بهترین روش‌ها برای شستن نمای ساختمان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شستن نمای ساختمان، یکی از اقداماتی است که سهمی عمده و قابل‌ توجه در زیبایی بخشی به یک سازه و آراستگی آن دارد. به‌ طور کلی می‌توان گفت هرچه نمای بیرونی ساختمان شما، تمیزتر باشد جذاب‌تر هم به‌ نظر خواهد رسید.
شستن نمای ساختمان

نمای ساختمان یکی از مهم‌ترین عوامل در زیبا به نظر رسیدن محل زندگی شماست از همین جهت تمیزی و شست‌وشوی مداوم آن یک امر مهم است. شستن نمای ساختمان باعث رفع تمام آلودگی‌ها از نمای ساختمان می‌شود و ساختمان شما را زیباتر نشان خواهد داد. دلتامگ در این مقاله راه‌های شست‌وشوی نمای ساختمان را به شما خواهد گفت، با ما همراه باشید.

شستن نمای ساختمان را چگونه انجام دهیم؟

شستن نمای ساختمان یک فرایند مهم در حفظ زیبایی و نگهداری صحیح ساختمان است. شستشوی نمای ساختمان روش‌های بسیار متغیر و مختلفی دارد که با استفاده از دستگاه‌های قدرتمند فشار قوی و همچنین مواد مخصوص نظافت نمای بیرونی ساختمان انجام می‌شود.

مواد شوینده برای شستن نماهای مختلف متفاوت است

ارزیابی نما

قبل از شروع به شستن نمای ساختمان، نیاز است نما را دقیقا بررسی کنید. اگر ترک‌ها، شکاف‌ها، یا آسیب‌های دیگری وجود دارد، باید قبل از شست‌وشو آنها را تعمیر کنید.

استفاده از آبکشی

یک روش معمول برای شستن نمای ساختمان استفاده از آبکشی است. شروع به شستن از بالا به پایین و از سمت چپ به سمت راست کنید تا آب کثیف از نما پایین بیاید. همچنین، از فشار آب متوسط استفاده کنید تا از آسیب به سطح نما جلوگیری شود.

محلول شستشو

برای شستن نما، می‌توانید از محلول شستشوی مناسب استفاده کنید. این محلول‌ها معمولا شامل آب و مواد شوینده ملایم می‌شوند. قبل از استفاده، دستورالعمل‌ها و موارد احتیاطی روی بسته‌بندی را بخوانید.

استفاده از برس

در صورت وجود لکه‌ها یا آلودگی‌های سخت‌تر روی نما، می‌توانید از برس استفاده کنید. از برس‌های نرم و مناسب برای سطح نما استفاده کنید و به خطوط عمودی و افقی روی نما برس زنید.

شست و شوی نما

رفع لکه‌ها

در صورت وجود لکه‌های مقاوم‌تر، مانند رنگ، چسب، یا چربی، ممکن است نیاز به استفاده از محلول‌های خاص داشته باشید. در این موارد، بهتر است از راهنمایی یک فرد حرفه‌ای کمک بگیرید تا نمای ساختمان به‌خوبی حفظ شود.

ایمنی

هنگام شستن نمای ساختمان، از استفاده از مواد شیمیایی قوی و محلول‌های سمی پرهیز کنید. همچنین، از وسایل ایمنی مانند دستکش و عینک محافظ استفاده کنید. دستورالعمل‌های ارائه شده توسط تولیدکننده محصول را جدی بگیرید و رعایت کنید.

چند روش برای شستن نمای ساختمان وجود دارد؟

  • برای شستن نمای ساختمان بر اساس متریالی که در ساخت ساختمان استفاده شده از روش‌های متفاوتی استفاده می‌شود.
  • شستشو به‌صورت واترجت شامل سطوحی مانند: نمای سنگی، نمای آجری، نمای سیمانی، نمای شیشه‌ای، کامپوزیتی، نمای ترموود و…
  • شستشو به‌صورت سندبلاست شامل سطوحی مانند: نمای آجری، نمای سنگی، نمای سیمانی، بتنی و…
  • شستشو به‌صورت ابر و طی شامل سطوحی مانند: نمای شیشه‌ای، نمای کامپوزیتی سرامیکی، گرانیتی و…
  • شستشو با مواد نانو و شوینده شامل سطوحی مانند: نمای شیشه‌ای، تیشه‌ای، گرانیتی، کامپوزیتی، سرامیکی و…
مطلب پیشنهادی:  برای پهن شدن برگ پتوس چه کودی انتخاب کنیم؟ + ویدئو

استفاده از ربات برای شستن نمای ساختمان

شست‌وشوی نمای ساختمان بدون داربست

بدون داربست هم می‌توان به شستن نمای ساختمان اقدام کرد؛ اما باید توجه داشت که استفاده از داربست در برخی موارد می‌تواند به شستشوی بهتر و مؤثرتر نمای ساختمان کمک کند. بااین‌حال، اگر مایلید بدون استفاده از داربست به شستن نمای ساختمان خود اقدام کنید، می‌توانید از روش‌های دیگری استفاده کنید. در ادامه، چند روش بدون استفاده از داربست را برای شستشوی نمای ساختمان معرفی خواهیم کرد.

در شست‌وشوی نمای ساختمان بدون داربست معمولا از وسایل مکانیکی استفاده می‌کنند. شستشوی نما به روش راپل بدون داربست در جاهایی که غیر قابل ‌دسترس هستند توسط دستگاه‌هایی همچون واترجت و واتر سندبلاست انجام می‌شود.

اگر اصرار بر این دارید که خودتان این کار را انجام دهید می‌توانید برای شستن نمای ساختمان از فشار آب متوسط استفاده کنید. از یک شلنگ آب با فشار قابل تنظیم استفاده کنید.

شستشوی نمای ساختمان بدون استفاده از داربست ممکن است به میزان کمتری از آلودگی‌ها و لکه‌ها را پاک کند. همچنین، با توجه به نوع سطح نما و آلودگی‌های موجود، ممکن است نیاز به استفاده از داربست داشته باشید.

سخن آخر

لطفا توجه داشته باشید که هر ساختمان و نوع نما ممکن است نیازهای خاص خود را داشته باشد. تمیز کردن مای آجری با نمای شیشه‌ای کاملا متفاوت است پس قبل از شروع به کار حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

اب فشار قوی در شست و شوی نمای ساختمان


پیشنهاد مطالعه: بزرگترین آسمان خراش دنیا چند طبقه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

انواع سایبان متحرک ماشین مناسب برای فضاهای کوچک

یکی از روش‌های موثر برای محافظت از وسیله نقلیه در تابستان و زمستان، ساخت یک سایبان برای ما…