با این ترفندها پذیرایی کوچک خود را بزرگتر نشان دهید

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گاهی می‌توان با رعایت چند نکته کوچک فضای خانه را بزرگ‌تر از حد معمول نشان داد و هر وسایلی را که دوست دارید در آن قرار دهید.
دکوراسیون پذیرایی کوچک

با توجه به بالا بودن قیمت خانه متراژ بسیاری از خانه‌ها کوچک شده و همین باعث شده تا از خرید وسایلی که دوست داریم منصرف شویم؛ برای برای حل این مشکل راه‌حل بسیار ساده‌ای وجود دارد؛ در صورتی که شما با فوت و فن چیدمان دکوراسیون آشنا باشید، به راحتی می‌توانید پذیرایی خود را به گونه‌ای طراحی کنید که با کمبود فضا مواجه نشوید. برای آشنایی با بهترین شیوه چیدمان دکوراسیون پذیرایی کوچک، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

چگونه خانه کوچک را بزرگ نشان دهیم؟

بسیاری از ما تغییر دکوراسیون را دوست داریم اما به دلیل کمبود فضا منصرف می‌شویم؛ اما شما می‌توانید با چند راهکار ساده فضای خانه را بزرگ‌تر نشانه دهید و وسایلی را که دوست دارید خریداری کنید.

دکوراسیون پذیرایی کوچک

به فضای عمودی خانه بیشتر توجه کنید

مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام دکوراسیون پذیرایی کوچک به آن توجه داشت این است چیدمان شما به گونه‌ای باشد که توجه افراد به سمت دیوارها جلب شود؛ اینگونه فضای اتاق بزرگ‌تر به نظر می‌رسد؛ برای این منظور می‌توانید چند قفسه کتاب را به صورت عمودی و افقی روی دیوار نصب کنید؛ با این روش توجه افراد هنگام ورود به خانه به سمت دیوارها کشیده می‌شود.

استفاده از رنگ روشن در دکوراسیون پذیرایی کوچک

انتخاب رنگ در بزرگ و یا کوچک نشان دادن محیط خانه بسیار تاثیرگذار است؛ به طوری که استفاده از بعضی رنگ‌ها در دکوراسیون خانه، فضا را بزرگتر از حد معمول نشان می‌دهد؛ در نتیجه اگر فضای نشیمن شما کوچک است سعی کنید از رنگ‌های روشن برای دیوارها، مبلمان استفاده کنید؛ همچنین برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا می‌توانید از آینه برای تزیین دیوار و انواع نورپردازی‌ها استفاده کنید؛ با رعایت نکات زیر شما هم می‌توانید از پذیرایی کوچک خود، فضایی دلباز بسازید.

دکوراسیون پذیرایی کوچک

 انتخاب مبلمان مناسب یرای دکوراسیون پذیرایی کوچک

برای دیزاین پذیرایی کوچک، انتخاب مبلمان تاثیر بسیار زیادی دارد؛ برای مثال اگر فضای نشیمن شما کوچک است سعی کنید از کاناپه‌های چند منظوره به جای مبلمان سلطنتی استفاده کنید؛ این کاناپه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها برای قرار دادن وسایلی مانند کتاب و فیلم هم استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  شگفت انگیزترین پروژه های ساختمانی سال 2024

انتخاب فرش مناسب در چیدمان پذیرایی کوچک مستطیلی

نکته دیگری که باید هنگام دکوراسیون پذیرایی کوچک به آن توجه داشت، انتخاب فرش است و اینکه چه فرشی خانه را بزرگتر نشان میدهد؟ شما باید بدانید از چه رنگ فرشی استفاده کنید که فضای خانه را بزرگ‌تر نشان دهد و یا اینکه فرش را به چه صورت در پذیرایی پهن کنید که فضا بزرگ‌تر به نظر برسد؛ برای پذیرایی‌های کوچک سعی کنید فرشی را انتخاب کنید که رنگ روشن و طرح ساده‌ای داشته باشد.

به عنوان مثال انتخاب فرش با رنگ‌های تیره و پرتقالی در فضای کوچک ممکن است به فضا احساس تاریکی و بسته بودن بدهد؛ علاوه بر آن هنگام پهن کردن فرش به اندازه آن توجه داشته باشید به طوری که مبلمان باید کاملاً بر روی فرش قرار گیرد.

دکوراسیون پذیرایی کوچک

انتخاب میز مناسب برای دکوراسیون پذیرایی کوچک

قرار دان میز عسلی در کنار مبلمان می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی بیشتر فضا داشته باشد؛ بسیاری از ما فکر می‌کنیم که برای فضای کوچک نیازی به میز عسلی نیست و باید آن‌ها را حذف کرد؛ اما نیازی به این کار نیست با چند حرکت هوشمندانه می‌توانید از هر میز عسلی که دوسیت دارد استفاده کنید؛ برای مثال سعی کنید میز عسلی را انتخاب کنید اندازه کوچک‌تری داشته باشد و یا اینکه از میزهای تاشو و چند منظوره استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 کاربرد فرش گرد در دکوراسیون که کسی به شما نمی‌گوید

برای بسیاری از مردم، فرش آن است که چهار ضلع و چهار گوشه داشته باشد. اغلب هنگام خرید فرش سر…