ساکنین این روستای عجیب هیچ انرژی‌ای مصرف نمی‌کنند!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در دنیا روستاهای عجیب زیادی وجود دارد؛ اما این روستا با بقیه بسیار متفاوت است. ساکنین این روستا هیچگونه مصرف انرژی چه آب، چه برق یا ... را ندارند!
دهکده خورشیدی آلمان

دهکده خورشیدی آلمان نام یک دهکده عجیب است که مصرف انرژی آن صفر یا نزدیک به صفر است. در ساخت خانه‌های این دهکده از مصالحی کمک گرفته شده که حداقل تخریب محیط‌زیست را داشته باشند. همراه دلتامگ این روستای عجیب و غیرعادی را بیشتر بشناسید.

چرا دهکده خورشیدی آلمان، دهکده‌ای متفاوت است؟

تابه‌حال به‌احتمال زیاد نام دهکده‌های توریستی بسیاری را شنیده‌اید. دهکده‌هایی که هر کدام به نوعی یک جاذبه گردشگری طبیعی یا تاریخی دارند که به‌واسطه آن شهرت یافته و توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کنند.

مصرف انرژی صفر

بااین‌وجود دهکده‌های در سراسر دنیا هستند که نه به‌واسطه جاذبه‌های تاریخی یا طبیعی بلکه به‌خاطر پیشرفت‌های علمی یا مدل‌های خاصشان در زمینه علم و تکنولوژی معروف شده‌اند. دهکده خورشیدی آلمان یکی از این انواع دهکده‌های عجیب است که مدل خاص ساخت خانه‌های آن در دنیای تکنولوژی سروصدای زیادی را به پا کرد.

اندک‌اندک این دهکده نه‌تنها برای دانشمندان و علاقه‌مندان به انرژی‌های پایدار که حتی برای مردم عادی در سراسر دنیا محبوب و جالب‌توجه شد.

دهکده خورشیدی آلمان یکی از دهکده‌های پیشرو در زمینه تکنولوژی پایدار است که در سال 2006 افتتاح شد. مکان ساخت این دهکده پیش‌تر و تا سال 1992 سایتی متعلق به پادگان ارتش بوده است. معمار اصلی دهکده خورشیدی شخصی به نام رولف دیچ است.

آقای رولف دیچ ابتدا در سال 1994 یک خانه عجیب با نام خانه آفتاب‌گردان را در این منطقه می‌سازد که کارکرد آن دقیقا شبیه گل آفتاب‌گردان است. این خانه اولین خانه انرژی ثبت جهان است.

خانه آفتابگردان

با به ‌ثمر رسیدن این خانه برای داشتن انرژی پاک خورشیدی، او به فکر ساختن دهکده‌ای بر همین مبنا می‌افتد. محله‌ای که رولف دیچ برای ساخت دهکده خورشیدی انتخاب می‌کند در نزدیکی مرز فرانسه و سوییس بوده است. این منطقه در ناحیه ووبان در شهر فرایبورگ و در جنوب غربی آلمان واقع شده است.

مطلب پیشنهادی:  به این ۳ دلیل باید مصرف مرغ را کم کنید!

این منطقه با کمی شیب به دشت زیبای Rich valley می‌رسد. آب‌وهوای این منطقه نیز بسیار مطلوب و معتدل است.

دهکده خورشیدی سولار ستلمنت باهدف ایجاد مسکن پایدار و محیط زیستی سالم برای ساکنان خود ایجاد شده است. این دهکده شامل 59 واحد مسکونی است که همگی به‌صورت پاسیو (Pasivhaus) یا گلخانه طراحی شده‌اند. برای ساخت واحدهای مسکونی از مواد ساختمانی با عملکرد حرارتی بالا استفاده کرده‌اند که میزان مصرف انرژی را به حداقل می‌رساند.

خانه های سبز

سقف خانه‌ها همگی شیروانی شکل است؛ ولی به‌جای آجر و سیمان از صفحات خورشیدی برای ساخت آن استفاده شده است تا مصرف انرژی خانه‌ها به حداقل رسیده و با استفاده از انرژی تجدیدپذیر خورشید، انرژی موردنیاز خود را تامین کنند.

پنل‌های خورشیدی به‌کاررفته در سقف خانه‌ها برق موردنیاز منازل مسکونی را تامین می‌کنند. برای آب مصرفی منازل نیز از سیستم‌های جمع‌آوری آب باران استفاده شده است. آب گرم خانه نیز با استفاده از انرژی خورشیدی داغ می‌شود.

دهکده خورشیدی سولار ستلمنت به‌عنوان یک نمونه موفق از معماری پایدار و پروژه‌های مسکونی سبز شناخته شده است. این پروژه نشان می‌دهد که می‌توان با استفاده از طراحی هوشمند و استفاده از منابع تجدیدپذیر، مسکن‌هایی با عملکرد بهینه انرژی و کاهش تاثیرات مخرب محیطی مرتبط با ساخت‌وساز را ایجاد کرد.

پنل های خورشیدی

پیشنهاد مطالعه: این آسمان‌خراش‌ها برای نجات دنیا ساخته شده‌اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

مراقبت از موهای رنگ شده با چند راهکار ساده

ما در این مطلب قصد داریم چند راهکار ساده برای مراقبت از موهای رنگ شده به شما آموزش دهیم تا…