هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

0
3
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
تعدادی از خریداران و فروشندگان از روی بی‌تجربگی و اعتماد بی‌دلیل، مورد کلاهبرداری افراد سودجو قرار می‌گیرند.
دریافت کد رهگیری مستأجری

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شماره کارت) خانه‌ و ملکی را به راحتی اجاره کرد.

داود بیگی‌نژاد، نایب رئیس اول اتحادیه مشاور املاک تأکید کرد: در ماده 18 جهش تولید ذکر شده است که هدف آن ایجاد دسترسی برای عموم مردم است.، اما با تاسیس سامانه مستقل، عملأ دسترسی مشاوران املاک قطع شده و سامانه خرید و فرو ش تغییر یافته است. وی با بیان نقص‌های فنی و حقوقی سامانه خودنویس گفت: با توجه به الزامات هویت‌پذیری از طریق تلفن همراه، کد رهگیری مستأجری برای طرفین قرار داد ارسال می‌شود و اگر این کد در اختیار مشاور املاک قرار نگیرد، گرفتن کد رهگیری توسط مشاور دیگر امکان پذیر نیست. قانون‌گذار هم تعیین کرده است  در صورت عدم دریافت کد رهگیری مستأجری، مجازات و تنبیهاتی را برای مشاور املاک در نظر گرفته است.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاور املاک بیان کرد: علاوه‌بر این در سامانه خودنویس طرفین قرارداد  قبل از خواندن قرارداد، تمامی موارد را پذیرفته‌اند و دیگر امکان رد و تغییر قرارداد را ندارند.

مطلب پیشنهادی:  رئیس‌جمهور: وعده‌ ساخت مسکن را عملی می‌کنیم

فرهاد بیضایی افزود: “ما سیاست واحدی در حوزه مسکن نداریم  و مشاوران املاک باعث افزایش قیمت‌ها نشده‌اند. اجرای صحیح قوانین بسیار مهم است.” او همچنین تأکید کرد که امنیت معاملات برای هر دو طرف در قراردادهای اجاره حائز اهمیت است و با وجود نقص‌های سامانه فعلی، به راحتی می‌توان به فروش و اجاره یک ملک دیگر پرداخت.

بیضایی ادامه داد  ” با تأسف سامانه فعلی به احراز هویت توجه نکرده است و با استفاده از اطلاعات جعل شده (شماره شبا و شماره کارت) ثبت نام ممکن است و در نتیجه، اطلاعات جعل شده  پذیرفته خواهد شد.”

تعداد کلمات مطلب: 270

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …