عجیب‌ترین کاخ سنگی جهان که به دست یک پستچی ساخته شد

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
«کاخ ایده‌ آل» از جاذبه‌های گردشگری فرانسه است که به دست یک پستچی که هیچ گونه تخصصی در زمینه معماری نداشت ساخته شده است.
کاخ ایده آل فرانسه

در میان کشور‌هایی که در قاره اروپا قرار دارند، فرانسه سومین کشور بزرگ این قاره به شمار می‌آید که جاذبه‌های دیدنی بسیاری با معماری‌های خاص و شگفت‌انگیز در آن وجود دارد. از میان تمام جاذبه‌های دیدنی در فرانسه، کاخ ایده‌‌آل به دلیل ساختار منحصر به فردش توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. گردشگران بسیاری با سفر به فرانسه ترغیب می‌شوند تا از این کاخ دیدن کنند. کاخ ایده آل فرانسه علاوه بر معماری زیبایش تاریخچه بسیار جالبی نیز دارد. در صورتی که تمایل دارید درباره این کاخ شگفت‌انگیز بدانید تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

تاریخچه کاخ ایده آل فرانسه

در سال 1867 در جنوب شرقی فرانسه شخصی به نام جوزف فردیناند شوال، به‌عنوان پستچی در روستای هاتیرویس مشغول به کار شد. جوزف مجبور بود برای تحویل نامه‌ها، روزانه حدود 32 کیلومتر پیاده‌روی کند. جوزف چند سال این روند را ادامه داد تا اینکه در سال 1879 هنگامی که در حال پیاده‌روی روزانه خود بود، سنگی در مسیر راهش باعث لیز خوردن او شد.

او درحالی که بسیار عصبی بود و قصد پرتاب سنگ را داشت، ناگهان فرم عجیب سنگ او را شگفت‌زده کرد و سنگ را با خود به خانه برد. از آن پس جوزف هر روز حین پیاده‌روی روزانه برای تحویل نامه‌ها، سنگ‌ها را جمع‌آوری و با خود به خانه می‌برد. جمع‌آوری سنگ‌ها برای جوزف به یک عادت تبدیل شد به گونه‌ای که 33 سال این روند را ادامه داد. سرانجام توانست با کمک همسرش عجیب‌ترین بنای تاریخی را بسازد.

کاخ سنگی عجیب فرانسه

معماری کاخ ایده آل فرانسه

جوزف بیش از 9 هزار روز یا 65 هزار ساعت از عمر خود را صرف ساختن این کاخ کرد و سرانجام توانست این بنای شگفت‌انگیز را به پایان برساند. کاخ ایده آل فرانسه 26 متر عرض و 8 تا 10 متر طول دارد. این پستچی هنرمند، برای ساخت کاخ ایده‌آل از آیین‌های مسیحیت و هند الهام گرفت. با اتمام این اثر هنری افراد بسیاری برای دیدن آن به روستای هاتیرویس می‌آمدند. همین امر باعث شد که شهر فراموش شده هاترپو مشهور شود و در نقشه فرانسه جای گیرد.

مطلب پیشنهادی:  قلعه قورتان، جاذبه عجیب و باورنکردنی اصفهان!

نکته عجیب و غمگین درباره شوال این است که وی همسر خود را در کاخ ایده آل فرانسه دفن کرد؛ اما مسولان اجازه دفن خودش را در این کاخ صادر نکردند. به همین دلیل جوزف در سال 1914 دومین اثر هنری خود به نام (آرامگاه سکوت و آرامش ابدی) را ساخت و سرانجام بعد از گذشت دو سال از ساخت این بنای جدید، درون این سازه به خاک سپرده شد.

آرامگاه جوزف در هاتریو

سخن آخر

این کاخ عجیب که با سنگ‌های عجیب و غریب ساخته و تزیین شده است، حالا سالانه صدهزار گردشگر را به روستای فراموش شده هاتریو در شمال ایالت ولانس فرانسه می‌کشاند. در آن زمان که ساخت کاخ به اتمام رسید، از تمامی جهان توجه‌ها به سمت این کاخ جلب شد. هنرمندان مشهور از این کاخ بازدید می‌کردند و برای خلق آثار خود از آن الهام می‌گرفتند. طرح آن به رسانه‌ها از کارت پستال‌ها گرفته تا مجلات رسید و مردم از جاهای دور و نزدیک برای بازدید از این سازه‌ی حیرت‌آور به این مکان می‌آمدند. سرانجام نظر عموم درباره‌ی کاخ ایده آل فرانسه و سازنده‌اش تغییر کرد و پستچی این داستان تبدیل به یک هنرمند مشهور شد. کسانی که دلشان می‌خواهد جاهای دیدنی پاریس در پاییز را ببینند، حتما به دیدن این جاذبه عجیب و کاخ استثنایی هم می‌روند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

با رویایی‌ترین مناطق جهان آشنا شوید

زیباترین مکان‌های جهان را بشناسید. این مکان‌های زیبا شما را حیرت‌زده خواهد کرد.این مکان‌ها…