جلوگیری از ریزش مو با یک راهکار ساده

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن روبه‌رو هستند ریزش مو است که برای درمان آن همواره به دنبال چاره می‌گردند.
جلوگیری از ریزش مو با تغذیه مناسب

یکی از نکات مهمی که افراد باید بدانند آن است که برای جلوگیری از ریزش مو باید تغذیه مناسب داشته باشند. جلوگیری از ریزش مو با تغذیه مناسب یک راهکار ساده و مؤثر است. از قدیم گفته‌اند که پیشگیری بهتر از درمان است. همراه دلتامگ باشید.

جلوگیری از ریزش مو با تغذیه مناسب

یکی از نکاتی که بسیاری از افراد باید بدانند آن است که همه افراد در طول روز بین 50 تا 100 تار موی خود را از دست می‌دهند، این موها، موهای مرده بوده که معمولا با دست کشیدن به سر و شانه زدن به دست می‌آیند و یادتان باشد این موها انتهای سفیدی دارند. به جای موهای ریخته شده موهای جدیدی رشد می‌کند، این سیکل طبیعی بوده و اصلا نباید نگران باشید البته تا زمانی که این ریزش‌ها بیشتر شوند و حد و اندازه حجم موها کم شوند.

ما در ادامه قصد داریم بهترین خوراکی‌هایی که برای ریزش موها مفید است را به شما نشان دهیم.

هویج

اولین خوراکی که برای جلوگیری از ریزش مو با تغذیه مناسب باید استفاده کنید هویج است. هویج به دلیل داشتن ویتامین آ، برای پوست سر عالی بوده و به براقی، رطوبت و تقویت مو کمک می‌کند. یک رژیم متعادل باید دارای پروتئین‌های کم‌چرب، میوه‌ها و سبزیجات، حبوبات، ماهی چرب مثل ماهی سالمون و محصولات لبنی کم‌چرب باشد که تقویت‌کننده‌های اصلی برای داشتن موهای سالم هستند.

جلوگیری از ریزش مو با تغذیه مناسب مثل خوردن ماهی سالمون

شاید عجیب باشد؛ اما ماهی سالمون بهترین گزینه برای جلوگیری از ریزش مو با تغذیه مناسب است. ماهی غنی‌ترین منبع امگا 3 است. امگا 3 ماده‌ای بسیار بسیار مقوی و مهم برای تقویت و استحکام موها است که در ماهی سالمون به مقدار فراوان وجود دارد.

اسیدهای چرب امگا 3 به تقویت غدد چربی اطراف فولیکول‌های مو کمک کرده و با متعادل سازی چربی مو باعث افزایش درخشندگی موها می‌شوند. لازم است بدانید برای گرفتن نتیجه خوب هفته ای دو وعده ماهی سالمون مصرف کنید.

مطلب پیشنهادی:  چربی موهای خود را با روش‌های خانگی از بین ببرید

جلوگیری از ریزش مو با تغذیه مناسب مثل خوردن ماهی سالمون

آلو

موهای خشک، نازک، خشن، بدرنگ یا ریزش مو یکی از نشانه‌های کمبود آهن است. آلو منبع غنی از آهن بوده و به‌شدت به بهبود کیفیت مو کمک می‌کند. به همین دلیل آلو را به همراه مقدار زیادی سبزیجات، چغندر در رژیم غذایی خود بگنجانید.

گردو

دانه‌های روغنی و آجیل‌ها خاصیتی بسیار عالی دارند که مربوط به تأثیر مثبت آنها در تمام اعضای بدن است. در میان آجیل و مغزها هرگز از کنار گردو ساده رد نشوید؛ زیرا تأثیر گردو برای موهایتان متفاوت از سایر مغزها مثل پسته است.

جو دوسر

جو دوسر به دلیل داشتن فیبر کافی به محافظت از قلب و روده کمک می‌کند. همچنین دارای غلظت بالایی از دیگر مواد مغذی ضروری مثل روی، آهن و اسیدهای چرب امگا 6 است.

اسیدهای چرب امگا 6 به ویژه برای محافظت از پوست و رشد مو ضروری هستند. از آنجا که این مواد فقط از طریق رژیم غذایی به دست می‌آید، حتما صبحانه‌ای دارای جو چند روز در هفته داشته باشید.

جو دوسر 

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ به دلیل داشتن مواد مغذی ضروری مثل پروتئین‌ها، ویتامین ب 12، آهن، روی، بیوتین (ویتامین ب 7) و اسیدهای چرب امگا 6 به پرپشتی موها کمک کرده و از ریزش آن جلوگیری می‌کند. کمبود هر کدام از این ویتامین‌ها و مواد معدنی منجر به شکنندگی مو می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…