کوچک‌ترین خانه جهان کجاست؟

1
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وقتی اسم کوچک ترین خانه جهان را می‌شنوید چه چیزی در ذهن شما جان می‌گیرد؟ خانه‌های بسیاری در سراسر دنیا وجود دارند که این لقب را بر دوش خود یدک می‌کشند.
کوچک ترین خانه جهان

کوچک ترین خانه جهان تنها یک خانه در یک شهر یا یک کشور نیست، بلکه کوچک‌ترین خانه‌های جهان به طور گسترده‌ای در حال تکثیر هستند. خانه‌هایی با متراژ حداقلی که امکانات اولیه یک خانه را در خود دارند. در این مقاله از دلتامگ به معرفی چند مورد از این خانه‌های کوچک و نقلی خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

کوچک ترین خانه جهان در کرت لهستان

معیارهای مختلفی وجود دارد برای اینکه یک خانه به نقلی‌ترین خانه دنیا معروف شود؛ اما بدون شک یکی از مشهورترین نمونه‌های خانه‌های بسیار کوچک در دنیا، خانه “کرت” است که در ورشو، پایتخت لهستان قرار دارد. خانه کرت تنها ۹۲ سانتی‌متر عرض دارد! این خانه در میان دو ساختمان، ساخته شده و طراح سعی کرده از کوچک‌ترین فضای ممکن برای ساخت یک خانه قابل سکونت استفاده کند.

کوچک ترین خانه جهان در بریتانیا

خانه کوچک ولز

یک نمونه قابل‌توجه کوچک ترین خانه جهان در بریتانیای کبیر و در کانوی ولز واقع شده است. این خانه کوچک 3.05 متر ارتفاع و 1.8 متر عرض دارد. تنها از یک اتاق در طبقه همکف با فضای نشیمن و یک شومینه کوچک تشکیل شده است. این خانه تاریخ شگفت‌انگیزی دارد و اکنون به دلیل اندازه منحصر به فرد و ظاهر جذابش به یک جاذبه گردشگری محبوب تبدیل شده است.

این خانه کوچک در کانوی ولز تاریخچه‌ای غنی دارد. در ابتدا در قرن شانزدهم ساخته شد و تا سال 1900 مسکونی بود. طراحی منحصربه‌فردی با در قرمز، نمای بیرونی سفید و یک پنجره کوچک دارد. فضای داخلی آن دنج است و دارای یک شومینه، یک تخت و یک میز کوچک است. بازدیدکنندگان می‌توانند در خانه گشت بزنند و فضای جمع‌وجور زندگی آن را تجربه کنند. اگر قصد به بریتانیا و دیدن این خانه کوچک را دارید، حتما سری به جاهای دیدنی لندن هم بزنید.

کوچک ترین خانه جهان در ایتالیا

نام قابل‌توجه دیگر “کوچک ترین خانه در ایتالیا” است که در ورکانای لمباردی واقع شده است. این خانه 2.0 متر ارتفاع، 1.0 متر عرض و 3.0 متر طول دارد. علی‌رغم اندازه فوق‌العاده کوچک آن، به طور کامل با تخت، میز و سایر امکانات اولیه مبله شده است.

مطلب پیشنهادی:  دیوار بزرگ گرگان ، دومین دیوار طولانی جهان

خانه کوچک ایتالیا

کوچک‌ترین خانه در ژاپن

یکی دیگر از نمونه‌های کوچک ترین خانه جهان در ژاپن واقع شده است. ژاپن به دلیل استفاده نوآورانه از فضا شناخته شده است و چندین نمونه از خانه‌های کوچک در سراسر این کشور وجود دارد. یکی از نمونه‌های قابل‌توجه خانه‌های کوچک جهان در توکیو ساخته شده است. این خانه چنان باریک و عمودی است که عریض‌ترین نقطه آن تنها 1.8 متر عرض دارد. با وجود اندازه جمع‌وجور آن، دارای یک فضای نشیمن کاربردی با اتاق خواب، آشپزخانه و حمام است.

کوچک‌ترین خانه ایالات متحده آمریکا

کوچک‌ترین خانه در ایالات متحده اغلب به خانه اسپایت در بوستون نسبت داده می‌شود. این خانه باریک که در سال 1874 ساخته شده است، تنها 3.7 متر عرض و 3.0 متر عمق دارد. این خانه توسط مردی ساخته شد که می‌خواست دسترسی به خانه همسایه را مسدود کند. درحالی‌که هدف اصلی آن برای استفاده مسکونی نبود، اما به‌عنوان یک معماری عجیب و غریب و منحصر به فرد مشهور شده است.

کوچک ترین خانه جهان در امریکا

سخن آخر

درحالی‌که ممکن است این خانه‌ها در زمره کوچک‌ترین خانه‌های جهان در نظر گرفته شوند، اما توجه به این نکته مهم است که ممکن است بر اساس معیارها و تعاریف متفاوتی که از «خانه» وجود دارد، رقبای دیگری برای کوچک ترین خانه جهان وجود داشته باشند. تک‌تک خانه‌های که در این مقاله معرفی شدند هر کدام داستان و طراحی منحصر به فرد خود را دارند. آنها نبوغ و خلاقیت معماران و صاحبان خانه را در استفاده بهینه از فضای محدود نشان می‌دهند.

یک نظر

  1. سعیدقدیانی

    8 تیر 1402 در 3:20 ب.ظ

    کوچکترین خانه در تهران اتوبان یادگار امام خیابان هاشمی با مساحت کل ۱۷ متر مربع دارای یک اطاق وآشپزخانه کابینت حیاط دستشویی حمام حوض آب راه پله برای طبقه دوم ویک اطاق و بالکن در طبقه دوم میباشد درضمن سند این واحد ویلایی دارای سند منگوله دار است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

با رویایی‌ترین مناطق جهان آشنا شوید

زیباترین مکان‌های جهان را بشناسید. این مکان‌های زیبا شما را حیرت‌زده خواهد کرد.این مکان‌ها…