصولی و شیک لازم است کوسنی را انتخاب کنید که با سبک چیدمان شما هماهنگی داشته باشد؛ انواع مدل‌های کوسن مبل راحتی عبارتند از:

کوسن ساتن و ابریشم

اگر به دنبال یک کوسن شیک و خاص هستید، مدل‌های ابریشم و ساتن انتخاب بسیار خوبی هستند؛ معمولا از این مدل کوسن‌ها برای مبلمان سلطنتی و یا سرویس خواب استفاده می‌شود؛ البته لازم به ذکر است که از کوسن‌های ساتن تک رنگ می‌توان برای مبل‌های راحتی هم استفاده کرد.

کوسن مبل راحتی

کوسن مبل مخمل

یکی از زیباترین مدل کوسن مبل راحتی، پارچه مخمل است؛ اسن مدل کوسن‌ها علاوه بر زیبایی که به دکوراسیون شما می‌بخشد، از دوام بالایی برخوردار است؛ اما هنگام نگهداری از آن باید وسواس بیشتری به خرج دهید تا پرزهای کوسن دچار سایش نشود.

کوسن مبل راحتی

کوسن بافتنی و مکرومه

کوسن‌های بافتنی و مکرومه به تازگی بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته‌اند و در چند سال اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است؛ این مدل کوسن‌ها از کامواهای ساده و رنگارنگ تهیه می‌شوند که شما به راحتی می‌توانید آن را رنگ مبلمان خود ست کنید؛ اگر می‌خواهید یک دکوراسیون مدرن داشته باشید می‌توانید کوسن را با شال مبل هم ست کنید؛ لازم به ذکر است که کیفیت این مدل کوسن مبل راحتی به جنس نخ کاموا بستگی دارد و اگر از نخ با کیفیتی تهیه شود، از دوام بالایی برخوردار است.

مطلب پیشنهادی:  4 مدل از پرفروش ترین یخچال فریزر ایرانی!

کوسن مبل راحتی

کوسن پته دوزی

کوسن های پته دوزی از جمله صنایع دستی ایرانی هستند که به شکل سوزن دوزی بر روی یک پارچه پشمی دوخت می‌شوند. این کوسن‌ها معمولا رنگ‌های شادی مانند نارنجی، قرمز و آبی دارند. اگر جزو افرادی هستید که به دکوراسیون سنتی علاقه دارید؛ این مدل کوسن مبل راحتی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

کوسن مبل راحتی

کوسن مبل راحتی پولکی

پارچه‌های پولکی یک انتخاب مناسب برای کوسن مبل راحتی است که معمولا از پارچه‌های پولکی نقره‌ای و طلایی استفاده می‌شود؛ اگر قصد دارید از این مدل کوسن‌ها استفاده کنید، بهتر است در اتاق پذیرایی از وسایل دکوری پر زرق و برق کمتر استفاده کنید؛ این مدل کوسن‌ها می‌تواند گزینه مناسبی برای دکوراسیون داخلی به رنگ سرد، خنثی و طوسی باشد.

کوسن مبل راحتی

کوسن مبل راحتی خز

کوسن خز یک جدیدترین مدل کوسن مبل راحتی به سبک مدرن است که برای تهیه آن از پارچه‌های خز با پرز بلند استفاده می‌شود؛ استفاده از این کوسن‌ها گرمای خاصی به محیط می‌‎بخشد و معمولا در فصل پاییز و زمستان می‌تواند گزینه مناسبی برای تغییر دکوراسیون باشد.

کوسن مبل راحتی

کوسن مبل کلاسیک و سلطنتی

اگر از مبلمان سطلنتی استفاده می‌کنید قصد انتخاب کوسن دارید، بهتر است برای این کوسن‌ها از پارچه‌های نقش دار که متناسب با طرح مبل است استفاده کنید؛ معمولا از رنگ‌هایی چون رمی، قهوه ای، نسکافه ای، بژ و شیری برای این مدل کوسن‌ها استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبلمان چستر و داشتن اتاق پذیرایی شیک

چیدمان مبلمان چستر یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در دکوراسیون منزل است. این مبلمان با ظاهر شیک…