برای از بین بردن جای جوش به دکتر مراجعه نکنید

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جوش و آکنه از جمله شایع‌ترین مشکلات پوستی است که افراد با آن روبه‌رو بوده و همواره به دنبال راه چاره برای آن هستند.
از بین بردن جای جوش با چند راهکار خانگی

همه افرادی که پوست مستعد جوش و آکنه دارند، قطعا این موضوع مهم را به خوبی می‌دانند که برای از بین بردن جای جوش به طور همزمان باید روی جلوگیری از ایجاد جوش جدید و از بین بردن جای جوش‌های قبلی تمرکز کنند. همراه دلتامگ باشید.

از بین بردن جای جوش با چند راهکار خانگی

از بین بردن جای جوش و خلاصی از شر آکنه‌ها گاهی ممکن است بسیار سخت و زمان‌بر باشد. بنابراین اولین کار برای از بین بردن جوش و جای جوش، تعیین کردن منشا و علت این مشکل است؛ این دلایل می‌تواند ناشی از نوسانات هورمونی، استرس، تغذیه و عدم رعایت بهداشت باشد. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم راهکارهای از بین بردن جای جوش را برایتان بررسی کنیم تا به کمک این راهکارها دیگر به دکتر مراجعه نکنید.

از بین بردن جای جوش با ماسک سرکه سیب

شاید برایتان جالب باشد که سرکه سیب علاوه‌بر خواص بسیار زیاد برای لاغری افراد، برای از بین بردن جای جوش نیز مفید است. سرکه سیب ماده‌ای ارگانیک و پرخاصیت بوده و دارای اسیدهای آلی لازم برای از بین بردن باکتری‌ها و قارچ‌های پوستی است.

این ماده را به عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی می‌شناسند و می‌تواند منافذ پوستی را به طور عمیق از وجود هرگونه باکتری و ارگانیسم آلودگی‌زا پاک کند. همچنین از التهابات پوستی که در اثر وجود جوش و آکنه ایجاد شده نیز می‌کاهد و ماده‌ای موثر در از بین بردن جای جوش با درمان خانگی به حساب می‌آید.

برای استفاده از سرکه سیب به عنوان ماسک ضد جوش و از بین بردن جای جوش با سرکه سیب، در ابتدا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو قاشق غذا خوری آب در یک ظرف تمیز مخلوط کرده و با استفاده از پنبه، مقداری از آن را روی پوست خود بمالید و حالا اجازه دهید 5 دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آبکشی کنید.

مطلب پیشنهادی:  اوپرت، جایی که کویر و جنگل یکدیگر را ملاقات می‌کنند!

از بین بردن جای جوش با ماسک سرکه سیب

نکته مهمی که باید بدانید آن است که احساس سوزش در استفاده از ماسک سرکه سیب موضوعی طبیعی بوده و لازم نیست نگران آن باشید. استفاده از این ماسک به صورت روزانه تا رسیدن به نتیجه دلخواه توصیه می‌شود.

از بین بردن جای جوش با ماسک عصاره رزماری

تحقیقات اخیر در خصوص آنتی باکتریال بودن رزماری نتایج فوق‌العاده‌ای داشته است. رزماری برای از بین بردن باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌های عامل جوش صورت  خیلی موثر و تاثیرگذار بوده است و همین نکته باعث استقبال و استفاده از این ماده پرخاصیت در لوسیون‌ها و ماسک‌های خانگی و صنعتی شده است.

رزماری علاوه بر خاصیت میکروب‌زدایی، در کاهش التهابات و قرمزی پوست ناشی از جوش و آکنه بسیار موثر بوده و همچنین با افزایش گردش خون در پوست باعث جوانسازی و روشن شدن پوست صورت می‌شود. استفاده مداوم از آن لک‌های صورتتان را نیز از بین خواهد برد.

از بین بردن جای جوش با ماسک عصاره رزماری

رزماری به صورت عصاره و روغن آماده در عطاری‌ها و داروخانه‌ها در دسترس بوده و به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید. برای استفاده از اثرات شگفت‌انگیز این ماده فوق‌العاده بر روی پوست، تنها لازم است که با یک تکه پنبه تمیز مقداری از روغن یا عصاره رزماری را روی جوش‌ها و لک‌های باقی مانده از جای آن‌ها بمالید و 20 دقیقه صبر کنید و سپس صورتتان را بشویید.

استفاده از این ماسک به صورت یک روز در میان برای اثرگذاری بهترر توصیه می‌شود.

تعداد کلمات مطلب: 532

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

بهترین مدل مو با توجه به فرم صورت شما

انتخاب بهترین مدل مو به شما کمک می‌کند شیک و زیبا به نظر برسید. لازم است بدانید که به غیر …