مناسب‌ترین کاغد دیواری برای خانه‌های کوچک

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از روش‌های رایج برای خروج از فضای یکنواخت منزل استفاده از کاغذ دیواری است. کاغذ دیواری‌ها شبیه به یک تابلوی نقاشی بزرگ هستند که احساسات درونی افراد را منعکس می‌کنند و هر فردی با توجه به روحیات و خلق و خوی درونی خود می‌تواند طرحی انتخاب می‌کند.
مناسب ترین کاغد دیواری برای خانه کوچک

با توجه به افزایش جمعیت و شرایط اقتصادی کنونی، بسیاری از افراد مجبور به اجاره یا خرید خانه‌های کوچک هستند. بنابراین دکوراسیون اینگونه خانه‌ها به مراتب سخت تر از خانه‌های بزرگ است. چرا که با یک چیدمان اشتباه یا طراحی داخلی که مناسب خانه شما نباشد، باعث می‌شود فضای خانه شما کوچک‌تر از حالت معمول به نظر برسد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام چیدمان خانه خود به آن توجه کرد، انتخاب کاغذ دیواری است. در صورتی که علاقه‍‌‌منتد هستید با مناسب ترین کاغد دیواری برای خانه کوچک آشنا شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

هنگام انتخاب کاغذ دیواری باید به چه نکاتی توجه کرد؟

فضای پذیرایی یکی از فضاهای مهم در خانه به شمار می‌آید. چرا که رفت و آمد در این قسمت انجام می‌شود.  در نتیجه باید کاغذ دیواری مناسب آن خریداری شود و در زمان انتخاب دقت و سلیقه به خرج داد. حال اگر پذیرایی خانه شما، فضای کوچک و نقلی داشته باشد در انتخاب طرح، رنگ و جنس کاغذ دیواری باید حساسیت بیشتری به خرج دهید. چرا که یک اشتباه ممکن است خانه شما را زشت و کوچک نشان دهد.

مناسب ترین کاغد دیواری برای خانه کوچک

انتخاب رنگ برای کاغذ دیواری

مهم‌ترین قسمت خرید کاغذ دیواری، انتخاب رنگ آن است. برای انتخاب رنگ به این نکته توجه داشته باشید که، رنگ‌ها به سه دسته رنگ‌های گرم، رنگ‌های سرد و رنگ‌های خنثی تقسیم می‌شوند. اگر فضای خانه شما کوچک است به هیچ وجه از رنگ‌های گرم استفاده نکنید. چرا که رنگ‌های گرم همانطور که از اسمشان مشخص است محیط را گرم و صمیمی می‌کنند و باعث می‌شوند فضا کوچک‌تر دیده‌شود. بنابراین بهترین انتخاب رنگ برای کاغذ دیواری در خانه‌های کوچک،  رنگ‌های سرد است چرا که فضا را دلبازتر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

مطلب پیشنهادی:  ۷ راهکار دکوراسیون خانه شیک با کمترین هزینه

ترکیب کاغذ دیواری و رنگ روغن

این ترکیب مناسب ترین کاغد دیواری برای خانه کوچک است. اگر می‌خواهید تنها یکی از دیوارهای سالن پذیرایی را کاغذ دیبواری کنید، بهتر است برای باقی دیوارها از رنگ روغن روشن استفاده کنید. دیوارهایی هم کگه می‌خواهید کاغذ دیواری کنید باید رنگ آن‌هخا کمی تیره‌تر از رنگ روغن باشند تا هارمونی حذابی تشکیل دهند. سعی کنید دیواری را برای کاغذ دیواری انتخاب کنید که دیواری کانونی سالن پذیرایی باشد. برای مثال دیوار پشت تلویزیون می‌تواند بهترین گزینه باشد.

بهترین طرح برای کاغذ دیواری پذیرایی کوچک

بهترین طرح برای کاغذ دیواری پذیرایی کوچک

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای فضاهای کوچک، طرح و نقشی است که بر روی کاغذ دیواری‌ها حک شده است. جالب است بدانید که کاغذ دیواری با طرح‌های درشت، بزرگ و شلوغ فضا را کوچک تر جلوه می‌دهند زیرا به چشم ما بزرگ دیده می‌شوند اما کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های ساده، مینیمال و کوچک باعث عمق دادن به فضا می‌شوند و سالن پذیرایی بزرگ‌تر دیده‌می‌شود.

اگر صرفا سالن پذیرایی کوچک و نقلی دارید، می‌توانید از کاغذ دیواری با طرح‌های افقی استفاده‌کنید. اما اگر فضا دارای سقف کوتاهی نیز است باید از کاغذ دیواری با طرح‌های عمودی استفاده کنید تا ارتفاع پذیرایی بلندتر دیده‌شود.

پیشنهاد مطالعه: با این ترفندها کابینت‌های آشپزخانه را نظم دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…