کمبود سیمان وجود ندارد!

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان: در صورت تامین برق و سوخت پایدار، واحدها و کارخانجات سیمانی قادر به تامین ۱۰۰درصدی سیمان برای طرح بزرگ تولید سالیانه یک میلیون مسکن بدون هیچ دغدغه‌ای هستند.
قیمت هر کیسه سیمان

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از عبدالرضا شیخان، در صورت تامین پایدار برق و سوخت، این صنعت آماده است تا بدون مشکل سهم خود را در ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور که از برنامه‌های دولت سیزدهم است، ایفا کند.

وی گفت: ورود سیمان به بورس کالا به‌طور قطع به شفافیت عرضه و قیمت‌ها خواهد انجامید. اکنون با همت و تلاش همه دست‌اندرکاران امر و تولیدکنندگان شرایط پایداری را در بازار شاهدیم و  قیمت مصوب هر کیسه سیمان درب کارخانه ۲۵ هزار تومان است.

وی ادامه داد: با احتساب ارزش افزوده، هزینه‌های تخلیه و بارگیری و حمل و نقل، اکنون قیمت هر کیسه سیمان در مناطق مختلف کشور بین ۳۳ تا ۴۳ هزار تومان است. شیخان اظهار داشت: تامین برق سبب شده تا واحدها بتوانند عرضه‌های به نسبت خوبی در هفته‌های گذشته داشته باشند و قیمت هر کیسه سیمان از حدود ۸۰ هزار تومان به ۳۳ تا ۴۳ هزار تومان کاهش یافت.

شیخان افزود: مشکلات قطعی برق تا زمان خروج از فصل گرما و کاسته شدن از مصارف خانگی همچنان وجود دارد، در این زمینه یکی از هلدینگ‌های بخش خصوصی اقدام به استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تامین برق بخشی از خطوط تولیدی خود کرده، اما توسعه این قبیل امکانات نیازمند سرمایه و تسهیلات است.

مطلب پیشنهادی:  وام مسکن بازنشستگان به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

سید رضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در زمینه تامین برق نیز ساخت بیش از ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه در بخش صنعت را با همکاری با وزارت نیرو در دستور کار داریم که فولادی‌ها در این زمینه پیش‌قدم شده‌اند. وی افزود : اقداماتی که در جریان کنترل قیمت سیمان در وزارت صنعت انجام شد، برخورد تعزیراتی و دستوری نبود؛ بلکه اصلاح ساختارها منجر به تعادل بازار و کاهش قیمت‌ها شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «چند متر خانه سهم وام جدید مسکن است؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…