جدیدترین مدل لوستر برای آشپزخانه کوچک + نکات مهم هنگام خرید

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است و نمی‌دانید از چه سبک لوستری استفاده کنید، همراه ما باشید.
لوستر آشپزخانه جدید

همه ما می‌دانیم که آشپزخانه مهم‌ترین قسمت هر خانه‌ای است به گونه‌ای که قلب تپنده خانه نامیده می‌شود؛ به همین جهت دیزاین آن از اهمیت بالایی برخوردار است؛ در میانه اکسسوری‌هایی که می‌توانید برای این قسمت از خانه تهیه کنید، لوستر آشپزخانه اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند زیبایی فضا را دو چندان کند؛ اما برای آنکه یک دیزاین شیک و اصولی داشته باشید لازم است قبل از خرید به چند نکته مهم توجه داشته باشید؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم نکات مهم در خرید لوستر آشپزخانه جدید را در اختیار شما قرار دهیم تا هنگام خرید راحت‌تر بتوانید انتخاب کنید.

نکات مهم خرید لوستر آشپزخانه جدید

لوستر مناسب برای آشپزخانه علاوه بر زیبایی که به محیط می‌بخشد باید از نور مناسبی هم برخوردار باشد؛ اگر قصد خرید لوستر را دارید لازم است متناسب با آشپزخانه به نکات زیر هم توجه داشته باشید.

نکات مهم خرید لوستر آشپزخانه جدید

توجه به سبک آشپزخانه

قبل از آنکه مدل خاصی از لوستر را انتخاب کنید، برای هماهنگ بودن چیدمان آشپزخانه لازم است در ابتدا سبک آشپزخانه را مشخص کنید؛ برای آنکه بدانید آشپزخانه شما از چه سبکی پیروی می‌کند نی‌توانید به کابینت‌ها نگاهی بیندازید؛ در آشپزخانه‌ مدرن معمولا از کابینت‌هایی با طرح ساده و رنگ روشن استفاده می‌شود؛ در نتیجه بهتر است هنگام خرید، لوسترهای مدرن را انتخاب کنید.

توجه به جنس میز آشپزخانه

اگر فضای آشپزخانه‌ شما به گونه‌ای است که از میز ناهارخوری استفاده می‌کنید، برای خرید لوستر نیز لازم است به جنس و نوع میز توجه داشته باشید؛ برای مثال اگر از میز ناهارخوری چوبی استفاده می‌کنید، بهتر است هنگام خرید لوستر هم مدل‌های شاخه‌ای چوبی یا تک شاخه را انتخاب کنید.

توجه به ارتفاع سقف هنگام خرید لوستر آشپزخانه جدید

ارتفاع سقف آشپزخانه مهم‌ترین نکته‌ای است که باید هنگام خرید لوستر به آن توجه داشته باشید؛ برای آشپزخانه‌هایی با سقف بلند می‌توانید از لوسترهای آویز استفاده کنید؛ اما اگر سقف آشپزخانه کوتاه است سعی کنید از لوستاهایی ک به سقف متصل می‌شوند استفاده کنید.

هماهنگ بودن لوستر با شکل هندسی آشپزخانه

توجه به این نکته که آشپزخانه شما مستطیل است یا مربع هم در انتخاب لوستر بسیار تاثیرگذار است؛ بای مثال اگر فضای آشپزخانه شما مستطیل است بهتر است لوستری را انتخاب کنید که مستطیل شکل باشد.

لوستر آشپزخانه جدید

توجه به رنگ هنگام خرید لوستر آشپزخانه جدید

در آشپزخانه کوچک، انتخاب رنگ مناسب برای لوستر بسیار مهم است؛ رنگ‌های روشن مانند سفید، کرمی یا نقره‌ای بهترین انتخاب‌ها هستند. این رنگ‌ها به فضا احساس زیبایی و انسجام می‌دهند و باعث بهبود نورپردازی آشپزخانه می‌شوند. رنگ‌های روشن همچنین به ایجاد حس فضای بزرگ‌تر کمک می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  ۹ ویژگی کلیدی در انتخاب مبل راحتی

توجه به نور استاندارد

لوستری که برای اشپزخانه انتخاب می کنید، نباید نور را به طور مستقیم پخش کند. لوسترهای غیر استاندارد، نور را به صورت مستقیم پخش می کنند و ممکن است نور زیاد و مستقیم چشم شما را اذیت کند. با توجه به این که آشپزخانه ها در مقایسه با سالن های پذیرایی، فضای کمتری دارند، باید از لوسترهای مناسب در این فضا استفاده کرد. طبق راهنمای خرید لوستر آشپزخانه، بهتر است لوستری برای آشپزخانه انتخاب کنید که که نور را غیر مستقیم پخش می کند.

لوستر مناسب آشپزخانه کوچک

همانطور که می‌دانید لوسترهای شاخه‌ای، کلاسیک و چند طبقه به علت مجلل بودن برای فضای آشپزخانه مناسب نیستند؛ تنها در صورتی می‌توانید از این لوسترها استفاده کنید که فضای آشپزخانه بسیار بزرگ و مجلل است؛ مناسب‌ترین لوستر برای آشپزخانه، لوسترهای مدرن و ساده هستند که در ادامه به چند مورد از آن اشاره خواهیم کرد.

لوستر آشپزخانه جدید

این لوستر به علت طراحی خاصی که دارد بسیار مناسب فضاهای مدرن است و از آن می‌توان به آسانی در آشپزخانه‌هایی با هر طرح و سبکی استفاده کرد. معمولا لوستر آشپزخانه را در رنگی انتخاب می‌کنند که رنگ آن متناسب با کابینت‌ها باشد.

لوستر آشپزخانه جدید

اگر در فضای آشپزخانه خود یک میز گرد ناهارخوری دارید و یا چیدمان آشپزخانه شما گرد است، این لوستر بسیار مناسب فضای شما می‌باشد.

لوستر آشپزخانه جدید

اگر یک آشپزخانه با طراحی چوبی دارید ولی هم زمان به لوسترهای مدرن هم علاقه دارید، این مدل لوستر می‌تواند انتخاب مناسبی باشد؛ لازم به ذکر است از این سبک لوستر می‌تواند برای آشپزخانه‌هایی با سقف کوتاه و یا روی میز ناهارخوری مستطیل هم استفاده کنید.

لوستر آشپزخانه جدید

اگر به دنبال آویزهایی برای بالای پیشخوان و یا جزیره آشپزخانه خود هستید و برایتان مهم است که این آویزها زیبایی‌های خاصی نیز داشته باشد ما این مدل را به شما پیشنهاد می‌دهیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 مدل کابینت مدرن جدید که آشپزخانه شما را لاکچری می‌کند!

در بحث دکوراسیون داخلی خانه، آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی قلب تپند…