به این ۳ دلیل باید مصرف مرغ را کم کنید!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگرچه اغلب ما می‌دانیم که مصرف گوشت سفید، از مصرف گوشت قرمز سالم‌تر است. اما باید بدانیم که گوشت سفید نیز بی‌خطر نیست و یکسری مشکلاتی برای بدن به وجود می‌آورد.
مضرات گوشت سفید

بعضی افراد تنها گوشت سفیدی که می‌شناسند مرغ است و جز آن سراغ گوشت و پروتئین دیگری نمی‌رود. با اینکه مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز برای بدن خطر دارد، اما به همین میزان مصرف زیاد مرغ نیز پیشنهاد نمی‌شود. درست است که گوشت سفید چربی کمتری دارد و از بروز برخی بیماری‌ها مثل غلظت خون و نقرس جلوگیری می‌کند ولی مصرف زیاد گوشت مرغ نیز به دلایل مختلفی سالم نیست. در این مطلب از دلتامگ قصد داریم تا مضرات گوشت سفید ( مخصوصا مرغ )‌ را مورد بررسی قرار دهیم.

مضرات گوشت سفید

بهترین رژیم غذایی، رژيمی است که در آن تنوع مواد غذایی انواع گوشت‌ها، میوه‌ها، سبزیجات و غلات رعایت شود. بهتر است در مصرف هر نوع مواد غذایی مخصوصا گوشت مرغ، اعتدال را رعایت کنید. در ادامه ۳ تا اصلی‌ترین مضرات گوشت سفید ( مخصوصا مرغ ) را باهم بررسی می‌کنیم:

۱. مرغ نیز مانند گوشت باعث افزایش کلسترول می‌شود

مرغ نیز می‌تواند مانند گوشت قرمز باعث افزایش کلسترول شود. بسیاری از افراد برای کاهش سطح کلسترول و سالم‌تر شدن، مرغ را جایگزین گوشت قرمز می‌کنند اما این کار عملا فایده‌ای ندارد. دکتر مایکل گرگر، می‌گوید: مضرات مصرف زیاد گوشت سفید مرغ کمتر از گوشت قرمز و ماهی نیست. در نتیجه با مصرف مرغ در هر وعده غذایی، کلسترول خون شما بالا می‌رود و به چاقی و بیماری‌های دیگری مبتلا می‌شوید. مخصوصا اگر در زمان مصرف گوشت چربی‌ها و پوست آن را جدا نکنید. پوست مرغ حاوی میزان زیادی چربی و هورمون است و اگر تصمیم دارید از پروتئین کم کالری استفاده کنید بهتر است پوست مرغ را جدا کنید و سینه مرغ را مصرف کنید. سرخ کردن مرغ در روغن ناسالم‌ترین روش طبخ این غذا است. سعی کنید مرغ را به صورت گریل و بخار پز سرو کنید، در این صورت ضرر کمتری دارد.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر، با یک قاشق روغن

روش پخت مرغ

۲. دومین مضرات گوشت سفید وجود باکتری‌های مضر در مرغ‌های هورمونی

پژوهش‌ها نشان داده‌اند که در برخی قسمت‌های مرغ مانند سینه، باکتری‌هایی وجود دارد که باعث بیماری می‌شوند. این باکتری‌ها E. coli، انتروکوک و سالمونلا نام دارد و مصرف بیش از اندازه مرغ باعث بیماری‌های خطرناکی می شود. آمریکا، بالاترین مصرف کننده مرغ است. هرسال تعداد زیادی آمریکایی با علائم مسمومیت ناشی از مصرف زیاد مرغ به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند. پزشکان و محققان دریافتند، حدود 97 درصد از مرغ‌ها باکتری‌های مضر دارند. با افزایش جمعیت و علاقه به مصرف گوشت مرغ تولیدکنندگان مجبورند برای رشد سریع مرغ‌ها، از آنتی بیوتیک و هورمون‌های رشد استفاده کنند. این هورمون‌ها در قسمت پوست مرغ، بال مرغ و ران مرغ جمع می‌شوند و به همین دلیل مصرف زیاد گوشت مرغ، یعنی وارد شدن میزان زیادی هورمون و آنتی بیوتیک به بدن. این هورمون‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها در طولانی مدت تاثیرشان را نشان می‌دهند و عملکرد بدن را مختل می‌کنند.

۳. اکثر مرغ‌ها درست طبخ نمی‌شوند

مرغ‌های هورمونی چه ضرری دارند؟

رستوران‌های زیادی در سراسر جهان هستند که با مرغ غذاهای لذیذی می‌پزند، اما آیا روش صحیح طبخ مرغ را رعایت می‌کنند؟ آیا زمان مناسبی را برای کامل پخته شدن آنها در نظر می‌گیرند؟ اکثر اوقات خیر. زیرا جمعیتی که به سمت رستوران‌ها هجوم می‌آورند، زیادند و در نتیجه باید به سرعت غذاها را آماده کنند. پس از مصرف زیاد مرغ به ویژه در رستوران‌ها بپرهیزید. اگر می‌خواهید مرغ را در وعده‌های غذایی خود قرار دهید حداقل آن را به اندازه کافی و به صورت کامل بپزید.

پیشنهاد مطالعه: استرس چه بلایی بر سر سیستم عصبی شما می‌آورد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…