چرا یخچال بعد از جابجایی خنک نمی‌کند؟

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خنک نکردن یخچال بعد از جابه‌جایی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد بعد با آن مواجه می‌شوند. برای حل این مشکل لازم است به چند نکته توجه کنید.
خنک نکردن یخچال

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد هنگام جابه‌جایی با آن مواجه می‌شوند، خنک نکردن یخچال بعد از جا‌به‌جایی است؛ هنگام اسباب کشی باید به این قضیه بسیار توجه کرد تا از خرابی یخچال جلوگیری شود. مهم‌ترین علت خنک نکردن یخچال فریزر در این مواقع می‌تواند تکان‌های شدید و عدم رعایت اصول صحیح حین جابه‌جایی یخچال باشد. برای جلوگیری از بروز این مشکل، تا پایان مطلب با دلتامگ همراه باشید.

علت خنک نکردن یخچال فریزر چیست؟

از مهم‌ترین دلایل این مشکل می‌تواند مربوط به قطعات داخلی یخچال و مدار مبرد آن باشد؛ چرا که این قطعه نسبت به هرگونه تغییر بسیار حساس است و همین امر باعث می‌شود هنگام جابه‌جایی، این قطعات از تنظیمات اولیه خارج شوند. در ادامه راهکارهایی برای حل این مشکل را ارائه می‌دهیم.

خنک نکردن یخچال

نحوه بلند کردن یخچال

بهتر است هنگام اسباب کشی برای جلوگیری از خراب شدن وسایل، از افراد حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرد. مهم‌‎ترین سوالی که در این مواقع ذهن افراد را درگیر می‌‌کند این است که چند ساعت بعد از جابه‌جایی می‌توان یخچال را به برق وصل کرد؟ پاسخ به این سوال بستگی به نوع جابه‌جایی یخچال دارد؛ برای مثال، اگر جابه‌جایی یخچال به‌صورت عمودی انجام شود، نیازی نیست زمان زیادی را برای وصل کردن یخچال به برق صبر کنید؛ اما اگر یخچال را به‌صورت افقی جابه‌جا کردید، لازم است برای روشن کردن آن مقداری صبر کنید تا مایعی که درون موتور یخچال جا‌به‌جا شده به حالت اول برگردد. توجه داشته باشید که هر اندازه یخچال شما در حالت افقی قرار داشت، به همان اندازه نیز باید یخچال به برق متصل نشود.

مطلب پیشنهادی:  ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی + ویدئو

وارد شدن ضربه به دستگاه

در صورتی که هنگام جابه‌جایی ضربه‌ای به اتصالات دستگاه وارد شود، باعث شود گاز یخچال نشتی پیدا کند یا خالی شود. در چنین حالتی باید روند شارژ کردن گاز یخچال را پشت سر بگذارید. توصیه می‌کنیم که این کار را به یک تعمیرکار یا تکنسین ماهر بسپارید.

خنک نکردن یخچال

قطع کابل از دلایل خنک نکردن یخچال

چنانچه هنگام جابه‌جایی وسایل سیم یخچال به درستی جمع نشود، ممکن است زیر دست و پا یا بین وسایل دیگر گیر کند و دچار قطعی شود.

پیشنهاد مطالعه: 4 نکته مهم که باید قبل از خرید اجاق گاز صفحه‌ای بدانید!

تعداد کلمات مطلب: 359

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین و شیک ترین چیدمان تابلو با توجه به سبک دکوراسیون خانه

برای چیدمان تابلو به بهترین و شیک‌ترین شکل، باید به نکات مختلفی توجه کرد. مهمترین نکته، هم…