جذاب‌ترین گیاهان که تا الان ندیده‌اید را در این باغ ببینید!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مکانی سرسبز و پر سکوت در تهران که در آن آرامشی فراموش نشدنی را تجربه خواهید کرد.
باغ گیاه شناسی تهران

باغ گیاه شناسی از اماکن دیدنی تهران است که در اتوبان خرازی و مسیر تهران به کرج قرار دارد. با سفر به این باغ، می‌توانید هم لذت ببرید و هم اطلاعات گیاه شناسی خود را افزایش دهید. با دلتامگ همراه باشید تا با هم به باغ گیاه شناسی تهران سفر کنیم و از زیبایی‌های آن لذت ببریم.

روش های دسترسی به باغ گیاه شناسی تهران

تهران- انتهای اتوبان خرازی- اتوبان تهران کرج- خروجی پیکانشهر- آزادشهر- ۲۰ متری سرو آزاد- بلوار باغ گیاه شناسی ملی ایران. این آدرس باغ گیاه شناسی است. دسترسی به این باغ زیبا در کیلومتر ۱۴ آزادراه تهران کرج با وسیله شخصی، از خروجی سرو آزاد (آزادشهر) به‌سوی بلوار گیاه‌ شناسی امکان پذیر است. اگر بخواهید با مترو بروید باید سوار قطارهای تهران کرج شوید و در ایستگاه ایران خودرو از مترو پیاده شوید. از ایستگاه ایران خودرو تاکسی برای رسیدن به باغ گیاه شناسی تهران وجود دارد.

باغ گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی

قبل از هر چیزی جالب است که بدانید بازدید از باغ گیاه شناسی تهران تا چند سال پیش برای عموم مردم امکان‌پذیر نبود. اگر کسی قصد بازدید داشت، باید ماه‌ها قبل از مراکز مختلف، از جمله وزارتخانه تا مدیریت باغ نامه نگاری می‌کرد تا بتواند واردش شود. همه این‌ها به چه معناست؟ یعنی باغ گیاه شناسی ارزش بصری و علمی بالایی دارد.

باغ گیاه شناسی در سال ۱۳۴۷ ساخته شد. در این باغ گونه‌های گیاهی از سرتاسر دنیا جمع‌آوری شده است. در باغ گیاه‌ شناسی تهران یک هرباریوم بزرگ یا گنجینه گیاهان، متشکل از نمونه‌های گیاهان خشک‌شده جهت پژوهشگران گیاه‌شناس، نگهداری می‌شود. این مجموعه در اصل، موزه گیاهان خشک است که در حال حاضر با داشتن ۲۴۷ هزار نمونه گیاهی یکی از معتبرترین هرباریوم‌های خاورمیانه به شمار می‌رود. علاوه‌ بر این، تعداد زیادی نمونه گیاهی از سایر کشورهای دنیا از طریق مبادله در باغ ارباریوم ملی ایران نگهداری می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  تمیز کردن کاشی با چند روش ساده و خانگی

بخش‌های قابل بازدید باغ

اقلیم خزری

اقلیم خزری یکی از قدیمی‌ترین قسمت‌های باغ  گیاه‌شناسی است. آب‌وهوای این اقلیم باورنکردنی است. بوی جنگل‌های شمال در آن استشمام می‌شود و گونه‌های گیاهی با تنوع بالا و پوشش انبوه گیاهان واقعا فرد را به یاد شمال می‌اندازد. این بخش وسیع، ۶۴ گونه درختی و درختچه‌هایی از ۲۹ گونه گیاهی دارد. تعداد درختان این منطقه به بیش از ۵ هزار اصله می‌رسد. به علاوه در کنار اقلیم خزر، دریاچه‌ای یک هکتاری با عمق سه متر وجود دارد که به رطوبت این منطقه کمک می‌کند.

اقلیم البرز

در اقلیم البرز نیز ۲۴۰ گونه گیاهی وجود دارد که شامل گیاهانی چون پونه، آویشن، ثعلب، توتیا، نعناع چمنی، گزنه، شیپوری، گلپر، سنبل صحرایی، زنبق، خیارک و غیره است.

گیاهان جذاب

اقلیم جهانی باغ گیاه شناسی تهران

اقلیم‌های جهانی این باغ شامل اقلیم‌های چین و ژاپن، اقلیم آمریکا و باغ‌های اروپایی است. در منطقه چین و ژاپن، باغ‌ها به زیبایی نمایش داده‌شده‌اند. بخش آمریکا هم حدود ۳۵ گونه وجود دارد که با توجه به جنبه تزئینی انواع گیاهان کاشته و تناوب گل‌دهی آن‌ها از بهار تا اواسط پاییز چشم‌اندازی منحصربه‌فرد در این باغ به وجود آورده‌است. در کلکسیون گیاهی اروپا هم باغ اروپایی از ترکیب نرده‌ها و ستون‌های آجری ساخته و با رزهای رونده و کلماتیس قرار دارد.

پیشنهاد مطالعه: سفر به بهشت گیلان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…