ترفندهای نو کردن مبل کهنه در خانه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از مدتی از کاناپه یا مبلمان منزل خود خسته شده باشید و به ایجاد یک تغییر اساسی نیاز پیدا کنید. می‌توانید با چند ترفند کم هزینه مبلمان خود را نو کنید.
نو کردن مبل کهنه

مبل‌ها از جمله وسایلی هستند که در دکوراسیون منزل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. در نتیجه اگر مبلمان دیگر جلوه سابق خود را نداشته باشند، علاوه بر اینکه دکوراسیون خانه را تحت تاثیر قرار می‌دهند در روحیه افراد خانه نیز تاثیر منفی دارد. اما این موضوع دلیل نمی‌شود که به‌ فکر خریدن مبل تازه‌باشید. راهکارهای متعددی برای نو کردن مبل کهنه وجود دارد. شما می‌توانید این راهکارها را جایگزین کارهایی مثل خرید مبل جدید یا عوض‌کردن کامل روکش‌ها کنید. در صورتی که می‌خواهید مبلمان خود را نو کنید تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

روش‌هایی برای از بین بردن فرو رفتگی مبل

گاهی قالب یا اسکلت مبل به‌ مرور زمان و به‌ دلیل استفاده‌های مکرر، حالت اولیه را از دست می‌دهد. در چنین شرایطی بالشتک قسمت نشیمنگاه مبل حالت فرورفتگی پیدا می‌کند. به‌ سادگی می‌شود این مشکل را برطرف کرد. برای این منظور، به یک تکه چوب محکم و مقاومِ چندلایه نیاز است. بالشتک نشیمنگاه را بردارید، چوب را دقیقا به‌ اندازه قسمت زیرین بالش برش دهید و آنجا محکم متصلش کنید سپس بالش را سر جایش بگذارید.

در الت بعدی اسکلت مبل سالم است و فقط بالشتک آن براثر استفاده زیاد حالت اولیه خود را از دست داده‌است. برای رفع این مشکل کافی است زیپ تعبیه‌شده روی بالشتک‌ها را باز کنید و داخل آن را با پارچه پلی‌استر یا پنبه پر کنید. همچنین لازم است خط‌کش بلندی را بردارید و حوله‌ای دور آن بپیچید و  پنبه یا پارچه را به تمامی گوشه‌ و کناره‌های بالشتک‌ها برسانید و به آنها حالتی یکدست بدهید.

نو کردن مبل کهنه

خش افتادگی روی مبل را از بین ببرید

گاهی پایه‌ها و دیگر قسمت‌های چوبی مبل دچار خش‌افتادگی می‌شوند. راهکارهای متعددی برای رفع آثار خش‌افتادگی‌ها از روی چوب وجود دارد، بهترین انتخاب واکس و پاستل مخصوص چوب است. علاوه بر آن می‌توانید میزان‌های برابری از سرکه و روغن‌زیتون را با هم ترکیب کنید و روی قسمت‌های خش‌دار مبل بکشید.

مطلب پیشنهادی:  این گیاهان آپارتمانی بدون خاک رشد می‌کنند

خرید کوسن بهترین راه برای نو کردن مبل کهنه

کم هزینه‌ترین راه نو کردن مبلمان کهنه، خرید کوسن است. با خریدن چند کوسن جدید، علاوه بر نو کردن ظاهر مبلتان، به دکوراسیون خانه خود نیز روح می‌بخشید. یا اینکه اگر می‌خواهید هزینه زیادی نکنید، می‌توانید با چند تغییر ساده کوسن مبل‌ها را نو کنید. برای مثال با دوخت چند دکمه ساده و تزیینی می‌توانید کوسن‌های جدیدی درست کنید.

نو کردن روکش چرمی

رنگ کردن روکش چرمی مبل

اگر مبل‌های شما روکشی چرمی دارند، به راحتی می‌توانید در خانه ظاهر مبل‌های خود را نو کنید. برای رنگ‌کردن روکش‌های چرمی، به رنگ اکریلیک چرم و برسی با سریِ زبر نیازدارید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، نیاز است سه لایه رنگ اکریلیک روی روکش چرمی بزنید. با اتمام هر لایه رنگ، ۴۵ دقیقه صبر کنید و سپس لایه بعدی را بزنید. بعد از آنکه هر سه لایه رنگ را زدید، به‌ مدت یک‌شبانه‌روز از نشستن روی مبل خودداری کنید و اجازه دهید خشک شود.

پیشنهاد مطالعه: خانه‌های کوچک خود را اینگونه چیدمان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

چگونه شمعدانی پرگل داشته باشیم؟

شمعدانی جزو آن دسته از گل‌های آپارتمانی است که ظاهر بسیار زیبا با گل‌های رنگی دارد که می‌ت…