سقف وام مسکن جوانان یک میلیارد تومان شد!

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
مدیرعامل بانک مسکن: وام خرید مسکن حساب جوانان به یک میلیارد تومان افزایش یافت.
سقف وام مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از محمود شایان، از امروز، متقاضیان می‌توانند در شعب بانک مسکن برای وام جدید افتتاح حساب کنند. سقف وام در تهران، یک میلیارد تومان، شهر‌های بزرگ ۸۵۰ و سایر شهر‌ها ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها، مجدد پیشنهاد افزایش سقف وام به یک میلیارد تومان برای مسکن پس‌انداز جوانان دادیم که مورد موافقت شورای پول و اعتبار قرار گرفت.

وی با اعلام این‌که از امروز متقاضیان می‌توانند در شعب بانک مسکن برای وام جدید افتتاح حساب کنند، تصریح کرد: سقف وام در تهران، یک میلیارد تومان، شهر‌های بزرگ ۸۵۰ و سایر شهر‌ها ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود و حداقل واریز ماهانه برای این وام ۲۰۰ هزار تومان است.

شایان تاکید کرد: متقاضیان می‌توانند پس از پنج سال واریز ماهانه با اعمال ضرایب وام حساب مسکن جوانان را دریافت کند که در تهران این مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان است.

بر اساس آنچه بانک مسکن اعلام کرده در یک دوره ۱۵ ساله متقاضی می‌تواند از یک میلیارد وام خرید مسکن استفاده کند. این رقم برای کلانشهر تهران است. سقف وام در سال پنجم برای شهر تهران ۴۰۰ میلیون تومان است که در مقایسه با رقم قیلی این وام ۱۹ درصد افزایش یافته است.

مطلب پیشنهادی:  نکات طلایی برای خرید ملک قولنامه‌ای

در شهر‌های بزرگ سقف وام مذکور در سال پنجم و سال پانزدهم به ترتیب ۳۵۰ میلیون و ۸۵۰ میلیون تومان است. در سایر شهر‌ها نیز این رقم برای سال پنجم و سال پانزدهم به ترتیب ۳۰۰ و ۷۰۰ میلیون تومان است.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته شرکت‌های زیرمجموعه بانک مسکن از طریق بورس با اوراق موازی سلف فروش متری مسکن را اجرایی می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «تولید انبوه مسکن با زمین‌های بنیاد مستضعفان» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …