مراقب این گیاهان سمی در آپارتمان باشید

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا می‌دانید که برخی از گیاهان آپارتمانی در حالی که زیبایی خاصی دارند می‌توانند بسیار خطرناک باشند.
گیاهان سمی در آپارتمان

سبک زندگی جدید و فاصله گرفتن از طبیعت و خانه‌های حیاط‌دار که سرشار از نشاط و انرژی بود، باعث شده که افراد نسبت به دیدن فضای سبز احساس کمبود کنند و نسبت به پرورش گیاهان در محیط آپارتمان ترغیب شوند. اما نگهداری از این گیاهان نیاز به شرایط مناسب و اطلاعات کافی دارد. چرا که در بعضی از گونه‌های گیاهی می‌توانند در عین زیبایی خطرناک باشند. در صورتی که علاقه‌مند هستید درباره گیاهان سمی در آپارتمان بیشتر بدانید تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

گیاهان سمی در آپارتمان

گیاهان زیبا اما خطرناک در آپارتمان

گیاهان آپارتمانی مزایای زیادی از قبیل کاهش استرس، اکسیژن‌رسانی به محیط و انتقال انرژی مثبت برای ساکنان خانه به همراه دارند. اما تعدادی از این گیاهان وجود دارند که خطرات‌شان بیشتر از مزایای آن‌هاست. به گونه‌ای که تعدادی از آن‌ها می‌توانند مشکلات جدی را به وجود بیاورند. گیاهان سمی به روش‌های مختلفی می‌توانند باعث مسمومیت افراد شوند. تعدادی از این گیاهان عبارتند از:

برگ انجیری یا مونسترا

گیاه برگ انجیری مخصوص جنگل‌های جنوب مکزیک و پاناما است. این گیاه با ظاهری زیبا و برگ‌های چرمی و سوراخ‌دار به دلیل رشد سریع و مقاومت بالا در برابر نور، جزو گیاهان محبوب در آپارتمان به شمار می‌‍آید. در صورتی که برگ این گیاه با دهان در تماس باشد، موجب تورم زبان، خارش گلو و لثه می‌شود. بنابراین نگهداری این گیاه در آپارتمان می‌تواند خطری جدی برای کودکان و حیوانات خانگی به شمار آید.

برگ انجیری

گیاه پتوس

این گیاه جزو آن دسته از گیاهان مقاوم است که از رشد خوبی برخوردار است. علاوه بر آن براساس مطالعات ناسا لقب گیاه تصفیه کننده هوا را به این گیاه داده‌اند. گیاه پتوس ماده‌ای به نام کریستال‌های اگزالات منتشر می‌کند که بسیار خطرناک است. در صورتی که برگ یا ساقه گیاه با دهان در تماس باشد، می‌تواند باعث تحریک و خارش پوست، ورم کردن لب‌ها، تورم زبان و گلو، اسهال و استفراغ شود. بنابراین اگر علاقه دارید از این گیاه در آپارتمان خود نگهداری کنید و کودک یا حیوان خانگی دارید، برای پیشگیری از خطرات احتمالی گیاه را به صورت آویزان نگهداری کنید.

مطلب پیشنهادی:  مالکان بافت فرسوده اصفهان، تسهیلات دریافت می‌کنند

گیاه پتوس

گیاه دیفن‌باخیا

این گیاه مخصوص کشورهای گرمسیری و مرطوب مانند مکزیک، آرژانتین و غرب هندوستان است. دیفن‌باخیا به دلیل مقاومت در برابر نور و خشکی، طرفداران بسیاری دارد. این گیاه به دلیل برگ‌های پهن هنگام رشد زیبایی بسیاری به خانه می‌بخشد. اما باید بدانید این گیاه جزو سمی‌ترین گیاهان آپارتمانی است. جویدن قسمت کوچکی از برگ یا ساقه این گیاه برای هر موجودی خطرناک و مسمومیت‌زا است. در صورتی که قسمتی از برگ یا ساقه جویده شود، بی‌حسی شدید دهان، سوزش زبان و لثه‌ها، تورم گلو و آبریزش بینی را به همراه دارد. در صورتی که کودک شما قسمتی از این گیاه را به مدت طولانی بجود بسیار خطرناک است و باید به بیمارستان منتقل شود.

گیاهان سمی در آپارتمان

گیاه زاموفیلیا

این گیاه را ممکن است با نام‌های دیگری چون گیاه ابدیت، گوهر زنگبار و نخل زمرد نیز بشناسند. این گیاه به دلیل زیبایی برگ و  مقاومت بالا مورد توجه افراد بسیاری قرار می‌گیرد. اما باید بدانید که این گیاه نیز مانند سایر گیاهان نام برده شده می‌تواند باعث مسمومیت شود و علائم مشابه را برای فرد به وجود آورد.

زامولیا

گیاه سانسوریا

سانسوریا جزو گیاهان پر طرفدار در آپارتمان است که نسبت به سایر گیاهان آپارتمانی مسمومیت کمتری دارد. اما لازم است که در صورت نگهداری احتیاط  کافی را به خرج دهید. علائم مسمومیت با این گیاه نیز مشابه گیاهان دیگر است.

گیاه سانسوریا 

نتیجه‌گیری: برای دور نگه داشتن گیاهان سمی در آپارتمان بهتر است آن‌ها را در محفظه بسته شیشه‌ای نگهداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: «گیاهانی که برای رشد به نور نیاز ندارند»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با اکسسوری ها دکوراسیون شیک و مدرن داشته باشید

اکسسوری‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی در زیباتر شدن دکوراسیون داخلی منزل شما داشته باشند. با…