بهترین مکان برای نصب ساعت در خانه

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نصب ساعت دیواری در خانه قوانین خاص خودش را دارد. چرا که چرخش عقربه‌های آن، باعث بالا رفتن انرژی هوای خانه و صدای تیک تیک آن، باعث نظم بیشتر زندگی خانوادگی می‌شود.
نصب ساعت دیواری در خانه

ساعت دیواری از جمله وسایلی به شمار می‌آید که نقش مهمی در طراحی دکوراسیون خانه دارد. یکی از رایج‌ترین سوالاتی که ذهنی افراد را به خود مشغول می‌کند، انتخاب مکان مناسب برای نصب ساعت دیواری است. از آنجایی که انتخاب یک دیوار اشتباه و یا نصب در ارتفاع کمتر یا بیشتر، تأثیر منفی بر روی دیزاین دکوراسیون داخلی می‌گذارد، بنابراین انتخاب مکان مناسب برای نصب، ارتفاع مناسب و … از جمله نکات مهمی هستند که باید هنگام نصب ساعت دیواری به آن توجه شود. چنانچه علاقه‌مند هستید با نکات مهم نصب ساعت دیواری در خانه آشنا شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همره باشید.

اهمیت ساعت دیواری در دکوراسیون داخلی

بسیاری از ما فکر می‌کنیم که نصب ساعت دیواری در خانه، از قاعده و قانون خاصی پیروی نمی‌کند. اما با توجه به این که یکی از پرکاربرد ترین اکسسوری‌های دکوراسیون داخلی ساعت دیواری است، اگر آن را در بخش مناسبی از دکور خود قرار ندهید حتماً دکوراسیون خانه شما تا حد زیادی جلوه خود را از دست خواهد داد. طراحی دکوراسیون داخلی هر مجموعه‌ای با استفاده از المان‌ها و عناصر مختلفی شکل می‌گیرد، اما طراحی هیچ مجموعه یا خانه‌ای بدون ساعت دیواری انجام نمی‌شود.نصب ساعت دیواری در خانه

بهترین مکان برای نصب ساعت دیواری در خانه

اتاق‌ پذیرایی

انتخاب دیوار مناسب از نکات مهمی است که باید هنگام نصب ساعت به آن توجه کرد. دیواری که می‌خواهید ساعت را روی آن نصب کنید باید از تمامی نقاط و زاویه های موجود، دید کاملی به ساعت داشته باشید. به عنوان مثال مناسب‌ترین جای ساعت دیواری در اتاق پذیرایی، پشت کاناپه است. انتخاب دیگر برای نصب ساعت دیواری در اتاق پذیرایی، فضای بالای شومینه است. از آنجا که شومینه به عنوان یک نقطه کانونی در نظر گرفته می شود، نصب یک ساعت دیواری در بالای آن نه تنها نمای شومینه را کامل می‌کند، بلکه جلوه بیشتری به دکوراسیون داخلی شما می‌بخشد.

اتاق‌خواب

مناسب ترین جا برای نصب ساعت دیواری در اتاق خواب، دیوار روبروی سرویس خواب است. اما چنانچه جزو آن دسته از افرادی هستید که مشکل خواب دارید، از نصب ساعت دیواری در اتاق خودداری کنید و در نهایت یک ساعت دیجیتالی یا رو میزی روی پاتختی خود قرار دهید تا علاوه بر بی‌صدا بودن ساعت دید کمتری به آن داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:  معرفی 6 گیاه با عنوان بادوام‌ترین گیاه آپارتمانی

ارتفاع مناسب برای نصب ساعت دیواری

ارتفاع مناسب برای نصب ساعت دیواری

ارتفاع مناسب نصب ساعت دیواری جزء عوامل بسیار مهم در جلوه‌گری آن است اما متأسفانه اغلب اوقات به آن توجه نمی‌شود. به طور کلی ارتفاع مناسب برای نصب ساعت دیواری باید به گونه ای باشد که، مرکز ساعت هم سطح چشم یک فرد با قد متوسط قرار بگیرد. نصب ساعت دیواری در ارتفاع‌های بالاتر یا پایین‌تر، از حالت استاندارد خارج شده و تأثیر منفی بر دکوراسیون شما می‌گذارد.

روش بعدی برای تعیین ارتفاع مناسب نصب ساعت دیواری استفاده از متر است. در این روش باید مرکز ساعت حدود 152 الی 156 سانتی متر از سطح زمین بالا‌تر باشد. برای خانه‌هایی که سقف بلندی دارند، این ارتفاع می‌تواند به 165 سانتی‌متر هم برسد.

رایج ترین اشتباهات حین خرید ساعت دیواری

بسیاری از ما هنگامی که می‌خواهیم کالای مورد نظر خود را خریداری کنیم، سعی می‌کنیم متناسب با بودجه زیباترین گزینه را انتخاب کنیم. اما این سوال در ذهن ما شکل می‌گیرد که آیا زیباترین کالا مناسب‌ترین نیز است.

از نظر یک دیزاینر ماهر یک وسیله زیبا نمی‌تواند باعث زیبایی و جلوه‌گری یک مجموعه شود، مگر آنکه هارمونی خاصی بین وسیله با سایر اجزای خانه باشد. ساعت دیواری هم به عنوان یک المان کاربردی و مهم در خانه از این قاعده مستثنی نیست. بهتر است قبل از خرید ساعت به هارمونی بین رنگ، بافت، فرم دیوار و مبلمان خانه یا فضایی که می‌خواهید ساعت را در آنجا نصب کنید توجه کنید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین روش برای شستشوی پرده در خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گام هایی ساده برای طراحی زیباترین کلوزت روم

زیباترین کمد لباس اتاقی است که هم کاربردی و هم شیک باشد. باید فضایی باشد که بتوانید به راح…