هرگز این اشتباهات را در دکور منزل خود انجام ندهید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد دارید دکوراسیون منزل شما شیک و بی‌نقص باشد باید اشتباهات دکوراسیونی را بدانید و با رعایت آن‌ها وسایل منزل خود را بچینید.
اشتباهات رایج در دکور خانه

بدون شک خانه مکانی برای آرامش شما است، پس باید برای محل استراحت خود بهترین دکوراسیون و چیدمان را در نظر بگیرید. چیدمان و دکوراسیون اصولی خانه، به ما کمک می‌کند تا فضای خانه خود را ایده‌آل کنیم. افرادی که ذهن خلاقی دارند، حتی می‌توانند با انجام کارهای ساده، دکوراسیون خانه خود را به بهترین شکل چیدمان کنند. البته باید به این نکته دقت کرد که برخی از وسایل را هم نباید دیگر در دکوراسیون خانه استفاده کنید. فهمیدن این موضوع که برای داشتن یک دکوراسیون ایده‌آل نباید چه کار‌هایی را انجام دهیم، به اندازه قوانین طراحی دکوراسیون اهمیت دارد. چنانچه علاقه دارید خانه خود را مدرن طراحی کنید و با اشتباهات رایج در دکور خانه آشنا شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

اشتباهات رایج در چیدمان را اصلاح کنید

در صورتی که شما از قوانین اصولی چیدمان منزل آگاهی نداشته باشید، ممکن است بعد از کلی زحمت و تلاش برای داشتن یک خانه مدرن و ایده‌آل با یک انتخاب اشتباه زحمات خود را هدر دهید. تعدادی از این اشتباهات در دکوراسیون عبارتند از:

اشتباهات رایج در دکور خانه

انتخاب فرش نامناسب برای خانه

از اشتباهات رایجی که بسیاری از ما ندانسته در طراحی دکوراسیون خود انجام می‌دهیم، انتخاب فرش نامناسب است. سعی کنید از انتخاب فرش‌های کوچک خودداری کنید. چرا که باعث نامرتب و شلخته دیده شدن خانه می‌شوند در حالی که فرش بزرگ، به همان اندازه خانه را دلباز‌ و بزرگتر نشان می‌دهد. نکته‌ای دیگر که شاید کمتر به آن توجه کنید، ابعاد فرشی است که زیر میز ناهارخوری قرار می‌گیرد. در این حالت ممکن است هنگامی که روی صندلی نشسته‌اید پای شما با سرامیک برخورد کند و حس ناخوشایندی به سراغتان بیاید.

مطلب پیشنهادی:  با این ترفندها پذیرایی کوچک خود را بزرگتر نشان دهید

تابلوها و قاب‌ها را در ارتفاع بالا آویزان نکنید

اغلب افراد علاقه دارند تابلوها یا آثار هنری را در بالای دیوار نصب کنند. اما بهتر است آثار هنری یا قاب‌ها در جایی نصب شوند که هم‌سطح با چشم افراد باشد. اگر چه این ارتفاع برای افراد مختلف متفاوت است، اما قد خود را معیار قرار دهید و تابلوها را در ارتفاع مناسب آویزان کنید.

تابلوها و قاب‌ها را در ارتفاع بالا آویزان نکنید

از پرده‌های کوتاه استفاده نکنید

اندازه پرده‌ها در خانه مخصوصا در اتاق نشیمن بسیار مهم است. پرده‌های کوتاه باعث می‌شوند دیوار کوتاه و در نتیجه اتاق کوچک به نظر برسد. اندازه پرده باید به گونه‌‌ای باشد که کمی بالاتر از لبه پنجره آویزان شود و از پایین روی سطح زمین قرار گیرد.

چیدمان غلط مبل‌ها

چیدمان غلط مبل‌ها

چیدمان مبل‌ها به صورت چسبیده و در کنار هم بسیار اشتباه است. چرا که باعث می‌شود فضای گرم و صمیمی خانه تبدیل به جو سرد و خشک اداری شود. پس این اشتباهات رایج در دکور خانه خود انجام ندهید. نکته دیگر که هنگام چیدمان مبل باید به آن توجه کنید، سایز و ابعاد مبلمان شما است. سایز مبل انتخابی باید متناسب با متراژ خانه شما باشد. به گونه‌ای که مبل بزرگ برای خانه‌های بزرگ و مبل کوچک برای فضاهای کوچک در نظر بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: «مراقب این گیاهان سمی در آپارتمان باشید»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبلمان چستر و داشتن اتاق پذیرایی شیک

چیدمان مبلمان چستر یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در دکوراسیون منزل است. این مبلمان با ظاهر شیک…