7 روش خانگی ساده برای تمیز کردن کتری استیل سوخته

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای تمیز و براق کردن کتری استیل مانند روز اول، تنها کافی است از چند محلول خانگی و در دسترس استفاده کنید.
تمیز کردن کتری استیل سوخته

همه خانم‌ها نسبت به تمیزی وسایل آشپزخانه بسیار حساس هستند؛ برای همه ما هم پیش آمده که کتری را روی شعله زیاد قرار دادیم یا به دنبال انجام کاری، فراموش کردیم که شعله زیر کتری را خاموش کنیم و با کتری سوخته موجه شدیم؛ اما جای ناراحتی نیست؛ چرا که چند راهکار ساده برای تمیز کردن کتری استیل سوخته وجود دارد که با استفاده از آن به راحتی می‌توانید کتری استیل سوخته را مانند روز اول براق کنید. برای آشنایی با ابن راهکارها تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

روش تميز كردن كتري استيل سوخته

برای برق انداختن کتری استیل سوخته، نیازی نیست از مواد شیمایی خطرناک استفاده کنید؛ اگر از خود می‌پرسید که بیرون کتری استیل را چگونه تمیز کنیم؟ با ما همراه باشید.

تمیز کردن کتری استیل سوخته

 تمیز کردن کتری استیل سوخته با جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین نیز یک روش موثر برای سفید کردن ظروف استیل سوخته است. اما قبل از انجام آن به یاد داشته باشید که این محلول برای لکه‌های بسیار قدیمی چندان کاربرد ندارد و باید از مواد دیگری استفاده کنید. برای استفاده از این روش کافی است کتری را با آب پر کنید و اجازه دهید تا کلیه سطوح سوخته در آب غوطه‌ور شوند. سپس یک قاشق چایخوری جوش شیرین را به آب درون کتری اضافه کنید و اجازه دهید حدود 10 تا 15 دقیقه، آب درون کتری بجوشد و جوش شیرین در سطوح سوخته عمل کند. بعد از گذشت زمان لازم، کتری را از شعله بردارید و آب را دور ریخته و کتری را با آب خنک شستشو دهید. از اسفنج نرم یا برس نرم برای تمیز کردن سطوح سوخته استفاده کنید.

تمیز کردن کتری سوخته با شیشه شوی

همه ما در خانه برای پاک کردن شیشه پنجره ها از شیشه‌شوی استفاده می‌کنیم. از دیگر کاربردهای شیشه‌شو، تمیز کردن کتری استیل سوخته است. قبل از قرار دادن کتری در شیشه شوی، ابتدا تمام ذرات چسبیده را از بدنه کتری تمیز کنید و قسمت‌های قابل جداشدن و درپوش کتری را جدا کنید؛ برای جلوگیری از خراشیدگی سطح کتری، می‌توانید اطراف کتری را با یک پارچه نرم بپوشانید تا به طور مستقیم با سطح شیشه شوی در تماس نباشد. بعد از آنکه کتری را شستید بلافاصله آن را با پارچه تمیز خشک کنید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش بافت پاپوش ساده با قلاب + ویدئو

 تمیز کردن کتری استیل شوخته

تمیز کردن بدنه کتری استیل  سوخته با یخ و سرکه

این روش برای تمیز کردن کتری استیل سوخته بسیار راحت و موثر است. ابتدا یخ را در یک پلاستیک قرار دهید و با پارچه‌ای روی آن بپوشانید. سپس سرکه را در یک ظرف پلاستیکی بریزید. در این مرحله یخ را روی سطح سوخته کتری به صورت دورانی حرکت دهید تا یخ در ترک‌ها و لکه‌های سوخته نفوذ کند و با آن‌ها را ترکیب شود؛ سپس با استفاده از پارچه یا اسفنج، سرکه را بر روی سطح بدنه بمالید و آن را به طور یکنواخت پخش کنید. بعد از گذشت چند دقیقه با یک پارچه دیگر سرکه را از روی کتری پاک کنید و آن را با آب شستشو دهید. توجه داشته باشید که قبل از شروع به تمیز کردن کتری با یخ و سرکه، بهتر است روی قسمتی از بدنه کتری تست انجام دهید.

تمیز کردن کتری استیل سوخته با الکل

برای تمیز کردن بدنه کتری استیل با الکل، باید مطمئن شوید الکلی که استفاده می‌کنید تمیز و خالص است. سپس یک پارچه نرم و تمیز را به مقدار کافی با الکل خیس کنید و پارچه را روی سطح سوخته کتری بکشید تا سوختگی‌ها پاک شوند. در مرحله بعد با یک پارچه خیس الکل را پاک کنید و با استفاده از دستمال کاغذی به خوبی خشک کنید؛ بعد از این کار چند دقیقه کتری را کنار بگذارید تا تمام الکل از روی سطح آن تبخیر شود و سپس با استفاده از آب سرد، کتری آبکشی کنید خواهید دید که تا حد زیادی الکل درخشندگی را به کتری استیل باز می‌گرداند.

پیشنهاد مطالعه: 5 مدل کابینت دو رنگ جدید 1402

یک نظر

  1. دشتی

    23 خرداد 1402 در 10:26 ب.ظ

    من به همسرم گفتم راهی پیدا میشه برای پاک کردن کتری قدیمی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…