بهترین نورپردازی در خانه های کوچک

0
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نور پردازی در خانه های کوچک برای بزرگ تر نمایش دادن منزل بسیار مهم است.پس با نکات طلایی بیان شده بهترین نورپردازی را خواهید داشت.
نورپردازی در خانه های کوچک

نورپردازی نقش مهمی در ایجاد فضایی دلنشین و زیبا در خانه‌ها دارد، به خصوص در خانه‌های کوچک که می‌تواند چالش برانگیزتر باشد. با استفاده از تکنیک‌های نورپردازی مناسب می‌توانید فضای خانه خود را بزرگتر، روشن‌تر و دنج‌تر نشان دهید. با دلتا مگ همراه باشید تا با نکات طلایی نورپردازی و روشنایی در خانه‌های کوچک آشنا شوید.

بهترین نکات کلیدی برای نور پردازی در خانه‌های کوچک

درخانه‌های کوچک و آپارتمانی روشنایی خانه نش مهمی در بزرگ‌تر جلوه دادن فضای داخلی دارد. در اینجا چند نکته برای بهترین نورپردازی در خانه‌های کوچک آورده شده است:

از نور طبیعی استفاده کنید

تا حد امکان از نور طبیعی خورشید استفاده کنید. پرده‌ها و مبلمان را از جلوی پنجره‌ها دور کنید تا نور خورشید به داخل خانه بتابد. از پنجره‌های بزرگ یا درب‌های شیشه‌ای کشویی استفاده کنید تا نور بیشتری به داخل خانه بتابد.

نورپردازی در خانه های کوچک

از رنگ‌های روشن استفاده کنید

از رنگ‌های روشن برای رنگ‌آمیزی دیوار‌ها، سقف و مبلمان خود استفاده کنید. این کار به بازتاب نور و بزرگتر نشان دادن فضا کمک می‌کند. از آینه‌ها برای بازتاب نور و بزرگتر نشان دادن فضا استفاده کنید.

از نورپردازی لایه‌ای استفاده کنید

از ترکیبی از منابع نوری مختلف مانند لامپ‌های رومیزی، آباژور، لوستر و نورپردازی مخفی استفاده کنید تا عمق و بعد به فضا اضافه کنید. از لامپ‌های کم مصرف یا LED استفاده کنید تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید.

از نورپردازی تأکیدی استفاده کنید

از نورپردازی تأکیدی برای برجسته کردن برخی از ویژگی‌های معماری مانند گچبری یا شومینه استفاده کنید. از لامپ‌های هالوژن یا نورافکن برای نورپردازی تأکیدی استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  شگفت‌انگیزترین ساختمان های قطر برای مسافران جام جهانی

از نورپردازی گرم استفاده کنید

از لامپ‌های با رنگ دمای گرم (۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ کلوین) استفاده کنید تا فضایی گرم و صمیمی ایجاد کنید. از نورپردازی سرد (۳۵۰۰ کلوین و بالاتر) برای مناطق کاری مانند آشپزخانه و حمام استفاده کنید.

از نورپردازی وظیفه استفاده کنید

از نورپردازی وظیفه برای روشن کردن مناطق کاری مانند میز‌ها، پیشخوان‌ها و مناطق مطالعه استفاده کنید. از لامپ‌های رومیزی یا آباژور با نور متمرکز برای نورپردازی وظیفه استفاده کنید.

از نورپردازی وظیفه استفاده کنید

از تاریکی نترسید

از خاموش کردن برخی از چراغ‌ها در مواقعی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید نترسید. این کار می‌تواند به ایجاد فضایی دنج و صمیمی کمک کند.

نکات اضافی در نورپردازی در خانه‌های کوچک

از یک متخصص نورپردازی برای کمک به شما در طراحی یک طرح نورپردازی برای خانه خود استفاده کنید.
قبل از خرید هرگونه منبع نور، نیاز‌های خود و بودجه خود را در نظر بگیرید.
لامپ‌های خود را به طور مرتب تعویض کنید تا نور روشن و با کیفیتی داشته باشید.

با استفاده از این نکات می‌توانید بهترین نورپردازی را برای خانه کوچک خود ایجاد کنید و فضایی دلنشین و زیبا بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

از فضاهای پرت خانه استفاده درست کنید

پر کردن فضاهای پرت خانه یکی از کارهایی است که طراحان داخلی در ابتدا برای هر خانه‌ای انجام …