با بهترین جاذبه های تفریحی اصفهان آشنا شوید!

3
8
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر قصد سفر به شهر زیبا اصفهان را دارید، در این مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین مکان‌های تفریحی و جاهای دیدنی اصفهان بپردازیم.
جاهای دیدنی اصفهان

اصفهان یکی از محبوب‌ترین شهرهای گردشگری ایران است که 220 کیلومتر وسعت دارد و در فاصله 435 کیلومتری از پایتخت قرار گرفته است. مکان های تاریخی اصفهان سبب شده تا در سال 2006 این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شود. جاهای دیدنی اصفهان به قدری زیاد است که برای بازدید از آن‌ها باید علایق خود را در اولویت قرار دهید. در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین جاهای تفریحی اصفهان بپردازیم.

میدان نقش جهان از مکان های تفریحی اصفهان برای جوانان

یکی از بهترین مکان های تفریحی اصفهان، میدان نقش جهان یا میدان امام است که قدمتی بسیار دارد و 200 حجره دوطبقه در اطراف آن وجود دارد و در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در زمان حکومت سلجوقیان، از این میدان برای برگزاری جشن‌های ملی استفاده می‌کردند. در زمان صفویان هنگامی که اصفهان به عنوان پایتخت در نظر گرفته شد، محوطه میدان به محل استقرار ساختمان‌های دولتی و کاخ شاه تبدیل شد. مسجد جامع عباسی یا مسجد شاه، مسجد شیخ لطف‌الله، عمارت عالی قاپو و سردر قیصریه، از بناهای تاریخی مهم در میدان نقش جهان هستند.

چهارباغ اصفهان

چهارباغ عباسی از جاهای دیدنی اصفهان

معروف‌ترین خیابان اصفهان، چهارباغ است که در واقع از چند باغ تشکیل شده است که در اطراف یک خیابان اصلی بنا شده‌اند و به دو بخش بالا و پایین تقسیم می‌شود.  این بخش‌ها توسط سی‌و‌سه‌پل به هم متصل می‌شوند و یکی از آن‌ها به‌ سمت شمال و دیگری به‌ سمت جنوب امتداد می‌یابد. بیشتر مکان های تاریخی اصفهان در اطراف خیابان چهارباغ قرار دارند. یکی از بهترین جاهای دیدنی اصفهان در پاییز این خیابان است که با درختان سربه فلک کشیده منظره چشم‌نوازی را به وجود آورده است. قدم زدن در پیاده‌راه چهارباغ در فصل پاییز، زمانی که برگ‌های زرد شده درختان کف پیاده‌راه را تزیین می‌کنند، بدون شک جان تازه‌ای به رگ‌های شما تزریق می‌کند.

سی و سه پل از جاهای دیدنی اصفهان در شب

یکی از معروف ترین جاهای دیدنی اصفهان سی‌وسه پل است که روی رودخانه زاینده رود قرار گرفته است. قدمت این پل به دوره حکومت شاه عباس اول صفوی می‌رسد و اکنون به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این پل یکی از بهترین مکان های تفریحی اصفهان در شب است که می‌تواند لوکیشن‌های جذاب عکاسی را برای شما به وجود می‌آورد.

سی و سه پل در شب

کاخ چهل‌ستون اصفهان

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی اصفهان در شب، کاخ چهل‌ستون است که قدمت آن به دوره صفوی باز می‌گردد که امروزه به عنوان مشهورترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان شناخته می‌شود. این کاخ در واقع 20 ستون دارد که انعکاس آن در آب، به کاخ جلوه‌ای زیبا می‌دهد و این باور را در ما ایجاد می‌کند که کاخ از چهل ستون تشکیل شده است. معماری کاخ چهل‌ستون ترکیبی از هنر معماری چینی، ایرانی و فرنگی را به نمایش می‌گذارد. ستون‌های این ایوان هشت‌ضلعی از جنس چوب چنار و کاج هستند و چهارستون وسط آن روی چهار شیرسنگی قرار دارند.

مطلب پیشنهادی:  دمنوش سیب و دارچین، مقوی برای سرماخوردگی

باغ خزندگان یکی از جاهای دیدنی اصفهان

یکی از مکان‌ های تفریحی جدید در اصفهان، باغ خزندگان است که در میان مردم از محبوبیت بالایی برخوردار است. این باغ در کنار آکواریوم اصفهان و در مجموعه گردشگری ناژوان واقع شده است. شما می‌توانید در این باغ انواع خزندگان را مشاهده کنید. در این مجموعه ۲۵ ویواریوم بزرگ و ۱۲ ویواریوم کوچک  قرار دارد که خزندگان سمی، نیمه سمی و غیر سمی از اقصی نقاط جهان در آن‌ها نگهداری می‌شوند.

باغ گل‌ها

باغ بزرگ گل‌ها، یکی از نقاط دیدنی و تفریحی اصفهان است که در میدان بزرگ‌مهر قرار دارد. این جاذبه وصف ناپذیر، در دهه ۷۰ تاسیس و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. این باغ از قسمت‌های مختلفی چون پاویون ورودی، باغ صخره‌ای، آبشار باغ، محوطه مخصوص کودکان، محوطه باغ، باغ گیاهان دارویی و خوراکی، آب‌نماها با عناصر معماری سنتی و مدرن تشکیل شده است.

باغ گل ها اصفهان

باغ جوان اصفهان

یکی از بهترین مکان های تفریحی اصفهان برای جوانان، باغ جوان اصفهان است که در آن تفریحاتی مثل کارتینگ باگی، باشگاه پینت بال و … وجود دارد. در این مجموعه تفریحی رستوران جنگلی، کافی شاپ و بوفه نیز به چشم می‌خورد.

سخن پایانی

اصفهان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است که مملو از جاذبه‌‌های طبیعی و تاریخی فراوانی است. آب‌وهوای خنک و معتدل این شهر باعث شده که هرساله گردشگران بسیاری به این شهر سفر کنند. جاهای دیدنی اصفهان به‌خصوص جاذبه‌های تاریخی آن که از دوره صفوی به یادگار مانده‌اند در دنیا از شهرت بسیاری برخوردارند و محبوبیت زیادی در بین مردم دنیا دارند. در فصل پاییز زیبایی این شهر دوچندان می‌شود و سفری خاطره‌انگیز برای گردشگران خلق می‌کند. همچنین در فصل پاییز با سفر به جاهای دیدنی هرمزگان سفری دلپذیر را تجربه کنید.

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    14 آذر 1402 در 5:00 ق.ظ

    ازهمه نظرجالبه،بایددیدن کنید

    پاسخ

  2. ناشناس

    9 دی 1402 در 11:26 ب.ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  3. ناشناس

    21 فروردین 1403 در 1:59 ق.ظ

    عالی گردش گری اصفهان

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

معجزه دمنوش سیر و زنجبیل در سلامتی

سیر آنتی‌بیوتیک طبیعی نامیده می‌شود و بدن را از بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کند. سیر دار…