3 عادت مردم مناطق آبی برای طول عمر بیشتر

1
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در منطقه اوکیناوای ژاپن افرادی با ۱۰۳ سال سن وجود دارند که در طول روز، ۳۰ دفعه عمل نشستن و برخاستن از سطح زمین را انجام می‌دهند، این عمل با انجام‌دادن ۳۰ حرکت اسکوات برابری می‌کند.
طول عمر بیشتر مردم مناطق آبی با این ۳ عادت

طی مستندی که در شبکه نتفلیکس پخش شده است، مردم مناطقی از جهان با انجام کارهایی ساده، طول عمر بیشتری نسبت به سایر مردم دارند. این در حالی است که این مردم حتی یکبار هم به باشگاه نرفته و کارهایی که در طول زندگی انجام می‌دهند بسیار ساده هستند. برای دانستن این رازهای جذاب تا انتهای این مقاله با دلتامگ همراه باشید.

مناطق آبی کجاست؟

“دن بونتر” در خصوص مناطق آبی توضیحاتی ارائه کرده است. ظاهراً روند زندگی مردم قسمت‌هایی از ژاپن، کاستاریکا، یونان و ایتالیا به‌گونه‌ای است که سلامت آنها را تضمین کرده و آنان را پرانرژي نگه می‌دارد. به این قسمت‌ها “مناطق آبی” گفته می‌شود که مردم آن سالم‌ترین و بیشترین میزان طول عمر را نسبت به سایر مردم دنیا دارند.

مردم این نوع مناطق نسبت به دیگران، بیماری‌های مزمن مربوط به تحرک کم، دیابت و بیماری‌های قلبی را کمتر می‌گیرند و جالب اینجاست که اکثر آنها ورزش‌های آن‌چنانی و باشگاهی نداشته‌اند.

۳ کار ساده این مردم چه چیزی است؟

از نگاه بونتر، علت این موضوع این است که این مردم، خود را به انجام کارهایی مانند هرس‌کردن گیاهان، نگه‌داری از باغ‌ها و انجام فعالیت‌های منزل، بیشتر از مردم مناطق صنعتی عادت داده‌اند. داشتن تحرک این‌چنینی، مهم‌ترین عامل افزایش عمر آنهاست.

اخیراً محققان یک ژن طول عمر کشف کرده‌اند که در لینک مربوط به آن می‌توانید این مطلب را بخوانید.

باغبانی‌کردن، باعث افزایش طول عمر می‌شود.

راز اول: باغبانی

بیشتر مردمان منطقه اوکیناوا، یک باغچه کوچک در خانه‌های خود دارند. ورزش‌کردن عموماً برای همه ما دشوار است اما؛ باغبانی، یکی از راه‌هایی است که ورزش مناسب را، وارد زندگی‌تان می‌کند.

باغبانی شامل کارهایی است که بدون واردکردن فشار و استرس به جسم، تحرک، استقامت و نیروی جسمی را بیشتر می‌کند. فعالیت‌هایی همچون آبیاری و وجین گیاهان زائد، انرژی‌بر بوده و فعالیت‌های خوبی به شمار می‌روند.

از دید بونتر، باغبانی نیاز به‌صرف زمان زیادی ندارد و شاید شامل یکی دو ساعت تحرک، با شدت و دامنه حرکتی معمولی باشد.

از نظر کارشناسان سلامتی، یکی از عوامل مهم افزایش مرگ‌ومیر در دنیای امروز و رشد بیماری‌های مرتبط با نوع زندگی، تنها سبک زندگی کم‌تحرک و نشسته ما انسان‌هاست. تنها راه مقابله با این شرایط، داشتن تحرک کافی و مصرف خوراکی‌های سالم است.

 

۹۰۰ کالری با یک ساعت جاروبرقی کشیدن مصرف می‌شود.

راز دوم: تمیزکردن خانه، مؤثر در طول عمر

مردم کاستاریکا و نیکویا که جزو مناطق آبی هستند، با انجام‌دادن کارهای منزل خود با دست، اوضاع جسمی بهتری نسبت به کسانی دارند که در هفته دومرتبه ورزش‌کردن را در زندگی خود دارند.

مطلب پیشنهادی:  این 10 زبان بدن شما را غیرقابل اعتماد نشان می دهد

طبق اطلاعات این مستند، کارهای ساده‌ای که برای تمیزی منزل، جمع‌کردن مواد غذایی و آماده‌کردن غذا، انجام می‌شوند، حرکت‌های زیادی داشته و انرژی زیادی می‌سوزانند.

اکثر ما فکر میکنیم که کم کردن کارهای روزانه و صرف وقت بیشتر در باشگاه‌ها باعث سلامتی و طول عمر بیشتر ما می‌شود؛ اما این موضوع لزوماً درست نیست.

مقدار انرژی مصرف شده در اثر فعالیتی چون یک ساعت جاروبرقی زدن، ۹۰۰ کالری است؛ این در حالی است که اگر شخصی با سرعت ۹۶۰۰ متر در ساعت روی تردمیل بدود، تنها ۸۶۰ کالری می‌سوزاند. پس اهمیت کارهای خانه در لاغری، بیشتر از تجسم ماست.

درگیرشدن زیاد عضلات بدن در اثر عمل نشستن و بلندشدن از روی زمین

راز سوم: نشستن بر روی زمین

افرادی که در قسمت اوکیناوای ژاپن زندگی می‌کنند، به‌صورت میانگین، بیشتر از صدسال طول عمر دارند.

مردمان این منطقه آبی، زندگی خود را طی روند نسبتاً خاصی می‌گذرانند. آنها مبلمان زیادی در منزل خود نداشته و بیشتر اوقات، بر روی سطح زمین و تشک‌های موجود در کف خانه‌های خود می‌نشینند. درنتیجه، انرژي بیشتری در هنگام بلندشدن مصرف کرده و عضله‌های آنها، بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

تأثیر برخاستن و نشستن به هیچگاه کم نیست. بونتر در این خصوص گزارش داد که در این مناطق، افرادی ۱۰۳ساله یافت می‌شدند که روزانه در حدود ۳۰ دفعه نشست‌وبرخاست داشتند و این رقم با ۳۹ حرکت ورزشی اسکوات معادل است. عمل نشستن و برخاستن، سبب قدرت‌یافتن پایین‌تنه، مرکز بدن و بهبود تعادل در جسم می‌شود.

سخن آخر

مردم مناطق آبی از جمله افرادی هستند که به داشتن طول عمر زیاد خود بسیار مشهور هستند. این مردم با انجام‌دادن کارهای ساده، تحرک زیادی دارند. سه عادت ساده تمیزکردن خانه، باغبانی و نشستن و برخاستن از روی زمین، حتی بیشتر از ورزش‌کردن انرژی سوزانده و به این شکل، سلامتی و افزایش عمر را تضمین می‌کند.

یک نظر

  1. ناشناس

    28 شهریور 1402 در 3:43 ب.ظ

    عالی و آموزنده.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

اگر به دنبال یک رابطه پایدار هستید، با این ۱۲ عادت خداحافظی کنید

شروع یک رابطه پایدار و عاشقانه جدید، هیجان انگیز به نظر می رسد، اما حفظ یک رابطه دشوارتر ا…