معبدی که یک اژدها از آن محافظت می‌کند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا می‌دانید عجیب‌ترین معبد جهان در کدام کشور قرار دارد؟
معبد وات سامفران

در پایتخت تایلند شهر بانکوک، معبدی ساخته شده است که ظاهر عجیب آن هیچ شباهتی به معابد دیگر این کشور ندارد. همین امر سبب شد معبد وات سامفران به یک معماری عجیب و شگفت‌انگیز در دنیا تبدیل شود و گردشگران زیادی برای بازدید از آن ترغیب شوند. معماری اژدهایی که به دور این معبد تنیده شده است به قدری به واقعیت نزدیک است که بسیاری از بازدیدکنندگان هنگامی که برای بار اول با این معبد رو‌به‌رو می‌شوند با دیدن ساختمان سراسیمه می‌شوند. چنانچه علاقه‌مند هستید بیشتر درباره این معبد شگفت‌انگیز بدانید تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

معبد وات سامفران

تاریخچه معبد وات سامفران

در فاصله 48 کیلومتری بانکوک، معبدی استوانه‌ای به رنگ صورتی خودنمایی می‌کند که از 17 طبقه ساخته شده است. معماری معبد وات سامفران، تلفیقی از فرهنگ تایلند و چین است. اژدهایی عظیم‌الجثه دور تا دور این معبد قرار دارد گویی که از آن محافظت می‌کند. بسیاری از افراد بر این عقیده‌اند که ایده طراحی این معبد پس از هفت‌روز روزه گرفتن به ذهن یک راهب بودائی رسیده است. ارتفاع این برج را 80 متر در نظر گرفته‌اند تا یادآور طول عمر بودا باشد. ساخت این معبد 5 سال طول کشید و  امروزه محل تحصیل و تفکر راهبان آیین بودا به حساب می‌آید.

بیشتر اژدهایی که به دور این ساختمان تنیده باعث شهرت این بنا شده است. جنس این اژدها از آهن و فایبرگلاس است که داخل آن پله‌هایی تعبیه شده تا گردشگرانی که از این معبد بازدید می‌کنند بتوانند داخل این اژدها را نیز مشاهده کنند. اما با گذشت زمان به تدریج بعضی از قسمت‌های پله‌ این اژدها دچار مشکل شد و اکنون می‌توان از بعضی قسمت‌های آن بازدید کرد. اما باز هم تماشای داخل این اژدها خالی از لطف نیست. علاوه بر آن در داخل معبد وات سامفران آسانسوری قرار دارد که با آن می‌توانید به بالاترین نقطه این معبد بروید.

مطلب پیشنهادی:  عالی قاپو، عمارتی چند بعدی!

باغ اطراف معبد

در باغ‌های اطراف معبد وات سامفران چه می‌گذرد؟

علاوه بر معماری عجیب ساختمان که گردشگران را ترغیب می‌کند تا هنگام سفر به تایلند از این معماری شگفت‌انگیز دیدن کنند، در اطراف این معبد باغی قرار دارد ک به نوعی شاهکار به شمار می‌آید و قدم زدن در آن از جذاب‌ترین تفریحات است. مسیری در این باغ وجود دارد که با رد شدن از آن می‌توانید از مجسمه‌های زیادی مانند دلفین‌ها گرفته تا ببرها، فیل‌ها، خرگوش و همینطور لاکپشت دیدن کنید. یکی از علت‌هایی که مجسمه‎‌ها در این باغ قرار دارند به دلیل اهمیت و نقش آن در آیین مردم بودا است.

نتیجه‌گیری: معبد وات سامفران تایلند در غرب بانکوک واقع شده است. شما از بانکوک می‌توانید ظرف مدت 50 دقیقه به معبد وات سامفران تایلند برسید.

پیشنهاد مطالعه: «برج خلیفه، زیباترین آسمان خراش دنیا»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های جذاب برای چیدمان بالکن لاکچری

بالکن‌ها می‌توانند فضایی عالی برای استراحت، غذا خوردن و لذت بردن از فضای باز باشند. با کمی…