این 10 زبان بدن شما را غیرقابل اعتماد نشان می دهد

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
زبان بدن ممکن است به صورت ناخودآگاه باعث حرکاتی شود که در گفتگو مشکلاتی را به وجود بیاورد پس با دانستن این حرکات می توانید از بروز مشکلات و سوء تفاهم ها جلوگیری کنید.
10 زبان بدن

آیا تا به حال با کسی صحبت کرده اید و احساس کرده اید که او به شما اعتماد ندارد، حتی اگر کاملاً صادق باشید؟ این عدم اعتماد ممکن است به دلیل سیگنال های بدن شما یا در اصطلاح زبان بدن شما باشد! در این مقاله سعی شده است تا این حرکات و زبان بدن گفته شود تا از این عمل جلوگیری شود پس با دلتامگ همراه باشید.

10 زبان بدن نشانه غیرقابل اعتماد بودن

زبان بدن همواره باید با صحبت و گفتگویی که انجام می دهیم متناسب باشد. در این مقاله 10 حالت و زبان بدن را معرفی می کنیم که ممکن است شما را غیرقابل اعتماد جلوه دهد.

دست به سینه بودن

شاید هوا کمی سرد باشد و سعی کنید با دست به سینه بودن کمی گرم بمانید اما با این حال، این حرکت به ظاهر بی ضرر را می توان به داشتن حالت دفاعی یا بسته تعبیر کرد.

وقتی دست هایمان روی هم قرار می گیرند، به نظر می رسد که در حال ایجاد یک مانع فیزیکی و محافظت از خود هستیم.

10 زبان بدن

پرهیز از تماس چشمی

ارتباط چشمی در ایجاد اعتماد بسیار مهم است. وقتی به همه جا نگاه می‌کنید به جز شخصی که با او صحبت می‌کنید، این تصور ایجاد می‌شود که یا علاقه‌ای به گفتگو ندارید یا بدتر از آن، چیزی را پنهان می‌کنید.

تماس چشمی نشان می دهد که شما درگیر گفتگو هستید و برای صحبت های طرف مقابل ارزش قائل هستید.

بی قراری و حرکات مکرر

بسیاری از مردم با این مشکل مواجه هستند. بی قراری به انجام حرکات تکراری مانند به هم زدن پاها یا تنظیم مداوم عینک و امثال این حرکت ها گفته می شود. این حرکات باعث می شود فرد مضطرب یا بی حوصله به نظر برسد. در واقع، اعتماد به کسی که نمی تواند آرام بنشیند، سخت است! با گذشت زمان و تمرین می توانید این عادت را ترک کنید.

 دست زدن به صورت

این حرکت ممکن است برای برخی مانند یک عادت به نظر برسد. اما آیا می دانستید که دست زدن به صورت شما می تواند شما را غیرقابل اعتماد جلوه دهد؟ طبق تحقیقات، افراد زمانی که احساس ناراحتی یا اضطراب می کنند، صورت خود را لمس می کنند. ما اغلب زمانی که تحت استرس هستیم به این کار متوسل می شویم. با این حال در مکالمه، لمس صورت می تواند به عنوان نشانه ای از عصبی بودن یا پنهان کردن چیزی تعبیر شود.

 

10 زبان بدن

قطع مکالمه طرف مقابل

همه ما در مقطعی این کار را انجام داده‌ایم و ترک این عادت سخت است. وقتی حرف شخصی را قطع می‌کنید، در واقع این سیگنال را می‌فرستید: آنچه می‌خواهم بگویم مهم‌تر از چیزی است که شما می‌گویید. قطع حرف شخصی باعث می شود که او احساس نادیده گرفته شدن و بی ارزش شدن کند و جریان گفتگو را از بین ببرد.

مطلب پیشنهادی:  آرایش مناسب برای دیدوبازدید عید

 تکان دادن سر به معنای مخالفت

وقتی شخصی صحبت می کند و شما به نشانه مخالفت سرتان را تکان می دهید، انگار به آن شخص «نه» می گویید. این حرکت کوچک می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. همه ما می خواهیم احساس کنیم که شنیده می شویم و درک می شویم. با تکان دادن سر به عنوان نه، ممکن است این پیام را ارسال کنیم که موافق نیستیم یا متوجه نمی شویم. این می تواند اعتماد را از بین ببرد. در عوض، سعی کنید سر خود را به نشانه موافقت تکان دهید یا سر خود را ثابت نگه دارید. این تغییر کوچک می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

خیلی نزدیک ایستادن

نزدیک بودن بیش از حد به کسی در طول مکالمه می تواند شما را غیرقابل اعتماد جلوه دهد. اما آیا دلیل علمی پشت آن را می دانستید؟

بر اساس تحقیقات، اکثر افراد با فاصله 40 سانتی متری تا 1.2 متری در طول مکالمات عادی احساس راحتی می کنند. این فاصله به «فضای شخصی» معروف است. وقتی کسی خیلی نزدیک می شود، ممکن است احساس ناراحتی کند.

10 زبان بدن

مدام به ساعت یا گوشی نگاه کردن

این اقدام به ظاهر کم اهمیت، علاقه و صداقت در گفتگوی ما را زیر سوال می برد. چک کردن ساعت یا تلفن خود در حین مکالمه می تواند این سیگنال را ارسال کند که به طور کامل با آن شخص درگیر نیستید که باعث می شود شما غیرقابل اعتماد به نظر برسید.

افتادگی شانه ها و خم شدن پشت

این وضعیت بدن فرد را بی علاقه و غیرقابل اعتماد نشان می دهد. از طرف دیگر، کمر و شانه های صاف نشان دهنده اعتماد به نفس و تعامل است که از عناصر کلیدی در ایجاد اعتماد هستند.

زیاده روی

تکان دادن بیش از حد سر یا انجام بیش از حد هر حرکتی می تواند شما را جعلی و غیرصادق جلوه دهد. اعتماد بر اساس اصالت بنا شده است، بنابراین تلاش بیش از حد برای انجام کاری می تواند باعث شود کمتر قابل اعتماد به نظر برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…