استفاده از این رژلب خطرناک است

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معمولا خشکی لب یکی از مشکلاتی است که افراد با آن سروکار دارند و گاهی بدون اینکه متوجه باشند مشغول کندن پوست لب می‌شوند. راه حل درمان این مشکل استفاده از بالم لب است.
عوارض بالم لب

عوارض بالم لب از آن موضوعاتی است که افراد باید از آن اطلاع داشته باشند. طبق تحقیقات انجام‌شده، تقریبا بیشتر مردم به‌صورت روزانه از بالم لب استفاده می‌کنند. باید بدانید که بالم لب خوب، خشکی لب‌ها را از بین برده و در عین‌ حال ظاهری نرم و براق به لب‌های شما می‌دهد اما در این رابطه نکته مهم آن است که برخی از بالم‌لب‌ها دارای عوارض جدی هستند. همراه دلتامگ باشید.

بالم لب چیست؟

در ابتدا و قبل از آن‌که برایتان توضیح دهیم که عوارض بالم لب چیست باید بگوییم که این رژلب چیست و چه کارایی دارد. بالم لب یکی از محصولات آرایشی و بهداشتی برای مراقبت از پوست لب است.

بالم، یک ترکیب شبیه به موم بوده که برای حفظ رطوبت، محافظت، تغذیه لب‌ها و بهبود ترک‌های ناشی از خشکی لب مورد استفاده است. از آن‌جایی‌که پوست لب بسیار نازک‌تر از پوست صورت است، در مقایسه با سایر نواحی پوستی بیشتر مستعد خشک شدن است، بنابراین بالم لب می‌تواند بهترین گزینه برای درمان این مشکل باشد.

جالب است بدانید که بالم لب نه تنها برای خانم‌ها، بلکه برای آقایان نیز مفید بوده و آقایان می‌توانند از بالم لب مردانه بی‌رنگ استفاده کنند.

عوارض بالم لب

بالم لب مواد شیمیایی بسیاری دارد که به بدن آسیب می‌رساند. حتی برندهای “طبیعی” بالم لب نیز از مواد شیمیایی در ساخت این محصول استفاده می‌کنند.

بعضی از مواد موجود در بالم لب نیز مضر نیستند اما ممکن است به پوست لب شما آسیب برسانند، مثلا ویتامین E ماده افزودنی بالم لب است که برخی افراد واکنش‌های آلرژیک شدیدی به آن دارند.

در ادامه باید بگوییم که رایج‌ترین مواد سمی موجود در بالم لب را که در واقع عوارض بالم لب است را باید بشناسید تا کمتر از این رژلب استفاده کنید.

  • پارابن: در رابطه با این ماده باید بگوییم که پارابن‌ها می‌توانند با تقلید از استروژن‌ها، عملکرد هورمون‌ها را مختل کنند. این اثر با افزایش خطر سرطان سینه و ملانوم بدخیم – نوعی سرطان پوست – در ارتباط است. همچنین به نظر می‌رسد در مردان تولید اسپرم و سطح تستوسترون را کاهش می‌دهد. تخمین زده می‌شود که 75-90 درصد از محصولات مراقبت از پوست دارای پارابن هستند.
  • پترولیوم: پترولیوم ماده‌ای مثل به بنزین است که در بالم لب وجود داشته و ما بر روی لب خود می‌مالیم. اخیرا شرکت‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که اگر پترولیوم تصفیه شود، می‌تواند ترکیب خوبی برای محصولات زیبایی باشد اما متاسفانه از آن جایی که فرآیند تصفیه سخت است، عوامل سمی را می‌توان به راحتی در این محصولات پیدا کرد. استفاده از بالم لب دارای این ماده یک باعث خفگی پوست می‌شود؛ همچنین زمینه تولید باکتری‌ها و ترکیبات سمی بیشتری را فراهم می‌کند.
  • الکل:‌این ماده موجود در بالم لب در واقع باعث خشک شدن لب‌هایتان می‌شود.
مطلب پیشنهادی:  ۷ روش خانگی برای خلاصی از شر مورچه‌ها

عوارض استفاده از بالم لب حرارتی

عوارض استفاده از بالم لب حرارتی

بالم لب حرارتی در واقع یک محصول جادویی و پرکاربرد است که کار خانم‌ها را برای آرایش بسیار راحت‌ کرده است. این رژ مانند هر رژ دیگری نقش رنگ‌دهنده لب را داشته، اما این کار را بدون انتخاب شما انجام می‌دهد. جالب است بدانید که خود رژ کار رنگ‌دهی به لب‌ها را به کمک حرارت بدن انجام داده و رنگی مناسب باحرارت و پوست شما روی لب‌ها ایجاد می‌کند.

آیا استفاده از بالم لب برای کودکان مضر است؟

آیا استفاده از بالم لب برای کودکان مضر است؟

اکثر مستخصصان و کارشناسان می‌گویند که نباید برای بچه‌ها از بالم لب استفاده کرد زیرا عوارض بالم لب برای کودکان بسیار زیاد است. بنابراین قبل از استفاده از هر نوع بالم لب برای ترک خوردن لب‌های خود، همیشه باید با پزشک یا ارائه دهنده مراقبت‌های دیگر خود مشورت کنید. نکته مهمی که باید بدانید آن است که هرگونه ترکیب آرام بخش که دارای روغن نارگیل طبیعی یا موم زنبور عسل باشد، برای کودکان بی‌خطر است. ساخت بالم لب خانگی به شما کمک می‌کند که با اطمینان برای کودکانتان از این محصول آرایشی استفاده کنید.

تعداد کلمات مطلب: 628

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

شفق قطبی ایران کجاست؟

شفق قطبی ایران کجاست؟ ایران یکی از کشورهایی است که تا به حال شفق قطبی را به خود ندیده بود.…