7 گیاه آپارتمانی که می‌تواند در هر شرایطی سالم بماند!

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن خانه زیبا نیازی به خرید وسایل گران‌قیمت نیست، طراوات و سرسبزی را با این گیاهان به خانه خود برگردانید.
گیاهان آپارتمانی مقاوم

امروزه با افزایش مشغله‌های کاری، خانم‌ها کم‌تر وقت می‌کنند که برای گل وگیاهان خانه وقت بگذارند؛ از طرفی وجود گیاهان آپارتمانی در خانه باعث می‌شود روح تازه‌ای در خانه جریان داشته باشد؛ خصوصا اینکه بیشتر گیاهان آپارتمانی مقاوم خاصیت درمانی نیز دارند و فضای خانه را خالی از سموم می‌کنند. از مهم‌ترین مزایای نگهداری این گیاهان در خانه این است که نیازی به مراقبت ندارند و می‌تواند شرایط سخت محیط را تحمل کنند. برای آشنایی با این گیاهان، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم کدامند؟

با توجه به اینکه فضای خانه‌های امروزی کوچک و آپارتمانی شدند، نگهداری از گیاهان سخت شده است؛ به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل به نگهداری گیاهان در خانه خود را ندارند؛ برای حل این مشکل در ادامه گیاهان آپارتمانی مقاوم و ارزان را به شما معرفی می‌کنیم:

گیاهان آپارتمانی مقاوم

سانسوریا بهترین گیاه مقاوم اپارتمانی

سانسوریا از گیاهان آپارتمانی مقاوم به خشکی هوا است که به خوبی در نور کم، خشکی هوا و دمای معتدل رشد می‌کند.  این گیاه به صورت عمومی آب زیادی نمی‌خواهد؛ سانسوریا برگ‌های بزرگ و خزان‌مانندی دارد که باعث ظاهر زیبا و جذاب آن می‌شود که از آن به عنوان یک گیاه تصفیه‌کننده هوا، برای تصفیه هوای خانه استفاده می‌شود.

آنتوریوم

آنتوریوم جزو گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم است که برگ‌های بزرگ، براق و قلبی شکل دارد و در رنگ‌های متنوعی مانند سبز تیره، صورتی، قرمز و سفید در بازار موجود است. این گل‌ها می‌توانند در فضاهای با نور محدود نیز رشد کنند. توجه داشته باشید که آنتوریوم نیاز کمی به آبیاری دارد و برای جلوگیری از ریشه‌زایی زیاد، بهتر است خاک آنتوریوم را قبل از آبیاری کاملاً خشک کنید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

گندمی از گیاهان آپارتمانی مقاوم

گندمی یا همان زنبق آفریقایی، از گیاهان آپارتمانی مقاوم گرما است به همین دلیل برای نگهداری در آپارتمان گزینه مناسبی به شمار می‌آید. از دیگر مزایای این گیاه، خاصیت سایه دوست بودن آن است؛ این به معنا که می‌توانید آن را در فضاهایی که نور مستقیم آفتاب نمی‌تابد، مانند اتاق‌های شمالی یا محیط‌های داخلی با نور کمتر قرار دهید. این گیاه برای رشد نیاز کمی به آبیاری دارد و برای جلوگیری از رطوبت زیاد خاک و ریشه‌ها، بهتر است قبل از آبیاری بررسی کنید که خاک کاملاً خشک شده است.

مطلب پیشنهادی:  چند ترفند کاربردی برای از بین بردن رسوب کتری!

نخل شامادورا

نخل شامادورا یک نوع از گیاهان نخلی است که بیش از ۱۰۰ گونه مختلف دارد که برخی از آن‌ها به عنوان گیاهان آپارتمانی بسیار محبوب هستند. از این گیاه می‌توانید در مناطق با نور کم نیز استفاده کنید. زیبایی این گیاهان به قدری است که با قرار دادن آن در خانه می‌تواند آن قسمت را به نقطه کانونی تبدیل کند. بهترین زمان آبیاری نخل شامادورا در فصول سرد سال هر شش روز یکبار و در فصل گرم، هفته‌ای دو بار است.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

کراسولا آواتا از گیاهان آپارتمانی مقاوم

در لیست گیاهان آپارتمانی مقاوم، نام گیاه زیبای کراسولا آواتا می‌درخشد. کراسولا قاشقی یا یشم، نام‌های دیگر این گیاه هستند. کراسولا در مقابل بی‌آبی مقاومت زیادی دارد؛ بهترین زمان آبیاری برای این گیاه سه هفته یکبار است؛ توجه داشته باشید که این نخل را باید در محیطی قرار دهید که نوردهی به آن مستقیم و در حد متوسط باشد.

برگ بیدی

برگ بیدی یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی مقاوم است که برگ‌ها و گل‌های خوش‌رنگش زیبایی و طراوت را مهمان‌خانه شما می‌کند. نور متوسط و غیرمستقیم و آبیاری هر چهار روز یک‌مرتبه برای این گیاه لازم است. این گیاه نسبت به سرما مقاومت بالایی دارد و در دسته گیاهان سایه‌ دوست قرار می‌گیرد.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

گیاه استنوکارپوس

این گیاه استرالیایی یکی دیگر از گیاهان مقاوم آپارتمانی برای منزل است که در مقابل تغییرات زیاد دمای محیط به خوبی مقاومت می‌کند و مانند سایر گیاهان آپارتمانی به آبیاری زیاد حساس است. نکته قابل توجه در مورد این گیاه این است که در ابتدای رشد لازم است که از یک چوب یا تکیه‌گاه مناسب برای آن استفاده کنید ولی با رشد و قوی‌تر شدن ساقه‌ها می‌تواند به تنهایی بایستد.

پیشنهاد مطالعه: دورریختنی‌ها را جالباسی کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…