زیباترین دشت‌های ایران برای طبیعت گردی در بهار

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طبیعت گردی در بهار یکی از دل انگیزترین سفرها است زیرا در این فصل آب و هوا بسیار دلپذیر می‌باشد.
دشت‌های ایران

دشت‌های ایران یکی از مقاصدی هستند که حتما در بهار باید به آنجا سفر کنید. اکثر مردم ترجیح می‌دهند که برای طبیعت گردی به دریا، کوه و یا کویر بروند اما غافل از اینکه کشور ایران دشت‌های بسیار زیبا و پهناوری دارد که شما را غافلگیر خواهد کرد. دشت‌های ایران به قدری وسیع و متنوع هستند که شما در هر کدام از این دشت‌ها یک نوع گونه‌ای خاص از گیاه، درخت و گل را خواهید دید

از این رو برای شما جذابیت بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. در اردیبهشت سفر به این 4 شهر را از دست ندهید! سفر در هر کدام از این دشت‌ها مختص به یک اقلیم خاص است و شما با انواع آب و هوا و بافت‌های گیاهی رو به رو خواهید شد.با دلتامگ همراه باشید تا با زیباترین دشت‌های ایران آشنا شوید.

دشت هلن چهارمحال بختیاری

این دشت یک منطقه محافظت شده است و در شهرستان اردل در استان چهارمحال بختیاری قرار دارد. این دشت وسعت بسیار زیادی دارد به طوری که شاید شما نتوانید از تمام آن را در یک روز دیدن کنید. این دشت در جوار دره عشاق معروف است که همگان را مجذوب خود می‌کند. با رفتن به دشت هلن شما به راحتی خواهید توانست از دره عشاق نیز دیدن کنید و یکی از زیباترین سفرهای بهاری را تجربه کنید.

دشت‌های ایران

چرا که دره عشاق نیز در فصل بهار بسیار دیدنی است. یکی از نکات مثبتی که این دشت دارد این است که شما به راحتی می‌توانید در آن جا کمپ بزنید.

دشت هلن یکی از برزگ‌ترین جنگل‌های بلوط در کشور را از آن خود کرده است. از حیوانات زیبای این منطقه می‌توان به خرگوش، بز، عقاب، خرس، شغال و سنجاب نام برد. در این دشت رودخانه‌ای به نام ارمند وجود دارد که زیبایی این دشت را دو چندان کرده است.

دشت لار

این دشت که بین دو استان زیبای تهران و مازندران قرار گرفته است یکی از زیباترین دشت‌های ایران است. این منطقه به علت بکر بودن برای کسانی که به کاوش و ماجراجویی علاقه دارند یک محل بسیار مناسبی است. این دشت یک نام دیگر به اسم پارک ملی لار نیز دارد. در این دشت بسیار پهناور و زیبا یک سد ودریاچه نیز قرار دارد.

مطلب پیشنهادی:  معبد بهشت؛ جایی که صدای فرشتگان در آن به گوش می‌رسد!

دشت‌های ایران

یک چشم با نام دیو آسیاب در آن دشت قرار دارد که بسیار آب زلال و زیبایی دارد. یکی از جذابیت‌های این دشت این است که شما می‌توانید کوه دماوند را از نزدیکی مشاهده کنید. این منطقه آب و هوای بسیار خوبی دارد و برای فرار از آلودگی هوا یک مکان بسیار مناسب است. مخصوصا برای پایتخت نشینان که معضل بزرگی به نام آلودگی هوا دارند.

دشت شقایق‌

این دشت در استان گیلان در جاده اسالم قرار دارد. این دشت امکان اینکه شما در آنجا کمپ بزنید رابرای شما فراهم کرده است. جاده اسالم به خلخال به خودی خود بسیار زیباست با این حال وجود این دشت در این جاده بر زیبایی آن افزوده است. این دشت در فصل بهار پر از گل‌های شقایق زیبا است که شما را مبهوت خود می‌کند. در واقع شما در با گشت و گزار در این دشت نه تنها گل‌های زیبای شقایق را مشاهده خواهید کرد بلکه در یک منطقه کوهستانی و با ارتفاع زیاد و خوش آب و هوا هستید. آب و هوای این منطقه بسیار خنک و دل‌پذیر است. دشت شقایق یکی از زیباترین دشت‌های ایران است.

دشت‌های ایران

دشت نرگس

این دشت در استان فارس در شهرستان مهر  قرار دارد. هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن این دشت زیبا که پر از گل نرگس است می‌آیند. شما می‌توانید به علت آب و هوای خوبی که این منطقه دارد در آن جا چند روزی کمپ کنید و از طبیعت زیبا و آب و هوای خوب لذت ببرید. گل نرگس یکی از خوشبوترین گل‌ها است.

دشت‌های ایران

به همین خاطر این دشت یکی از خوشبوترین مناطقی است که شما می‌توانید از آن دیدن کنید. وقتی به آنجا رفتید چشمان خود را برای دقایقی ببندید و  نفس عمیق بکشید و لذت ببرید.

تعداد کلمات مطلب: 648

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کوه های مریخی ایران کجاست؟

کوه‌های مریخی ایران را تا به حال دیده‌اید؟ کوه‌های مریخی چابهار یکی از جاذبه‌های طبیعی شگف…