از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید استکتان چای شما همیشه براق باشندُ نیازی نیست که از موادشوینده استفاده کنیدِ با این
استکان چای

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به همین دلیل بیشتر از سایر ظروف دچار لک گرفتگی می‌شوند؛ بسیاری از ما برای از بین بردن زردی استکان از انواع مواد شوینده شیمیایی استفاده می‌کنیم؛ اما لازم به ذکر است که استفاده از این نوع مواد شوینده علاوه بر اینکه سلامتی ما را به خطر می‌اندازد، یک لایه از سطح داخلی و بیرونی لیوان را از بین می‌برد که همین عامل باعث می‌شود لیوان به سرعت لک شود؛ به همین منظور برای حل این مشکل قصد داریم در این مطلب از دلتامگ چند ماده شوینده غیر شیمیایی را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن‌ها به راحتی لکه‌های لیوان و استکان را از بین ببرید.

روش‌های کاربردی برای برق انداختن استکان چای

اگر دوست دارید در مدت زمان کمی جرم استکان را از بین ببرید بدون آنکه از مواد شیمایی خطرناک استفاده کنید، تنها کافی است با چند مواد طبیعی که در بسیاری از خانه‌ها وجود دارد، لکه لیوان را از بین ببرید.

شستشوی سریع استکان چای

یکی از راه‌های بسیار کاربردی برای از بین بردن لکه لیوان، شستشو سریع آن بعد از هربار مصرف است؛ با این روش لیوان دچار لک نمی‌شود و لازم نیست از مواد شوینده برای پاک کردن آن استفاده کنید.

اتستکان چای

 پودر لباسشویی

اگر به هر دلیلی امکان شستشو سریع لیوان وجود ندارد و دچار لک شده است، می‌توانید برای برق انداختن استکان از پودر لباسشویی استفاده کنید؛ برای این منظور کافی درون یک ظرف مناسب مقداری آب ولرم ریخته و پودر لباسشویی را درون آن حل کنید؛ سپس لیوان‌ها را درون آن به مدت 12 ساعت درون این محلول بگذارید و بعد آبکشی کنید.

تمیز کردن استکان چای با سرکه

اگر به دنبال راه‌حلی برای از بین بردن رسوب آب از روی لیوان هستید، برای شفاف شدن آن‌ها می‌توانید لیوان را به مدت 5 دقیقه درون سرکه قرار دهید تا خیس بخورد و بعد با استفاده از اسکاچ به خوبی لیوان را تمیز کرده و آبکشی نمایید.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین مدل‌های فنجان قهوه خوری + نکات مهم هنگام خرید

تمیز کردن استکان چای با جوش شیرین

اگر لکه استکان به حدی قدیمی شده که با استفاده از روش‌های بالا از بین نمی‌رود، بهتر است از جوش شیرین کمک بگیرید؛ برای این منظور مانند روش بالا ابتدا سینک طرف شویی را پر از آب کنید؛ سپس یک فنجان سرکه را به آن اضافه کنید و اجازه دهید فنجان‌ها به مدت 20 دقیقه درون این محلول باقی بماند؛ سپس با توجه به تعداد لیوان‌ها 1 الی 2 قاشق جوش شیرین به آن اضافه کرده و اجازه دهید لیوان‌ها به مدت 20 دقیقه دیگر درون محلول بمانند؛ پس بعد از گذشت این مدت زمان، ظرف‌ها را آبکش کرده و به سرعت خشک کنید.

استکان چای

استفاده از روزنامه

روزنامه خیس برای از بین بردن لکه‌های روی لیوان بسیار موثر است؛ چرا که جوهر روی صفحات روزنامه باعث می‌شوند مواد سخت موجود در آب از سطح شیشه جدا شوند.

نکات مهم از بین بردن زردی استکان چای

  • توجه داشته باشید  که لکه هرچه بیشتر روی لیوان باقی بماندُ به همان اندازه هم سخت از بین می‌رود.
  • بعد از هر بار شستشو لیوان را فورا خشک کنید.
  • اگر از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید، براق کننده را فراموش نکنید.
  • شستن لیوان با وایتکس باعث می‌شود که یک لایه از سطح لیوان به مرور زمان برداشته شود و لیوان راحت‌تر لکه بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

این کت شما را نامرئی می‌کند!

موضوع نامرئی شدن انسان پدیده‌ای است که تابحال تحقیقات گسترده‌ای در زمینه آن انجام شده است.…