چند ایده کاربردی برای دکور آشپزخانه‌های کوچک

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر آشپزخانه کوچکی دارید به راحتی می‌توانید با چیدمان درست و خلاقانه آن را به فضایی دلنشین تبدیل کنید، به‌طوری که کوچک بودن آن آخرین چیزی باشد که به چشم می‌آید.
دکور آشپزخانه کوچک

از مهم‌ترین قسمت‌های هر خانه‌ای آشپزخانه آن است. بنابراین آشپزخانه تنها محیطی برای آشپزی نیست، بلکه مکانی است که باعث می‌شود اعضای خانواده بعد از یک روز سخت‌ کاری دور هم جمع شوند. از سوی دیگر امروزه شاهد آن هستیم که به دلیل افزایش جمعیت و قیمت بالای خرید آپارتمان، مساحت خانه‌ها کوچک شده‌اند. بنابراین یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد همیشه دکور آشپزخانه کوچک است. چند ترفند وجود دارد که شما می‌توانید با به کارگیری آن‌ها، آشپزخانه کوچک خود را به خوبی طراحی کنید. برای آگاهی از این ترفندها تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

دکور آشپزخانه کوچک

نکات مهم هنگام طراحی آشپزخانه کوچک

برای اینکه یک آشپزخانه خوب طراحی کنید لازم است علاوه بر درنظر گرفتن علایق خود، از نکات معماری نیز آگاهی کافی داشته باشید. برای طراحی آشپزخانه‌های مدرن امروزی که بیشتر امکانات را دارند، ابتدا باید یک مثلث را در نظر گرفت. در این مثلث ابتدا به طور فرضی مکان یخچال، گاز و سینک را مشخص کنید و در نهایت بر اساس این مثلث برنامه خود را عملی کنید. در مرحله بعد هنگام انتخاب کابینت‌ها باید به این موضوع توجه کنید که بهتر است ظروف و لوازم برقی خود را که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنید جایی بگذارید که راحت به آن‌ها دسترسی داشته باشید. باقی ظروف که استفاده کمتری دارند را در قسمت‌های بالای کابینت قرار دهید. اگر سقف آشپزخانه شما بلند است سعی کنید کابینت‌ها را تا بالا ادامه دهید و ترجیحا درب کابینت‌ها را از جنس شیشه انتخاب کنید. با این روش انعکاس نور در آشپزخانه بیشتر می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  اختلاف ۵۰ میلیونی بین ارزان‌ترین و گران‌ترین منطقه تهران

نکات مهم هنگام طراحی آشپزخانه

از رنگ‌های روشن در آشپزخانه خود استفاده کنید

بهترین انتخاب رنگ برای فضاهای کوچک، می‌تواند رنگ‌های روشن باشد. چرا که فضا را دلبازتر و بزرگ‌تر می‌کند. بهتر است از رنگ‌های خنثی مثل بژ و کرم به صورت ترکیبی استفاده کنید.

استفاده از گیاهان در آشپزخانه

استفاده از گیاهان در آشپزخانه‌های کوچک بهترین انتخاب است و باعث می‌شود انرژی مضاعفی به آشپزخانه بخشیده شود. بهترین مکان برای قرارگیری گلدان‌ها، کنار پنجره است. حتی می‌توانید علاوه بر گلدان‌های تزئینی، یک گلدان از سبزیجات معطر درست کنید که علاوه بر زیبایی در غذاهای خود نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.

استفاده از گیاهان

نورپردازی مناسب در آشپزخانه

بهترین نور برای آشپزخانه نور طبیعی از پنجره است. اگر در آشپزخانه خود پنجره‌ای دارید هرگز آن را با پرده‌های زخیم نپوشانید. اگر در آشپزخانه شما پنجره‌ای نیست سعی کنید با استفاده از چراغ‌های LED در زیر کابینت‌ها و دور سقف، آشپزخانه را روشن کنید. آنچه که در طراحی آشپزخانه بسیار اهمیت دارد، ایجاد یک هارمونی بین چراغ‌ها، کابینت‌ها و دیوارها است.

نتیجه گیری: چیدمان و دکور آشپزخانه کوچک و همچنین جایگذاری درست و مناسب لوازم اهمیت بسیار بالایی دارد. اما کمبود فضا نباید جلوی خلاقیت شما در طراحی دکوراسیونی زیبا و کاربردی را بگیرد.

پیشنهاد مطالعه: «چند ترفند برای روشنایی بیشتر خانه‌های کوچک»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبلمان کلاسیک و داشتن منزلی شیک

چیدمان مبلمان کلاسیک می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود و به سلیقه شخصی، نوع فضا و تعداد…