مراقبت از موهای رنگ شده با چند راهکار ساده

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همه خانم‌ها دوست دارند برای تنوع موهایشان را رنگ کنند؛ اما در این رابطه باید بدانید که مراقبت از موهای رنگ شده بسیار مهم است زیرا اگر مراقبت نکنید بعد از مدتی با موهای خشک و کدر روبه‌رو می‌شوید.
مراقبت از موهای رنگ شده

ما در این مطلب قصد داریم چند راهکار ساده برای مراقبت از موهای رنگ شده به شما آموزش دهیم تا دیگر با مشکلاتی مانند خشکی موهای رنگ شده مواجه نشود. یکی از روش‌های ترمیم موهای رنگ شده استفاده از نرم‌کننده‌ها و روغن‌های مناسب مو است. همراه دلتامگ باشید.

مراقبت از موهای رنگ شده

اگر همیشه موهای خود را رنگ می‌کنید، به احتمال زیاد باید بگوییم که موهای سالمی ندارید و با مشکل خشکی مو مواجه هستید. مواد شیمیایی درون رنگ‌ موها، رطوبت مو را از بین می‌برند. به همین دلیل تار موهایتان ضعیف می‌شوند. البته خبر خوبی که برایتا داریم آن است که شما می‌توانید به کمک شیوه‌های زیر از آسیب بیشتر به موهای خود جلوگیری کنید:

نرم شدن موها به کمک نرم‌کننده

استفاده از رنگ بیشتر اوقات موها را خشک و شکننده می‌کند. به همین دلیل خیلی مهم است که همیشه از یک نرم کننده قوی برای حفظ رطوبت مورد نیاز مو استفاده کنید.

زمان ترمیم موهای به شدت آسیب‌دیده، نرم‌کننده‌های قوی و ماسک‌‌ موهای مخصوص برای موهای دکلره شده استفاده می‌شوند. این محصولات به شکلی طراحی شده‌اند که برای مدت طولانی روی ساقه مو باقی مانده و از آن محافظت کنند.

این محصولات ممکن است به شکل نرم‌کننده یا کرم موی بدون نیاز به آبکشی باشند؛ یا می‌توانند نرم کننده یا ماسک موی داخل حمام (نیازمند به آبکشی) باشند.

در ون این محصولات مواد موثر برای تقویت موی رنگ شده وجود دارد و آن‌ها را آبرسانی می‌کنند. بکوشید حداقل یک بار در هفته از این محصولات (شامپو و ماسک مو) استفاده کنید.

یادتان باشد اگر بعد از مصرف نرم کننده‌ها پوست سرتان چرب شد، به دنبال محصولات مخصوص موی چرب باشید. این محصولات، بدون چرب کردن موهایتان، رطوبت مورد نیاز آن‌ها را تأمین کرده و باعث نرم و براق شدن موهایتان می‌شود. برای پیشگیری از حساسیت احتمالی، مراقب باشید تا فرآورده‌هایی که نیاز به آبکشی ندارند، روی پوست سرتان باقی نمانند. این محصولات مختص ساقه مو هستند.

کوتاه کردن موهای رنگ شده

کوتاه کردن موهای رنگ شده

یادتان باشد چه موهایتان را رنگ کرده باشید یا نکرده باشید، وجود موخوره، تار موهای شکسته و نوک موی دندانه دار، تا حدی کاملاً طبیعی و البته به شدت ناخوشایند است. با این حال، آسیب دیدن مو بعد از رنگ کردن، اجتناب‌ناپذیر است.

مطلب پیشنهادی:  معرفی چند استایل رسمی مردانه

یادتان باشد که رنگ مو اغلب تار موها را خشک و شکننده می‌کند.همه افراد دوست دارند موهای سالم و خوش حالت داشته باشند، برای این موضوع بهتر است، به طور منظم نوک موهای خود را کوتاه کنید. زیرا رنگ کردن مو بدون کوتاه کردن آن، ممکن است علت موخوره موی شما باشد.

اگر نگران موهای بلند خود هستید، می‌توانید در هر بار مراجعه به آرایشگاه، به آرایشگر بگویید تا فقط مقدار کمی از آن را کوتاه کند.

درمان خشکی موهای رنگ شده

اکثر خانم‌ها دوست دارند موهایشان را رنگ کنند بدون توجه به آسیب‌هایی که این کار به موهایشان می‌زند. حالا ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر موهایتان را نیز رنگ کردید، نکات مهم برای مراقبت از موهای رنگ شده را جدی بگیرید.

اگر به دنبال بهترین روغن برای خشکی مو خود هستید، بدون شک روغن نارگیل برای شما عالی‌ترین انتخاب است. روغن نارگیل همواره با نام یک نرم ‌کننده طبیعی فوق‌العاده شناخته شده است و به همین سبب به خوبی می‌تواند در درمان خشکی مو موثر باشد.

برای درمان خشکی مو بعد از دکلره هم استفاده از این روغن پر خاصیت بسیار تاثیرگذار است. در حقیقت روغن نارگیل با نقشی که در نرم‌ کردن عمیق تارهای مو دارد، باعث درخشان، براق و زیبا شدن موهای شما می‌شود. همچنین با شناسایی فواید روغن رزماری  می‌توانید از این روغن نیز برای تقویت موهایتان استفاده کنید.

درمان خشکی موهای رنگ شده

سخن آخر

همه افراد دوست دارند که موهای زیبا و سالم داشته باشند. در این رابطه باید بگوییم که داشتن موهای خوش‌حالت، براق و سالم مستلزم رعایت کردن نکات مراقبت از موهای رنگ شده است. بنابراین در رعایت کردن این نکات کوتاهی نکنید.

تعداد کلمات مطلب: 632

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

ماسک صورت خانگی برای سفیدی پوست

سفیدی پوست با ماسک خانگی یکی از روش‌های طبیعی و آسانی است که می‌تواند شما را به خواسته‌تان…