جاهای دیدنی بابلسر از پل معلق تا زیارتگاه سر امامزاده ابراهیم

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر به کدام‌یک از شهرهای شمالی کشور را دوست دارید؟ آیا بابلسر در لیست مقاصد گردشگری محبوب شما جا دارد؟ جاهای دیدنی بابلسر را می‌شناسید؟ علت نام‌گذاری این شهر به چنین اسمی را می‌دانید؟ 
جاهای دیدنی بابلسر

یکی از شهرهای ساحلی و بسیار زیبای شمال کشور که در استان مازندران واقع شده است، شهرستان بابلسر است. جاهای دیدنی بابلسر از امامزاده ابراهیم تا رودخانه بابلرود همگی از جمله محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری در این شهرستان هستند. دلتامگ در این مقاله سفری به این شهر زیبای بندری داشته است، با ما همراه باشید. شهرستان بابلسر خود به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی مازندران حساب می‌آید که بسیار زیبا و تماشایی است. سفر به این شهر خاطرات خوب و دلپذیری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

برج ساعت بابلسر از جاهای دیدنی بابلسر در شب

در خیابان کاخ یا فلسطین امروزی شهرستان بابلسر بنایی برج مانند وجود دارد که به برج ساعت معروف است. دستور ساخت این برج ساعتی زیبا را رضاشاه داده و شیخ سید صالح صالحی مشهد سری بزرگ ‌خاندان صالحی بابلسر ساخت آن را بر عهده گرفته است.

این برج قدیمی و باشکوه امروزه در محوطه هتلی به همین نام قرار گرفته است و برای دیدن آن باید به درون محوطه هتل بروید. برج قدیمی ساعت بابلسر در سال 1368 به ثبت ملی رسیده است.

برج ساعت بابلسر

میدان مجسمه

یکی از دیدنی‌های جاذبه‌های توریستی بابلسر میدان مجسمه است. این میدان یکی از میدان‌های اصلی و قدیمی شهر است نیز در لیست آثار ملی شهر قرار گرفته است. اسم این میدان چند سالی است که به میدان عاشورا تغییر یافته است.

پل معلق بابلسر از جاهای دیدنی بابلسر

یکی دیگر از جاذبه‌های زیبا و تاریخی این شهر پل معلق شهر است که ساخت آن به دوران حکومت پهلوی اول یعنی رضاشاه برمی‌گردد. این اثر با عنوان پل معلق بابلسر در خیابان پاسداران شهر واقع شده است. جنس آن از فلز است و پیش از جنگ جهانی دوم و در سال 1313 توسط مهندسانی از کشورهای سوئد و آلمان ساخته شد.

رودخانه بابلرود

رودخانه بابلرود

رودخانه‌ای زیبا و خروشان با اسکله‌هایی که در آن‌ها می‌توان انواع قایق‌های تفریحی و ماهیگیری را دید، بدون شک می‌تواند جاذبه‌ای شگفت برای یک شهر باشد. رودخانه بابلرود با زیبایی هرچه تمام‌تر باعث تقسیم شدن بابلسر به دو بخش شده است و درست از میان شهر می‌گذرد.

مطلب پیشنهادی:  عجایب کلیسای وانک و رازهایش که هیچ‌گاه کشف نشده‌اند

اسکله‌های قایق‌رانی، سفره‌خانه‌، رستوران‌ و کافی‌شاپ، پارک و فضای سبزی که در اطراف این رودخانه وجود دارد، اینجا را به یکی از محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین مکان‌های تفریحی و گردشگری شهر و یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی بابلسر تبدیل کرده است.

امامزاده ابراهیم بابلسر از جاهای دینی بابلسر

در قرن نهم هجری در مرکز شهر بابلسر زیارتگاهی ساخته شد که بسیار مورد توجه عموم مردم قرار گرفت. این زیارتگاه منسوب به امامزاده ابراهیم، پسر امام موسی کاظم (ع)، برادر امام رضا (ع) و معروف به ابوجواب بود. بنای این امامزاده ساختمانی 8 ضلعی با گنبدی کلاه درویشی است. به‌مرور زمان ساختمان مسجدی بزرگ و مکانی به‌عنوان آبدارخانه و نظایر این به بنای امامزاده اضافه شده است. البته در این زیارتگاه تنها سر امامزاده ابراهیم دفن شده است.

زیارتگاه امامزاده ابراهیم

وجه تسمیه نام بابلسر

نام بابلسر در قدیم مشهد سر بوده است. برخی معتقدند که به دلیل وجود سر امامزاده ابراهیم، برادر امام رضا(ع) در این شهر نام آن به مشهد سر شهرت یافته است. به مرور زمان نام این شهر تغییر یافته و به بابلسر تبدیل شده است.

سخن آخر

پارک وحش بابلسر، منطقه ساحلی میرود بابلسر، منطقه توریستی کرفون، شهرک ساحلی خزر شهر، سد لاستیکی عرب خیل، روستای گالش کلا و حتی سقانفارها نیز از جمله جاهای دیدنی بابلسر محسوب می‌شوند که هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیا هستند. سقانفارها در واقع آلونک‌های کوچک و چوبی هستند که در دوطبقه ساخته می‌شوند. در طبقه اول خانم‌ها و در طبقه دوم آقایان به عزاداری می‌پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

زیباترین دشت‌های ایران برای طبیعت گردی در بهار

دشت‌های ایران یکی از مقاصدی هستند که حتما در بهار باید به آنجا سفر کنید. اکثر مردم ترجیح م…