۶ مدل چیدمان مبل ال در خانه‌های کوچک

1
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مبل ال یکی از جذاب‌ترین المان‌ها برای دکوراسیون خانه‌های کوچک است. در این مطلب با ۶ مدل چیدمان مبل ال در فضای پذیرایی و نشیمن آشنا می‌شوید.
چیدمان مبل ال

مبلمان ال از جمله مدل‌های پرطرفدار مبلمان است که برای دکوراسیون خانه‌های کوچک و بزرگ کاربرد دارد. مدل مدولار این مدل مبل امروزه مورد توجه طراحان قرار گرفته است. در این مطلب از دلتامگ با ۶ مدل چیدمان مبل ال در خانه کوچک آشنا می‌شوید.

اصول چیدمان مبل ال در خانه‌های کوچک

در خانه‌های کوچک ما می‌خواهیم استفاده حداکثری را از فضاها داشته باشیم. مبلمان ال این امکان را برای ما به بهترین شکل فراهم می‌کند. در ادامه با انواع مدل‌های چیدمان این مدل مبل در خانه‌های کوچک آشنا می‌شوید.

چیدمان مبل ال

چیدمان مبلمان ال در کنج

با این روش چیدمان، می‌توانید یک کنج دنج در خانه خود ایجاد کنید که برای پذیرایی از میهمانان یا شب‌نشینی‌های خانوادگی بسیار مناسب است. در این حالت مبل به صورت نود درجه در کنج نشیمن یا پذیرایی قرار می‌گیرد.

ابعاد یال‌های مبل باید متناسب با فضای شما تعیین شود. برای مثال برای چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل با طول زیاد، می‌توانیم از مبل با یال‌های نامتقارن استفاده کنیم. تا حد امکان سعی کنید که مبل به دیوار نچسبد. هر چند در خانه‌های کوچک این امر تقریباً اجتناب‌ناپذیر است.

چیدمان مبل ال در کنار دیوار

در خانه‌های کوچک گاهی مجبوریم که پشتی مبل را به دیوار چسبانده و از فضا بیشترین استفاده را داشته باشیم. در این روش پیشنهاد ما این است که حتماً دیوار پشت مبلمان را با یک رنگ متفاوت طراحی کنید و از اکسسوری‌های دکوراتیو برای ایجاد یک نقطه کانونی در فضا استفاده کنید. قرار دادن میز عسلی در کنار مبل و یک میز قهوه‌خوری با ابعاد مناسب جلو یکی از یال‌های مبل، بسیار ضروری است.

چیدمان مبل ال در کنار دیوار

قرار دادن مبل در مرکز اتاق

قانونی برای چسباندن پشت مبل ال به دیوار وجود ندارد. می‌توانید مبلمان ال را در مرکز پذیرایی خود و روبروی تلویزیون قرار دهید. در کنار آن می‌توانید با قرار دادن یک مبل تکی، فضای پذیرایی خود را تکمیل کنید. از این فضا می‌توانیم برای پذیرایی از میهمانان یا شب‌نشینی‌های خانوادگی استفاده کنیم.

مدل چیدمان U  شکل مبلمان ال در نشیمن

این مدل چیدمان برای خانه‌های کوچک بهترین گزینه است و فضای زیبایی را در خانه شما ایجاد می‌کند. در مرکز مبلمان باید یک میز قهوه‌خوری در ابعاد مناسب داشته باشید که رفت و آمد برای افراد سخت نشود و در عین حال پذیرایی از میهمانان راحت باشد.

مطلب پیشنهادی:  4 مدل از پرفروش ترین یخچال فریزر ایرانی!

می‌توانید در کنار مبل ال، یک یا دو صندلی راحتی یا پاف عثمانی قرار دهید تا فضای بیشتری برای نشستن ایجاد شود.

چیدمان مبل ال

جداسازی فضاها با مبلمان ال

از مبلمان ال می‌توانیم برای تقسیم فضاهای نشیمن و پذیرایی در خانه استفاده کنیم. قسمت پشت این مبل در یال بزرگتر، محل مناسبی برای قرار دادن یک قفسه یا میز کنسول شیک است که داخل آن انواع کتاب، مجلات، یا لوازم دکوری قرار می‌گیرد.

می‌توانید مبلمان ال را در یک سمت خانه قرار داده و در سمت دیگر، یک دست میز ناهارخوری داشته باشید. به این ترتیب فضای شما به دو بخش تقسیم شده و تعادل در آن حکم‌فرما خواهد بود.

انواع مبلمان ال در دکوراسیون منزل

مبل ال انواع متنوعی دارد که از میان آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مبلمان ال راحتی
  • مبلمان ال لوکس چستر انگلیسی
  • مبلمان ال سلطنتی
  • مبلمان ال آنتیک

چیدمان مبل ال

هر کدام از این مدل‌ها در سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی کاربرد دارند. اما بیشتر در سبک‌های مدرن، مینیمال، اسکاندیناویایی، معاصر و بوهمین شاهد استفاده از مبلمان ال هستیم. همچنین مبلمان ال از نظر اندازه یال‌ها به دو دسته یال متقارن و یال نامتقارن تقسیم می‌شود.

سخن پایانی

چیدمان مبل ال در فضای نشیمن خانه باید مطابق با اصول انجام شود تا بتوانیم از فضا به بهترین شکل استفاده کنیم. در نظر گرفتن فرم و ابعاد فضا در اینجا مهم‌ترین نکته‌ای است که باید به آن توجه داشته باشید.

یک نظر

  1. الی

    18 آبان 1402 در 5:58 ب.ظ

    خیلی عالی 👏

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

چیدمان آشپزخانه سنتی ایرانی؛ آشپزخانه ای که زندگی در آن جریان دارد!

چگونه یک آشپزخانه سنتی ایرانی را چیدمان کنیم؟ در واقع برای چیدمان یک آشپزخانه ایرانی باید …