کینابالو، کوهی که پا به فرار گذاشته

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مقدس‌ترین کوه مالزی، از دست آدمیان در حال فرار است.
کوهی که راه می رود

کوه کینابالو، کوهی مقدس در مالزی است که به کوهی که راه می رود، شهرت یافته است. این کوه در منطقه جنگلی با طبیعتی بسیار بکر و زیبا قرار گرفته که افسانه‌های بسیاری پیرامونش وجود دارد.

کوه کینابالو

در جنب شرقی آسیا، در کشور مسلمان‌نشین مالزی، در یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی این کشور کوهی وجود دارد که میراث مقدس از افسانه‌ها و اساطیر مالزیایی است. مردم معتقدند که بهنگام دیدن این کوه باید مراقب رفتار و گفتار خود باشید و دیدار این کوه آداب‌ورسوم خاصی دارد. اگر می‌خواهید راز پشت این کوه متحرک را بدانید، تا آخر این مقاله با دلتامگ همراه باشید.

کوه کینابالو، کوهی که راه می رود

بسیاری از گردشگران و جهان‌گردان مالزی را به‌خاطر آسمان‌خراش‌های غول‌پیکر و سازه‌های منحصربه‌فرد شهری‌اش می‌شناسند درحالی‌که این کشور جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری نیز دارد. معابد به‌جامانده از گذشتگان، مکان‌های مقدس و مذهبی فراوان و طبیعت سرسبز و بکر این کشور با آب‌وهوای معتدل و مطلوب آن، هر گردشگری را به این کشور دعوت می‌کند.

در این میان، در یکی از پارک‌های جنگلی زیبای این کشور کوهی را خواهید دید که برای مالزیایی‌ها مقدس است؛ زیرا که عجیب‌ترین کوه این دنیا است. مردم نام کوه کینابالو را کوهی که راه می رود گذاشته‌اند و معتقدند این کوه حرکت می‌کند. کوه کینابالو یکی از بلندترین کوه‌های مالزی است که در سال، چندین سانتی‌متر حرکت می‌کند.

کوه مقدس مالزی

این کوه در جزیره بورنئو واقع شده و طبیعت بسیار زیبای اطراف آن که خانه گونه‌های گیاهی بسیار متنوع و گوناگون است، هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا می‌شود. پارک جنگلی جزیره بورنئو به همراه این کوه و طبیعت بکر و شگفت‌انگیز آن در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  خوش‌رنگ‌ترین رژلب‌ها را خودتان در خانه بسازید

گونه‌های مختلف جانوری از خزندگان گرفته تا پرندگان مختلف و پستانداران گوناگون نیز در این منطقه جنگلی زندگی می‌کنند. مالزیایی‌ها معتقدند این کوه دروازه ورود ارواح به جهان پس از مرگ است و روح نیاکانشان در این کوه به زندگی ابدی خود ادامه می‌دهد. به همین جهت کوهی که راه می رود برای آن‌ها بسیار مقدس است.

چرا این کوه راه می‌رود؟

گسل‌های فراوان در زیر کوه و آتشفشان‌های فعال اقیانوسی که باعث حرکت پوسته زمین می‌شوند، هرساله سبب چند سانتی‌متر حرکت این کوه نیز می‌شوند. این جابه‌جایی‌ها باعث به‌وجودآمدن شیب‌های تند و خطرناک در این منطقه شده است. با حرکت کوه به دلیل فعالیت‌های پوسته زمین مردم مالزی به این باور رسیده‌اند که کوه مقدسشان راه می‌رود. برای رسیدن به قله کوهی که راه می‌رود حدود دو ساعت پیاده‌روی و کوهنوردی لازم است. برای گذر از شیب‍های تند و پیچ‌وخم‌های فراوان در مسیر صعود بهتر است تجهیزات لازم و ضروری کوهنوردی را همراه داشته باشید.

کوه کینابالو

پیشنهاد مطالعه: شگفتی جنگل تاریک لاهیجان  را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…