اگر به دنبال یک رابطه پایدار هستید، با این ۱۲ عادت خداحافظی کنید

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای داشتن یک رابطه پایدار باید از عادت های مخرب خود کم کنیم و کارهایی را که می تواند یک رابطه را از بین ببرد، فراموش کنیم تا بتوانیم یک رابطه عاشقانه را داشته باشیم.
رابطه پایدار

شروع یک رابطه پایدار و عاشقانه جدید، هیجان انگیز به نظر می رسد، اما حفظ یک رابطه دشوارتر از شروع آن است. همه ما عادت هایی داریم که ممکن است برای یک رابطه عاطفی مناسب نباشد. در ادامه به 12 عادت مخرب اشاره شده است که به عنوان موانعی بر سر راه خوشبختی شما در رابطه پایدار ظاهر می شوند پس با دلتامگ همراه باشید.

12 عادت مخرب برای یک رابطه پایدار

بسیاری از ما فکر می کنیم که یافتن معشوق و شریک عاطفی مناسب، بهترین خوشبختی است. اما این اشتباه رایج  را برای یک بار هم که شده، فراموش کنیم. پیدا کردن شریک عاشقانه خود یک اتفاق خوشایند است، اما باید بدانید که ابتدای راه هستید.  اگر راه های رابطه پایدار را بدانید، فراز و نشیب یک رابطه عاطفی برای شما دور از انتظار و ناخوشایند نخواهد بود.

احساس مالکیت بیش از حد

طبیعی است که بخواهید هر لحظه را با عشق جدید خود بگذرانید، اما به یاد داشته باشید که او قبل از شروع رابطه با شما، زندگی فردی خود را دارد. به فردیت همسرتان احترام بگذارید و به او فضایی برای خودش بدهید. مالکیت بیش از حد می تواند یک رابطه پایدار جدید را از بین ببرد. وقت آن رسیده که این عادت را ترک کنید و اعتماد را جایگزین مالکیت کنید.

رابطه پایدار

اجتناب از ارتباط معنادار

ممکن است فکر کنید «ما تمام روز صحبت می‌کنیم» اما مطمئناً ارتباط معنادار به کیفیت ارتباط مربوط می‌شود، نه کمیت آن. گفتگوهای عمیق پیوند بین دو نفر را تقویت می کند. اگر به دلیل احساس ناراحتی یا ترس از چنین مکالماتی اجتناب می کنید، وقت آن رسیده که این عادت را ترک کنید. ارتباط صادقانه را در اولویت قرار دهید و شاهد شکوفایی رابطه پایدار خود باشید.

نادیده گرفتن چیزهای کوچک

مهم است که کارهای کوچکی را که شریک عاشقانه تان در مراحل اولیه رابطه برای شما انجام می دهد، نادیده نگیرید. خواه این یک لطف کوچک باشد یا فقط یک پیام متنی شیرین، آن‌طور که باید از آنها قدردانی کنید. توجه به چیزهای به ظاهر کوچک می تواند تفاوت بزرگی در رابطه پایدار شما ایجاد کند.

عدم مراقبت از خود

افرادی که برای مراقبت از خود ارزش قائل هستند، اغلب در مدیریت استرس بهتر عمل می کنند و روابط سالم تری دارند. درگیر شدن در هیجان یک رابطه پایدار جدید و فراموش کردن خود بسیار آسان است. اما به یاد داشته باشید که مراقبت، خودخواهانه نیست، بلکه ضروری است. وقت گذاشتن برای علایق و نیازهایتان به شما کمک می کند، بهترین نسخه از خود در رابطه تان باشید.

