ساماندهی بازار اجاره با طرح اجاره داری حرفه ای

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی: تبدیل اجاره‌داری سنتی به حرفه‌ای منجر به افزایش واحدهای اجاره‌ای در بازار شده است.
اجاره خانه

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از محمود محمودزاده، موضوع اجاره داری حرفه ای در  راستای کنترل نرخ اجاره و کمک به توانمند سازی مستاجران دنبال می شود.

ساختار بازار اجاره اکنون سنتی است، اما در راستای حرفه‌ای کردن بازار اجاره و حمایت از منافع مستاجران، چندی است که طرح «حمایت از اجاره‌داری حرفه‌ای» ارایه شده است. تلاش می شود که با نزدیک کردن این طرح به مرحله اجرا، ضمن حرفه‌ای کردن ساختار سنتی اجاره از طریق افزایش ارکان و بازیگران بازار اجاره و حمایت از عرضه مسکن اجاره‌ای، شرایط به نحوی اصلاح شود که منافع تمام ارکان بازار اجاره در نظر گرفته شود.

تلاش می شود که با نزدیک کردن طرح حمایت از اجاره‌داری حرفه‌ای به مرحله اجرا، ضمن حرفه‌ای کردن ساختار سنتی اجاره، شرایط به نحوی اصلاح شود که منافع تمام ارکان بازار اجاره در نظر گرفته شود.

هدف از این طرح ساماندهی بازار اجاره با تلاش برای تشویق سرمایه‌گذاران برای ساخت خانه‌های کوچک و قیمت مناسب است. تلاش دولت این است تا با اجرای نظام اجاره‌داری حرفه‌ای از جمعیت مستاجر کشور در برابر افزایش سوداگری مسکن، رشد قیمت اجاره و کمبود عرضه حمایت کند.

مطلب پیشنهادی:  ساخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده شهدا و ایثارگران

محمود محمودزاده گفت: موضوع اجاره داری حرفه ای در راستای کنترل نرخ اجاره و کمک به توانمند سازی مستاجران دنبال می شود. وی ادامه داد: این طرح اکنون در کمیسیون های تخصصی دولت مراحل تدوین و بررسی را طی کرده است وآماده ارائه به صحن دولت است. محمودزاده اضافه کرد: تبدیل اجاره داری سنتی به حرفه‌ای می‌تواند منجر به افزایش واحدهای اجاره ای به بازار شود و از سوی دیگر امکان نرخ گذاری و کنترل بازار اجاره را فراهم می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «مقایسه قیمت مسکن در تهران و ترکیه» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …