۶ راهکار برای چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل

1
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل ممکن است در ابتدا سخت و چالش‌برانگیز باشد. اما با انجام راهکارهایی مانند تقسیم‌بندی فضاها و تعیین نقطه کانونی، می‌توانیم مبلمان را به بهترین شکل در فضا قرار دهیم.
چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل

متداول‌ترین فرم پذیرایی در خانه‌های امروزی، مربع یا مستطیل است. با وجود باز بودن فضا، هنگام چیدمان مبل در این سبک فضاها به مشکل برمی‌خوریم. جداسازی فضاها به وسیله پارتیشن یا مبلمان، راهکاری است که در مطالب پیشین ارائه داده‌ایم. در این مطلب از دلتامگ نکاتی را برای چیدمان پذیرایی مستطیل ارائه می‌دهیم که حتماً می‌تواند برای شما مفید باشد.

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل باید چگونه باشد؟

هنگام چیدمان ست مبل در پذیرایی مستطیل باید اول از همه به تفکیک فضاها دقت داشته باشیم. معمولاً در این خانه‌ها فضای نشیمن و پذیرایی به صورت یکپارچه طراحی می‌شود. در ادامه نکاتی را برای چیدمان پذیرایی مستطیل ارائه داده‌ایم.

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل

فضا را به قسمت‌های کوچکتر تقسیم کنید

تقسیم فضا به قسمت‌های کوچکتر باعث می‌شود به بهترین مدل چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل دست پیدا کنید. به عنوان مثال می‌توانید یک بخش از پذیرایی را برای قرار دادن ست مبل راحتی و تلویزیون در نظر بگیرید و بخش دیگری را به پذیرایی از میهمانان یا صرف شام اختصاص دهید. می‌توانید در این فضا کنجی دنج برای پذیرایی از میهمانان خودمانی یا صرف عصرانه در نظر داشته باشید.

یک نقطه کانونی تعیین کنید

مشخص کردن نقطه کانونی اتاق، یکی از بهترین ایده‌ها برای چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل است. این نقطه می‌تواند در هر جای منزل شما باشد. اگر فضای شما شومینه دارد، می‌توانید دیوار شومینه را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید. در غیر این صورت می‌توانید در فضا یک دیوار شاخص در نظر بگیرید و چیدمان پذیرایی را در جهت دیده شدن این دیوار انجام دهید. دیوار شاخص باید رنگ یا متریالی متفاوت با سایر دیوارهای پذیرایی داشته باشد. در خانه‌های بزرگ، می‌توانیم چند دیوار را به عنوان دیوار شاخص در نظر بگیریم.

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل

مبلمان را به صورت ال قرار دهید

چیدمان مبل ال در پذیرایی مستطیل، یکی از بهترین‌ ایده‌ها برای استفاده حداکثری از فضا است. به ویژه در خانه‌های کوچک که جای چندانی برای تفکیک قسمت نشیمن و پذیرایی وجود ندارد. پیشنهاد ما این است که مبل ال را به دیوار نچسبانید. می‌توانید پشت مبل یک کنسول، ردیف گلدان، قفسه کتاب یا بوفه قرار دهید و به این ترتیب فضایی زیبا و لوکس در خانه داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:  8 مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های دکوراسیون نئوکلاسیک

محل قرارگیری تلویزیون را تعیین کنید

بهترین مکان برای قرارگیری تلویزیون در پذیرایی را باید با توجه به ابعاد فضا و دید آن به فضاهای مجاور مشخص کنید. پس از آن می‌توانید بر اساس دید به تلویزیون چیدمان مبل راحتی را به آسانی انجام دهید. دقت کنید که تلویزیون نباید در محل پرتردد و شلوغ خانه قرار بگیرد.

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل

از مرکز فضا شروع کنید

هیچ قانونی برای شروع کردن چیدمان از گوشه‌های اتاق وجود ندارد. شما می‌توانید چیدمان را از مرکز فضا شروع کنید. قرار دادن قفسه و کمد در دیوارهای جانبی به مرتب نشان دادن خانه شما کمک می‌کند. همچنین می‌توانید یک دیوار در انتهای پذیرایی را آینه کاری کنید تا فضا بزرگتر و پرنورتر به نظر برسد. استفاده از گل و گیاه در چیدمان این فضا بسیار پیشنهاد می‌شود.

مبلمان را روبروی هم قرار دهید

یکی از بهترین کارها برای چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل، قرار دادن قطعات مبلمان روبروی یکدیگر است. به این ترتیب یک راهرو برای تردد افراد در فضا ایجاد می‌شود و فضا خلوت و قاعده‌مند به نظر می‌رسد.

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل

سخن پایانی

چیدمان پذیرایی مستطیل ممکن است سخت و پیچیده به نظر برسد. اما با رعایت نکاتی که در این مطلب گفته شد، می‌توانید بهترین چیدمان را در منزل خود انجام دهید. رعایت اصل تعادل و پرهیز از شلوغ کردن فضا، نکته کلیدی چیدمان فضاهای مستطیلی است. در کنار آن باید به نظم فضا و تردد آسان در آن بیندیشیم تا ساکنین و میهمانان در آن احساس آرامش داشته باشند.

تعداد کلمات مطلب: 600

یک نظر

  1. ناشناس

    16 آبان 1402 در 0:44 ق.ظ

    ممنون از مطلب مفیدتون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

جدیدترین مدل چیدمان اتاق خواب پسرانه

روحیات دخترانه و پسرانه ممکن است در برخی جوانب متفاوت باشند و این تفاوت‌ها می‌تواند در نحو…