در این پارک رایگان از اینترنت استفاده کنید!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا می‌دانید اولین اینترنت بانک پارک کشور در کدام شهر قرار دارد؟ آیا می‌دانید این پارک چه ویژگی دارد؟
پارک ائل گلی

پارک ائل گلی تبریز اولین پارک اینترنتی ایران است که گردشگران آن می‌توانند در طی بازدید از این پارک زیبا از اینترنت رایگان استفاده کنند. پارک ائل گلی یا شاه گلی تبریز، یکی از تفریحگاه‌های مهم شهر تبریز است که در سال 1387 جزو فهرست آثار ملی ایران ثبت شده‌است. در ادامه با دلتامگ همراه باشید تا به معرفی این پارک زیبا بپردازیم.

تاریخچه پارک ائل گلی تبریز

در زبان ترکی گُل به معنای استخر است و شاه گلی یا ائل گلی به معنای استخر مردم، ترجمه می‌شود. قبل از انقلاب 1357 این پارک به شاه گلی مشهور بود و هنوز هم بین بیشتر مردم به این نام شهرت دارد. قدمت ساخت ائل گلی به دوره آق قویونلوها برمی‌گردد. این پارک در دوره صفویه گسترش پیدا کرده‌است. تا قبل از دوره صفویه استخر ائل گلی، اولین منبع ذخیره آب، برای آبیاری باغ‌های قسمت شرق تبریز تا دروازه تهران بود. حکومت صفویه تمام نخاله‌ها و شن و ماسه را از استخر تخلیه کردند و عمق دریاچه را به 12 متر رساندند و دور آن را دیوار کشیدند. در زمان قاجار اطراف آن را انواع گل اطلسی، درختان بید و تبریزی کاشتند و محوطه را به تفرجگاهی با طراوت و شاداب تبدیل کردند. در دوره پهلوی ائل گلی به شهرداری تبریز واگذار شد و شهرداری نیز این مکان را تبدیل به گردشگاهی عمومی کرد. «سید کاظم باقری» شهردار وقت تبریز، در مرکز استخر شاه گلی، یک عمارت هشت ضلعی ساخت که اکنون به کاخ ائل گلی مشهور است.

مطلب پیشنهادی:  روش تهیه یخ در بهشت طالبی بدون دستگاه

امکانات تفریحی پارک ائل گلی تبریز

عمارت ائل گلی

عمارت پارک شاه گلی، اینک مبدل به یک تالار پذیرایی شده که گردشگران در آن می‌توانند غذا میل کنند. علاوه براین رستوران‌های بسیار متنوعی در اطراف پارک وجود دارد.

اولین اینترنت پارک کشور کجاست؟

قایق سواری در پارک ائل گلی تبریز

در فصل‌های بهار و تابستان که هوا مناسب است و آب دریاچه یخ نزده‌است، می‌توان قایق‌سواری کرد. قایق‌سواری با قایق‌های پدالی و موتوری در این دریاچه زیبا امکان‌پذیر است. فرصت قایق‌سواری در آب‌وهوای خنک تبریز را از دست ندهید.

دوچرخه‌سواری

در ایل گلی تبریز، مسیرهای مختلف دوچرخه‌سواری امکان دسترسی به بخش‌های مختلف پارک را برای دوچرخه‌سواران فراهم آورده است. اگر از دوچرخه‌سواری لذت می‌برید، می‌تواند در این پارک کلی خوش بگذرانید و با خیال راحت از این تفریح سالم لذت ببرید.

شهربازی

شهربازی در غرب مجموعه قرار گرفته‌است. این شهربازی بازی‌های متنوعی برای گذراندن یک عصر هیجان‌انگیز دارد.

دلتامگ

مینی گلف

از دیگر تفریحات این مجموعه ورزشی مینی گلف پارک ائل گلی تبریز است که در نزدیکی هتل پارک قرار دارد. این مجموعه یکی از زمین‌های گلف استاندارد ایران است که خیلی از مسابقات در آن برگزار می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: جنگل ابر، سفری میان آسمان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

با لباس‌های لینن یک استایل شیک بزنید

استایل لینن از جمله بهترین گزینه‌ها است که در بهار و تابستان می‌توانید برای خودتان تهیه کن…