ساده‌ترین روش دوخت روفرشی کشدار در خانه!

1
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دیگر نیازی نیست برای خرید روفرشی کشدار کلی هزینه بپردازید؛ چرا که خودتان به راحتی می‌توانید آن را در خانه بدوزید.
دوخت روفرشی کشدار

برای خانه‌های پرجمعیت روفرشی جزو وسیله‌های ضروری به شمار می‌آید؛ چرا که از کثیف و لک شدن فرش، به ویژه فرش‌های رنگ روشن جلوگیری می‌کند؛ امروزه روفرشی‌ها از تنوع بسیاری برخوردار هستند به گونه‌ای که می‌تواند هر سبک و سلیقه‌ای را پوششش دهند. جدیدترین مدل روفرشی که در بازار از محبوبیت بالایی برخوردار است، روفرشی‌های کشدار است؛ این مدل روفرشی مزایای بسیاری دارد، اما به نسبت سایر روفرشی‌های معمولی قیمت بالاتری دارد؛ برای داشتن این مدل روفرشی نیازی به پرداخت هزینه بالایی نیست چرا که شما هم به راحتی می‌توانید با یادگیری نحوه دوخت روفرشی کشدار ، زیباترین آن را برای خود تهیه کنید. برای آشنایی با آموزش دوخت روفرشی کشدار ، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

پارچه مناسب برای دوخت روفرشی کشدار

انتخاب پارچه مناسب یکی از مهم‌‌ترین نکاتی است که باید هنگام دوختن روفرشی کشدار به آن توجه داشت. پارچه‌ مناسب برای دوخت روفرشی کشدار ترک ، باید تراکم بالایی داشته باشد در غیر این صورت روفرشی شما کیفیت لازم را نخواهد داشت؛ به طور کی بهترین نوع پارچه برای این مدل روفرشی، مخمل شانل و مخمل پورش است. چنانچه سعی کنید از پارچه مخمل شانل استفاده کنید بهتر است؛ چرا که این پارچه مقاومت بیشتری نسبت به مخمل پورش دارد.

دوخت روفرشی کشدار

طریقه دوخت روفرشی کشدار

داشتن یک روفرشی کشدار می‌تواند به مرتب‌تر دیده شدن خانه شما کمک کند؛ چرا که این مدل روفرشی جمع نمی‌شود و ظاهری شبیه به فرش دارد؛ در صورتی که شما از طرح فرش خود خسته شده باشید می‌توانید با دوخت روفرشی کشدار، ظاهری شیک به خانه  خود ببخشید. برای دوخت روفرشی کشدار تنها کافی است مراحل زیر را به دقت انجام دهید.

مطلب پیشنهادی:  پرپشت شدن گل فردوس تنها با رعایت 4 نکته ساده

وسایل مورد نیاز

  • روفرشی
  • یک تخته فرش
  • نخ
  • سوزن
  • کش عریض (تقریبا ۲ متر)

دوخت روفرشی کشدار

روش دوخت روفرشی کش دار

این مدل روفرشی‌ها در چهار گوشه خود کش‌هایی تعبیه می‌شود که قابلیت کشسانی دارند و زیر فرش پنهان می‌شوند. ابتدا باید طول و عرض فرش را به خوبی اندازه بگیرید؛ توجه داشته باشید که طول فرش را از ریشه‌ها اندازه بگیرید و از هر طرف حدود 15 سانت به عنوان درز در نظر بگیرید. بعد از اینکه پارچه را برش زدید، آن را روی فرش پهن می‌کنید و قسمت گوشه‌ها را یک مربع تا حدود یک سانت خالی نگه دارید.

بعد از اینکه این قسمت از پارچه را دوخت زدید، دور تا دور روفرشی را لیفه بدوزید تا بتوانید کش را از درون آن عبور دهید. برای اندازه‌گیری کش نیز، دور تا دور روفرشی را اندازه بگیرید و از عدد به دست آمده 40 سانت را کم می‌کنید. حال گوشه‌ای از لیفه را که باز گذاشته‌ای کش را با کمک یک سنجاق‌سر عبور دهید و در نهایت انتهای لیفه را با چرخ دوخت بزنید. برای قرارگیری بهتر روفرشی روی فرش، وسط روفرشی را با استفاده از یک کش پهن بدوزید؛ این کش هنگام پهن کردن روفرشی، در وسط فرش قرار می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه: دوخت کاور مبل در خانه با کمترین هزینه!

یک نظر

  1. ناشناس

    23 شهریور 1402 در 1:25 ق.ظ

    سلام خسته نباشی ببخشید من روفرشی مخمل سنتی یزد دارم می خواهم این ها را مثل مدل شما بدوزم که کنار های فرش بیرون نزنه و کثیف نشه میشه این کار را کرد که به کنار پارچه اضافه کرد لطفت من را راهنمایی کنید اگر امکان دارد شماره تماس بدهید تماس بگیرم صحبت کنیم تا بیشتر راهنمای کنید ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…