برای پهن شدن برگ پتوس چه کودی انتخاب کنیم؟ + ویدئو

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پهن شدن برگ پتوس با راهکارهای ساده و انتخاب کود مناسب امکان پذیر است، کافی است در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا این راهکارها را به شما معرفی کنیم.
پهن شدن برگ پتوس با کود مناسب

پهن شدن برگ پتوس دغدغه بسیاری از افرادی است که از این گیاه آپارتمانی در منزل خود نگهداری می‌کنند. ازآنجایی‌که این گیاه نگهداری بسیار آسانی دارد، اکثر مردم می‌توانند به‌راحتی از آن مراقبت کنند. البته اگر گیاه پتوس سرحال و شاداب می‌خواهید باید حواستان به برآورده‌کردن نیازهای اصلی گیاه باشد! اگر برای شما هم مهم است که گیاه پتوس با برگ ‌پهن داشته باشید با ما در مجله دلتا همراه باشید.

برای پهن شدن برگ پتوس راهکاری وجود دارد؟

این گیاه زیبا انواع متفاوتی دارد که بعضی از آن‌ها به‌خودی‌خود برگ‌های پهن و بزرگی دارند و برخی از گونه‌های آن برگ‌های کوچکی دارند. با این‌که این موضوع در گیاهان پتوس به ژنتیک و ذات گیاه برمی‌گردد، باز هم می‌توان با راهکارهایی گیاه پتوس با برگ پهن داشته باشیم. در واقع پهن بودن برگ این گیاه به جز ذات خود به شرایط محیطی مثل میزان رطوبت هوا، دما، کوددهی صحیح و میزان نور بستگی دارد. در ادامه این مطلب هرکدام از آن را مختصراً توضیح می‌دهیم و خواهیم گفت که کدام کود را برای این گیاه انتخاب کنید.

پهن شدن برگ گیاه پتوس با نور مناسب

نور به طور مستقیم با فتوسنتز گیاه ارتباط دارد؛ در نتیجه هرچقدر که یک گیاه نور بیشتر و مناسب‌تری را دریافت کند برگ‌های پهن‌تری خواهد داشت تا بتواند به بهترین نحو از نور موجود استفاده کند.  البته حواستان باشد که برای گیاه پتوس نباید از نور مستقیم خورشید استفاده کنید؛ بلکه قراردادن این گیاه در یک فضا با نور زیاد و غیرمستقیم مناسب است.

رطوبت عامل مهم پهن شدن برگ گیاه پتوس

پتوس یک گیاه آپارتمانی رطوبت دوست است، البته توجه کنید که نباید خاک این گیاه همیشه خیس بماند؛ اما یک رطوبت ملایم همیشگی برای تغذیه گیاه خوب است. هرچقدر که آبیاری گیاه پتوس شما منظم‌تر باشد باعث می‌شود که برگ گیاه پتوس شما پهن‌تر شود. البته به جز، آبیاری حفظ رطوبت کافی خاک پتوس هم برای پهن شدن برگ پتوس مهم است. میزان رطوبت گلدان بهتر است بین ۵۰ تا ۷۰ درصد باشد، می‌توانید برای حفظ این رطوبت از دستگاه بخور سرد یا جزیره استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  اتاق پذیرایی ایرانی را اینگونه بچینید

عامل مهم پهن شدن برگ پتوس چیست؟

کوددهی مناسب گیاه پتوس

تغذیه صحیح برای پهن‌تر شدن برگ پتوس بسیار مهم‌ است؛ ازاین‌رو هم باید خاک گیاه پتوس را غنی و مناسب انتخاب کنید و هم کود مناسبی برای آن بخرید. در ادامه کودهای مناسب پهن شدن این گیاه را معرفی خواهیم کرد. کودهای زیادی با برندهای متفاوت تولید و به بازار عرضه می‌شوند، اما از کود‌های زیر می‌توان برای این گیاه و تمام گیاهان خانواده فیلودندرون استفاده کرد.

کود ۲۰-۲۰-۲۰

این کود یکی از کودهای پرطرف‌دار و پرکاربرد است که برای بیشترشدن شاخ‌وبرگ تمام گیاهان استفاده می‌شود. اگر از این کود برای درختچه‌ها و درختان استفاده کنیم، شاخه و برگ‌های آن‌ها بیشتر خواهد شد و حتی رشد سریع‌تری هم خواهند داشت. این کود دارای مقدارهای مساوی نیتروژن، پتاسیم و فسفر است و به همین دلیل نیاز این گیاه را به‌خوبی برطرف می‌کند و باعث پهن شدن برگ پتوس می‌شود.

کود هیومونیک اسید

این کود یک کود آلی محسوب می‌شود و به همین دلیل به یک کود دوستدار محیط‌زیست معروف است. کود هیومونیک اسید محیط رشد گیاه پتوس را کمی اسیدی می‌کند و با داشتن ریزمغذی‌ها مثل آهن باعث پهن‌تر شدن برگ گیاهان و حتی درشتی میوه‌های آن‌ها می‌شود. برای گیاه پتوس بهتر است از این کود هر دو ماه یک‌بار استفاده کنید تا ریشه‌های این گیاه فعال بماند.

پهن شدن برگ پتوس چگونه؟

کود جلبک دریایی

این کود باعث می‌شود که متابولیسم گیاه پتوس بالاتر برود و در نتیجه برگ‌های آن پهن‌تر شود. کود جلبک دریایی حاوی مقادیر زیادی از مواد معدنی مثل فسفر، نیتروژن، منیزیم و آهن است که معمولاً پروتئین هم به آن اضافه می‌شود.

سخن آخر

برای پهن شدن برگ پتوس راهکارهای زیادی وجود دارد که در این مطلب تعدادی از آن‌ها را بررسی کردیم. با تغذیه صحیح و انتخاب کود مناسب می‌توانید گیاه پتوسی با برگ‌های پهن و زیبا داشته باشید.

تعداد کلمات مطلب: 649

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

جدیدترین مدل چیدمان اتاق خواب پسرانه

روحیات دخترانه و پسرانه ممکن است در برخی جوانب متفاوت باشند و این تفاوت‌ها می‌تواند در نحو…