رابطه پایدار

فراموش نکردن مشکلات روابط قبلی

عشق سفر زیبایی است، اما گاهی اوقات تحت تأثیر مشکلات گذشته ما قرار می گیرد. دیدن یک رابطه جدید، زیر بار مشکلات قدیمی از هم پاشیده است. بیشتر ما قبلاً صدمه دیده‌ایم و ترسیدن اشکالی ندارد. اما این فصل جدیدی در زندگی شماست و شریک عاشقانه جدید شما کسی نیست که در گذشته به شما صدمه زده باشد. پس بیایید از ته دل قول بدهیم که مشکلاتمان را دم در بگذاریم و با دل و ذهنی پذیرا وارد رابطه جدیدمان شویم.

مطلب پیشنهادی:  چربی سوزی در خواب با چند اقدام ساده

مقایسه شریک زندگی خود با دیگران

در مراحل اولیه یک رابطه، افتادن در دام مقایسه بسیار آسان است. این رفتار اشتباه برای همه ناعادلانه است و باعث می شود رابطه به سمت نابودی پیش رود. هر فردی در نوع خود منحصر به فرد است و شایسته است که برای خودش دوست داشته شود و قدردانی شود.

ترس از آسیب پذیری

همه ما کمی از آسیب پذیر بودن می ترسیم. ترسناک است که قلبمان را باز کنیم و بگذاریم کسی تمام احساسات درونمان را بدون فیلتر ببیند. ترس از قضاوت یا طرد شدن می تواند بسیار زیاد باشد. اما اگر می‌خواهید رابطه‌تان پایدار بماند، باید مراقب خود باشید. ممکن است در ابتدا احساس ناراحتی و ترس کنید، اما به طرز باورنکردنی احساس رهایی خواهید داشت.

رابطه پایدار

نادیده گرفتن مسائل و مشکلات

آیا می‌دانستید که طبق یک مطالعه، زوج‌هایی که مستقیماً به مسائل و مشکلات خود می‌پردازند، نسبت به کسانی که از تعارض اجتناب می‌کنند، شادتر هستند؟ نادیده گرفتن مشکلات در یک رابطه پایدار جدید برای حفظ آرامش می تواند وسوسه انگیز باشد. اما در واقعیت، این عادت می تواند باعث رنجش و ایجاد مشکلات بزرگتر شود.

تشکر نکردن

گاهی اوقات در مشغله های زندگی، گفتن جملات سپاسگزاری ساده مانند “متشکرم” فراموش می شود. اما شکرگزاری قدرت فوق العاده ای دارد. ابراز قدردانی باعث می شود که شریک زندگی شما احساس ارزشمندی و عشق کند.

نادیده گرفتن نیازهای شریک عاطفی

گاهی اوقات ممکن است آنقدر درگیر نیازها و خواسته های خود شویم که نیازهای شریک زندگی خود را فراموش کنیم. هیچ کس در یک رابطه ذهن خوان نیست. نادیده گرفتن نیازهای همسرتان می تواند منجر به احساس غفلت و نارضایتی شود. ما باید از حباب خود خارج شویم و سعی کنیم نیازهای شریک خود را درک کرده و آن را برآورده کنیم.

رابطه پایدار

از شریک زندگی خود قدردانی نکنید

ما اغلب قدر افراد نزدیکمان را نمی دانیم. در مراحل اولیه یک رابطه، همه چیز جدید و هیجان انگیز است. اما با گذشت زمان، ما شروع به بی توجهی به افراد اطراف خود می کنیم. تلاش ها، عشق و زمان شریک زندگی تان را نباید بدیهی انگاشت و به خود قول دهید که هر روز از شریک عاشقانه خود قدردانی کنید.

از دست دادن فردیت خود

از دست دادن فردیت خود در فرآیند “ما” شدن آسان است. اما یادتان باشد قبل از اینکه “ما” بشی “خودت” بودی. فردیت شما چیزی است که شما را منحصر به فرد می کند و باعث می شود، شریک زندگی شما عاشق شما شود. حفظ فردیت به معنای ایجاد فاصله نیست. بلکه به معنای احترام گذاشتن به خود با بودن در یک رابطه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…