۷ مدل کابین دوش زیبا برای خانه‌های کوچک و بزرگ

0
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
با استفاده از کابین دوش، می‌توانیم فضایی محصور در حمام برای دوش گرفتن ایجاد کنیم. کابین دوش با متریال‌های متنوع مات و شفاف ساخته می‌شود و شما می‌توانید بر اساس نیاز خود یک مدل را انتخاب کنید.
مدل کابین دوش برای خانه‌های لوکس

کابین دوش، فضایی مشخض در داخل حمام‌های امروزی است که برای دوش گرفتن اختصاص داده می‌شود. با استفاده کابین، می‌توانیم تفکیک خوبی در فضای حمام و سرویس بهداشتی داشته باشیم. در ادامه این مطلب از دلتامگ، توضیحات بیشتری ارائه شده است که حتماً می‌تواند برای شما مفید باشد.

کابین دوش چیست و چه انواعی دارد؟

زیبایی فضای حمام و سرویس بهداشتی در خانه‌های امروزی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. کابین دوش حمام، فضایی محصور و مشخص است که با متریال‌های متنوعی ساخته می‌شود. انواع مختلفی از کابین وجود دارد که هر کدام برای فضاهای خاصی مناسب هستند و کاربرد دارند.

کابین دوش تمام شیشه

مدل کابین تمام شیشه

این مدل کابین، جلوه‌ای بسیار لوکس و زیبا به دکوراسیون حمام شما می‌بخشد و به همین خاطر طرفداران زیادی پیدا کرده است. می‌توانید از کابین شیشه‌ای برای تمام سبک‌های دکوراسیون داخلی استفاده کنید. برای مثال می‌توانید یک سرویس بهداشتی به سبک اروپایی شیک و زیبا داشته باشید. پنل‌های شیشه چندوجهی در فضاهای بزرگ کاربرد دارند و می‌توانیم در کنار کابین، فضایی به عنوان رختکن در نظر بگیریم.

مدل کابین فریم دار (شیشه و آلومینیوم)

این مدل کمی قدیمی است و جزو اولین نمونه‌های کابین دوش است. اما در حال حاضر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاملاً از رده خارج نشده است. در این مدل کابین، پنل‌های شیشه بین قاب‌های آلومینیومی قرار می‌گیرند و فضای زیر دوش را تشکیل می‌دهند. اگر به درخشش فلز و سبک دکوراسیون مدرن یا صنعتی علاقه‌مند هستید، این مدل کابین برای شما انتخاب خوبی است.

کابین دوش با درب کشویی

مدل کابین با درب کشویی

این مدل کابین دوش، بسیار مدرن و به‌روز است و در فضاهای کوچک کاربرد زیادی دارد. چرا که هنگام باز شدن درب کابین، فضای زیادی اشغال نمی‌شود. با انتخاب یک دستگیره مناسب می‌توانید کارایی کابین با درب کشویی را بالا ببرید. همچنین می‌توانید در کنار آن یک فضا به عنوان رختکن یا رخت‌آویز در نظر بگیرید تا کارایی کابین حمام افزایش پیدا کند.

مدل کابین با شیشه مات

این مدل کابین، برای فضاهایی مناسب است که یکسره وارد فضای دوش گرفتن می‌شویم. در بسیاری از اتاق‌های مستر در خانه‌های لوکس، شاهد فضای این چنینی هستیم. در اتاق‌های هتل هم کابین با شیشه مات دیده می‌شود. شیشه‌های مات دید به داخل حمام را تا حد خوبی محدود می کنند و به این ترتیب حریم خصوصی افراد حفظ خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:  چرا یخچال بعد از جابجایی خنک نمی‌کند؟

در حمام‌های بزرگ هم می‌توانیم از این مدل کابین استفاده کنیم. به این ترتیب وقتی فردی در حال دوش گرفتن است، دیگران می‌توانند از فضای سرویس بهداشتی استفاده کنند، بدون اینکه به داخل فضای دوش دید داشته باشند.

کابین دوش بدون درب

مدل کابین بدون درب

این مدل کابین دوش، فقط به وسیله تغییر رنگ یا متریال از سایر فضاها جدا می‌شود. می‌توانید زیر دوش را با یک مدل کاشی متفاوت یا سنگ مصنوعی رودخانه‌ای بپوشانید و فضایی مشخص برای دوش گرفتن ایجاد کنید. در اینجا هدف ما فقط تفکیک فضا است و محدود کردن دید به فضای دوش، مسئله ما نیست. با انتخاب کاشی‌های ریز و زیبا برای پشت دوش، می‌توانید جلوه‌ای شیک و زیبا به حمام خود ببخشید.

مدل کابین با بلوک شیشه‌ای

این مدل کابین دوش، با بلوک‌های شیشه‌ای شفاف یا مات با رنگ‌بندی متنوع ساخته می‌شود. رنگ سفید یا آبی برای فضای حمام بیشترین طرفدار را دارد. بلوک شیشه‌ای همانند شیشه مات، برای ایجاد حریم خصوصی در حمام انتخاب مناسبی است. می‌توانید از این متریال برای تمام سبک‌های دکوراسیون استفاده کنید. اگر به دنبال ایجاد جلوه‌ای لوکس و فاخر در حمام خود هستید، باید با جزئیاتی مانند نورپردازی، انتخاب روشویی، آینه دیواری و شیرآلات این کار را انجام دهید.

کابین دوش با وان

مدل کابین با وان

اگر فضای حمام شما محدود است و می‌خواهید یک وان هم در حمام خود داشته باشید، این مدل کابین برای شما بهترین انتخاب است. می‌توانید از شیشه مات برای این مدل کابین استفاده کنید تا دید به فضای وان و دوش محدود شود. همچنین با قرار دادن رخت‌آویز و شلف حمام، کارایی این فضا را افزایش می‌دهید.

سخن پایانی

کابین دوش، المانی جذاب و زیبا در دکوراسیون خانه‌های لوکس و مدرن است. می‌توانید بسته به وسعت فضا و نیاز خود بهترین مدل کابین را انتخاب کنید. دقت کنید که متریال باکیفیت و اجرای صحیح، رمز طراحی اصولی و زیبا است. بنابراین باید برای تمام مراحل کار، از نیروهای ماهر و متخصص در زمینه دکوراسیون داخلی کمک بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های جذاب برای چیدمان بالکن لاکچری

بالکن‌ها می‌توانند فضایی عالی برای استراحت، غذا خوردن و لذت بردن از فضای باز باشند. با کمی…