آشیانه عقاب مرگبار ترین گرداب جهان

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که به ماجراجویی‌های خطرناک در دل جاذبه‌های عجیب و ترسناک علاقه دارید؟ با خواندن این مطلب یک ماجراجویی در پیش دارید.
گرداب آشیانه عقاب

گرداب آشیانه عقاب در ایالت فلوریدای آمریکا یکی از مرگبارترین جاذبه‌های گردشگری آمریکاست. این مکان که یک گودال طبیعی و بسیار زیبا است تا به حال جان تعداد زیادی از گردشگران را گرفته است. این گودال از محبوبیت بسیار بالایی در بین گردشگران و به خصوص افرد ماجراجو دارد. با خواندن این مطلب از دلتامگ سفری هیجان‌انگیز به یکی از ترسناک‌ترین گرداب‌های جهان را تجربه خواهید کرد.

چرا گرداب آشیانه عقاب مرگبار است؟

این گرداب در واقع یک سوراخ یا گودال طبیعی است که در گذر زمان و با فرسایش بزرگتر شده است. گرداب آشیانه عقاب در کشور ایالات متحده آمریکا و در ایالت فلوریدا واقع شده است. این سوراخ جذابیت زیادی برای افرادی که به قواصی و آب‌های طبیعی علاقه‌مند هستند، دارد. عمق این سوراخ بسیار زیاد است و به حدود 90 متر می‌رسد. در ایران نیز یک گرداب زیبا و مرگبار گرداب سنگی خرم آباد است.

گرداب آشیانه عقاب

این سوراخ در یک پارک ملی قرار دارد که از آنجا محافظت می‌شود و شما با امنیت کامل می‌توانید به آنجا سفر کنید. آب گودال آشیانه عقاب بسیار زلا و شفاف است و شما به راحتی تا چند متری این گودال را می‌توانید ببینید و از زیبایی آن لذت ببرید.هر ساله هزاران غواص و گردشگر به این منطقه سفر می‌کنند تا از زیبایی‌های این سوراخ بهره‌مند شوند.

گرداب آشیانه عقاب غاری مرگبار

عمق زیاد این گرداب طبیعی باعث شده که ورود به آن گورال تنها برای کسانی که به صورت حرفه‌ای غواصی می‌کنند، قابل استفاده است. نکته جالب اینجاست که برای وارد شدن و شنا و قواصی در این گودال حتما باید از مراکز رسمی یک مجوز دریافت کنید.، ورود به این سوراخ بدون مجوز ممنوع است و غواصان باید مجوز رسمی داشته باشند. ورود به این سوراخ تجربه بسیار زیادی نیاز دارد و هر کسی نمی‌تواند به آسانی وارد آن شود.

مطلب پیشنهادی:  زیبایی و جوانسازی پوست با ماسک کاهو

گودال آشیانه عقاب

این گودال شما را به کام مرگ می‌کشاند

جالب اینجاست که این گرداب آشیانه عقاب برای شنا کردن یک جای مطمئن و امن است؛ اما برای غواصی کردن یکی از مرگبارترین گرداب‌های جهان است. این مسئله یکی از نکات جالب توجه درباره این گرداب به شمار می‌آید. تقریبا از سال ۱۹۸۱ تاکنون یعنی 43 سال پیش حدود دوازده نفر در آن جان خود را بخ علت بی احتیاطی خود از دست‌ داده‌اند.

حتی تعدادی از مربیان باتجربه غواصی که سال‌های زیادی را در آموزش و غواصی تبحر داشتند نیز در این گرداب گیر افتاده‌اند نتوانستند جان خود را نجات دهند. به همین دلیل این گرداب تا مدتی نامعلوم بسته شده است. یکی از دلایل این اتفاق سختی انجام غواصی و سطح مهارت لازم برای مسیریابی آن در عمق 90 متری است.

 

تعداد کلمات مطلب: 432

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کوه های مریخی ایران کجاست؟

کوه‌های مریخی ایران را تا به حال دیده‌اید؟ کوه‌های مریخی چابهار یکی از جاذبه‌های طبیعی شگف…