این آسمان‌خراش‌ها برای نجات دنیا ساخته شده‌اند

2
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چین کشور پیشتازی در بسیاری از زمینه‌ها و تکنولوژی‌های مدرن است. به‌تازگی نیز تصمیم به ساخت آسمان‌خراش‌هایی گرفته که تنوع گیاهی را در این کشور نجات دهد.
برج های واحه

برج‌ های واحه دو آسمان‌خراش زیبا و عجیب در شهر نانجینگ چین هستند که توسط یک شرکت معماری هلندی طراحی شده‌اند. این برج‌های عجیب و زیبا قرار است نسل جدیدی از آسمان‌خراش‌های هوشمند برای نجات تنوع زیستی گیاهی دنیا باشند. همراه دلتامگ این برج‌های عجیب را بیشتر بشناسید.

طراحی منحصربه‌فرد برج های واحه در چین

چین در سال‌های اخیر به یک غول خط‌شکن در تمامی عرصه‌های زندگی مدرن تبدیل شده است. هر روز در گوشه‌وکنار چین یک اتفاق جدید می‌افتد یا یک چیز جدید خلق می‌شود یا حتی یک آسمان‌خراش عجیب کاشته می‌شود. یکی از این عجیب‌ترین آسمان‌خراش‌های تازه کاشته شده در چین! برج ‌های واحه است.

برجهایی در حال فروریختن

برج های واحه با نام انگلیسی Oasis Towers دو برج زیبا و عجیب در شهر نانجینگ چین هستند که با الهام‌گرفتن از طبیعت ساخته شده‌اند. عجیب‌ترین نکته درباره این برج‌های زیبا این است که در نگاه اول شما حس می‌کنید برج های واحه در حال فروریختن هستند.

درست است! حس می‌کنید این برج‌ها در حال فروریختن هستند. برج‌های نانجینگ به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که دقیقا در مقابل یکدیگر بافاصله و به شکلی قرار گرفته‌اند که قرینه یکدیگر هستند و از دور نمای کلی آن‌ها به‌گونه‌ای است که انگاری در حال فروریختن و هستند و آوار آن‌ها نیز در پایین برج‌ها ریخته است!

حریم خصوصی

این آسمان‌خراش‌های عجیب حدود صد و پنجاه متر ارتفاع دارند و در شهر درحال‌توسعه و پیشرفت نانجینگ شمایلی از یک بهشت زمینی را برای ساکنین خود فراهم کرده‌اند. نانجینگ شهری است در استان جیانگ سو چین که چند سالی است به‌سرعت در تمام عرصه‌های مدرن و تکنولوژی‌های روز در حال پیشرفت است.

برج های واحه دارای چهل طبقه هستند و در تراس تمامی واحدهای آن فضای سبز ارگانیک ایجاد شده است. واحدهای این برج‌ها هم استفاده تجاری و هم استفاده مسکونی دارند. واحدها به‌گونه‌ای راحی شده‌اند که از دور شبیه صخره‌های پر از فضای سبز به نظر می‌رسند.

مطلب پیشنهادی:  آپدیت تلگرام قصه‌ای دنباله‌دار

یک‌چشم انداز سبز پارک مانند که برای عموم باز است در فضای بین دو برج L شکل چهل طبقه قرار دارد. هر یک از آسمان‌خراش‌ها دارای یک نمای شبکه‌ای در دو طرف هستند که طراحان شرکت معماری هلندی  MVRDV می‌گویند که در هارمونی با آسمان‌خراش‌های اداری قدیمی‌تر در این منطقه است.

گونه های گیاهی

طراحی عجیب اما زیبا و هوشمندانه برج های واحه باعث شده که علاوه بر فضای سبز بی‌نظیر و چشم‌نواز و کمک به تصفیه هوا، بخش تجاری برج‌ها از بخش مسکونی آن جدا شده و حریم خصوصی واحدهای مسکونی حفظ شود.

طراحان سعی کرده‌اند از تمامی قسمت‌های برج های واحه حداکثر بهره را ببرند. پشت‌بام‌ها که ساکنین برج به آن‌ها دسترسی ندارند محل کاشت انواع گونه‌های گیاهی است که به تنوع زیستی کمک می‌کند. سیستم آبیاری این گیاهان نیز از طریق بازیافت آب مجموعه تامین می‌شود.

موقعیت برج‌ها به شکلی است که از بادهای غربی برای به حداکثر رساندن تهویه طبیعی بهره می‌برد. بالکن‌های بزرگ و درختان آن‌ها نیز طوری طراحی شده‌اند تا علاوه تامین نور طبیعی فراوان، در ماه‌های گرم‌تر سایه بیشتری را ایجاد نمایند.

برج های نانجینگ

پیشنهاد مطالعه: خانه شاپوری و معماری برجسته ایرانی اروپایی

تعداد کلمات مطلب: 491

2 دیدگاه

  1. فاطمه سلیمانی

    29 خرداد 1402 در 8:27 ق.ظ

    سلام.مطلبتون عالی بود.

    پاسخ

    • زینب پروانه

      29 خرداد 1402 در 10:19 ق.ظ

      ممنونم از همراهیتون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

تنها جزیره شمال ایران کجاست؟

جزیره آشوراده کجاست؟ قطعا نام این جزیره کمتر به گوشتان رسیدهاست. اما این جزیره یکی از زیبا…