نحوه شکایت از پیج اینستاگرامی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با افزایش شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام و ... بسیاری از افراد اقدام به خریدهای اینترنتی کرده و کسب و کارهای متعددی از طریق اینترنت انجام می‌شوند.
نحوه شکایت از پیج اینستاگرامی

یکی از موضوعات بسیار پر چالش که امروزه بسیار با آن روبه‌رو هستیم، شکایت از پیج اینستاگرامی است. بسیاری از افراد این موضوع را شنیده اند که دوستان یا نزدیکان آنها به دلیل عدم ارسال جنس توسط پیج فروش اینترنتی در اینستاگرام مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند یا ممکن است خود آنها قربانی کلاهبرداری به دلیل عدم ارسال جنس توسط پیج اینستاگرام قرار گرفته باشند. همراه دلتامگ باشید.

نحوه شکایت از پیج اینستاگرامی

در مواردی که فردی اقدام به خرید اینترنتی کرده و پیج اینستاگرام جنس موردنظر را تحویل نمی‌دهد، این امکان برای فرد وجود دارد که اقدام به شکایت از پیج اینستاگرام کند.

به‌عبارت‌دیگر، ارتکاب جرم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام باعث نمی‌شود که این جرم نادیده گرفته شده و امکان شکایت از آن وجود نداشته باشد.

زیرا که در مورد جرایمی که در فضای مجازی مثل تلگرام یا اینستاگرام انجام می‌شود نیز راهکارهای حقوقی و قانونی وجود دارد و نهادهایی نیز برای شکایت از آنها ایجاد شده است. این نهادها عبارت‌اند از دادسرای جرایم رایانه‌ای و همچنین پلیس فتا که به‌صورت تخصصی، به جرایم اینترنتی همچون جرم فیشینگ رسیدگی می‌کنند.

شکایت از پیج اینستاگرامی

لازم به ذکر است که مراجع ذکر شده در مواردی رسیدگی به شکایت از خرید اینترنتی اینستاگرام می‌کنند که جرمی اتفاق افتاده باشد؛ مانند کلاهبرداری مثلثی، در این نوع از کلاهبرداری باید بدانید که مجرم از فروشنده واقعی کالایی خریداری کرده و بعد از آن آگهی کاملاً مشابه از همان کالا منتشر می‌کند، بعد از آن به‌محض اینکه خریداری برای کالا پیدا شد، شماره کارت فروشند اصلی به خریدار داده می‌شود تا مبلغ کالا را به‌حساب وی پرداخت کند. بعد از واریز وجه، خود شخص (مجرم) کالا را خریداری می‌کند بدون آنکه پولی پرداخت کرده باشد.

مطلب پیشنهادی:  نکات طلایی که باید قبل از خرید خانه ویلایی بدانید

اما ا فروشنده اگر ینستاگرام فقط مرتکب عدم ارسال جنس شده است یا پیج فروش اینترنتی صرفاً تاخیر در تحویل کالا داشته است، این امر وصف کیفری نداشته و به‌جایی شکایت کیفری از ایشا ن می‌توان در دادگاه‌های حقوقی به خواسته الزام به ایفای تعهد و یا بازپرداخت مبلغ پرداخت شده، طرح دعوا نمود که در ادامه به توضیح این مطلب پرداخته‌ایم.

مرجع شکایت از خرید اینترنتی اینستاگرام

اولین و مهم‌ترین راهی که برای شکایت از پیج اینستاگرام وجود دارد آن است که به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و با استناد به جرم کلاهبرداری اینترنتی در اینستاگرام ارسال نکردن جنس، از شخصی که ما را فریب داده و بعد از دریافت وجه، جنس یا کالا را ارسال نمی‌کند، شکایت کیفری طرح کنیم.

مرجع شکایت از خرید اینترنتی اینستاگرام

اگر قصد شکایت کیفری به دلیل عدم ارسال جنس توسط پیج اینترنتی را نداشته باشیم یا نتوانیم به جرم کلاهبرداری یا سرقت اینترنتی استناد کنیم یا اینکه اساساً شکایت کیفری توسط ما به نتیجه‌ای نرسد، می‌توانیم از طریق حقوقی نیز اقدام کرده و دادخواست الزام به ایفای تعهد بدهیم که ارائه این دادخواست نیز از طریق مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بوده و مرجع رسیدگی به آن، دادگاه حقوقی است؛ نه دادسرای جرایم رایانه‌ای و یا دادگاه کیفری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

در این شرایط تمام ارث زن به همسرش می‌رسد

تقسیم ارث زن از جمله موضوعاتی است که در قانون مدنی ایران به آن اشاره شده است. قانون سهم زن…